Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mark.87 » 7 mar 2013, 16:42

szumki44 napisał(a): i cieszyc sie Japonska mysla techniczna tylnych zaciskow hahaha ze nie mamy bebnow :P

A ze niby bebny a gorsze?czy co?
I tutaj cie zaskocze bo w Oplu mialem tarczobeben z tylu i reczny byl masakra, mazda niemialaby szans,i wcale takich super hamulcy niema z tylu przynajmniej moja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez todi » 7 mar 2013, 18:12

wczoraj zamowilem tloczek i dzisiaj przyszedl ale bez tego calego srodka i jak sie go przeklada? robiliscie moze cos takiego? pozdrawian
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Bartosz_ » 7 mar 2013, 20:30

Jakieś 3 lata temu rozbierałem to w mojej pierwszej mx6 i nawet udało mi się złożyć ale jak próbowałem to zrobić w tym roku w drugiej to już mi się nie udało i dałem sobie spokój....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez szumki44 » 7 mar 2013, 21:19

Mi dzisiaj ten srodek wypadl hahaha jak chesz moge ci go podeslac w sumie mowilem ze mam idealny tloczek 0 korozji jak nowy to nie ;p jak sie przeklada hmm tam jest dosc spory drut zawiniety jak sprezynka rozporowa musisz go z obu stron scisnac jak pierscienie seigera cos w ten styl

tylko pomiedzy tymi szparkami musisz sie dostac :) wtedy wyjdzie .

Co do bebnow nie mowie ze gorsze ale wizualnie przy fajnych felgach? jak to widzisz ;p

Co do sil hamowania z tylu Zregeneruj caly uklad hamulcowy wraz z serwem i rozdzielaczem sil hamowania
i porzadnie wyreguluj tyl tak ze reczny bedzie trzymac od malego pociagniecia dzwignia plus dobre markowe tarcze to sie zdziwisz :) Tyle ze bebmen tanszy w utrzymaniu :)

Dopisano 7 mar 2013, 20:21:

todi napisał(a):wczoraj zamowilem tloczek i dzisiaj przyszedl ale bez tego calego srodka i jak sie go przeklada? robiliscie moze cos takiego? pozdrawian
Moge ci zdjecia podeslac jutro rano :) zdemontowanego i opisze co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez todi » 7 mar 2013, 21:39

dzisiaj bede jeszcze probowal to przelozyc ten srodek moze mi sie uda, jak tak to napisze ale mozesz mi podeslac fotki co i jak bym byl bardzo wdzieczny, zawsze sie przyda. wielkiee dzieki ;)

Dopisano 7 mar 2013, 23:18:

walczyłem trochę z tym tłoczkiem ale udało mi się zdjąć taki jak by seger i małą sprężynę i gdy złpaię kombinerkami za ten środkowy trzpień i z boku go podważe to minimalnie wychodzi on do góry ale więcej nie wyjdzie bo tak jak by go coś w środku blokowało, jak dalej to wyciągnąć?
foto
Obrazek
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez Bartosz_ » 8 mar 2013, 05:09

no właśnie w ty samym miejscu ostatnio stanąlem :) sam jestem ciekaw jak się do tego zabrać
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez szumki44 » 8 mar 2013, 10:33

Ide zrobic zdjecia o 10:30 wstawie ci i pokaze :)

ja sie smieje bo mi wypadlo samo hahaha ale to w zaciskach zapasowych przy robieniu porzadkow;P i kombinuje jak to wsadzi i olalem temat hahha;p wrzucone w sloik zalane olejem i tak lezy na zapas

Srodkowa tulejka z gwintem ma wchodzic na maxa do konca i ona pracuje z 0.5 cm gora dol (dol to juz dno tloczka)

Dopisano 8 mar 2013, 10:45:

A wiec do dziela tak to wyglada rozebrane
1
Zdjęcie1176.jpg

2
Zdjęcie1177.jpg

3
Zdjęcie1178.jpg

4
Zdjęcie1179.jpg

5
Zdjęcie1180.jpg


Teraz wszystko skladamy po kolei od 1 do 4 tylko pierscien 5 idzie POD sprzezynke (pamietasz jak wygladalo :) )

Na zielono zaznaczylem piercien ktory jest przerwany po to by go scisnac i wlozyc ma on za zadanie utrzymanie wszystkiego na miejscu..

Powiem tak jak to wyciagnac ? wkrec srube z tym gwintem z zacisku i go wyszarp wyciagnij powinien wyjsc normalnie...

Dopisano 8 mar 2013, 10:48:

sorki za kolejnosc zdjec ale w edytorze daje normlanie a tu wyswietla k... porozrzucane ;/ nie wiem olewam :P
Ostatnio edytowano 10 mar 2013, 14:43 przez szumki44, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mark.87 » 8 mar 2013, 21:07

Kolego szumki44 ladnie pomalowane bebny tez wygladaja spoko nawet na fajnej feldze,
co do regeneracji hamulcy to powiem tyle ze szkoda kasy na pierdoly a i tak nieda to zadowalajacego efektu,a poza tym wydac 1000zl czy wiecej mija sie z celem, w oplu za 1/3 tego mialem hamulce zrobione i nie mialem problemu nigdy z zawracaniem na recznym nawet przy 60km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 8 mar 2013, 22:47

Ogolnie jest zasada ze tarcza jest lepsza od bebna :) ale przy sprawnych ukladach :) co do awaryjnosci bebnow nad tarczami to roznie z tym bywa ^_^ mazda ma kiepskie tylne zaciski co widac w tym dziale :) ale tarcza jest wizualnie lepsza oraz bardziej skuteczna od bebna oraz dostepnosc klockow jest w wiekszej tresci. Bo okladziny do bebnow ferodo red stuff ;> malo spotykane:P

Do cywilnej jazdy czy to beben czy to tarcza z tylu nie robi wiekszego znaczenia bo kazdy wie ze sila hamowania jest w wiekszosci na przod niz na tyl . ale przy pelnym zaladunku i masie dopuszczalnej tarcze lepiej sie spisuja :) tyle ze nikt nie jedzi na codzien w 5 osob i 250 kg bagazu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez zadra » 8 mar 2013, 23:56

mazda ma kiepskie tylne zaciski co widac w tym dziale


może nie przesadzajmy.
Fakt, trzeba przy nich pracować od czsu do czasu, częściej niż w VW golf II, albo Ładzie Samarze, ale wyczytałem dziś w gazecie jakiejś samochodowej, że ta przypadłość (tylne zaciski) dokuczają również ludziom w fordach fokusach, a pewnie i wcześniejszych mondeo..
Taki już urok tych naszych maszyn, że mają tego typu piętkę Achillesową.
I TO NIE PRAWDA,ŻE W COMPREXACH NAGMINNIE PĘKAJĄ GŁOWICE!!! :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez prezes83 » 9 mar 2013, 02:12

muunek napisał(a):ale wyczytałem dziś w gazecie jakiejś samochodowej, że ta przypadłość (tylne zaciski) dokuczają również ludziom w fordach fokusach, a pewnie i wcześniejszych mondeo..

bo GE i mondeo I to ta sama płyta podłogowa, a poza tym mazda z fordem bardzo długo współpracowali, do roku... (dokończą Ci co wiedzą) :)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez szumki44 » 9 mar 2013, 20:15

i jak wsadzone zaciski ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez arus1976 » 17 mar 2013, 11:39

Witam, mam pytanko, chciałbym zregenerować tylne zaciski hamulca przy 626 GE r. 94, czy ktoś mógłby polecić warsztat w okolicach Tomaszowa Maz., a może ktoś z forum miałby ochotę podłubać przy hamulcach, jeśli tak to jakie byłyby koszta takiej operacji- chodzi o wymianę wszystkich uszczelnień na obu tylnych zaciskach.
arus1976
 

Postprzez mark.87 » 17 mar 2013, 12:08

kolego jest odpowiedni watek do hamulcy obok twojego i samemu to sie zrobi a nie wydawac kase na niepotrzebne rzeczy i mechanika, wystarczy poszukac i tak wogule KLANIA SIE REGULAMIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez arus1976 » 17 mar 2013, 13:01

Sorki jestem na forum świeży ale dzięki za sprostowanie
arus1976
 

Postprzez kamilspider » 25 mar 2013, 21:48

Jest możliwe, żeby ten samoregulator się popsuł?
Wyjąłem tłoczki bo nie mogę dojść do ładu z wyregulowaniem ręcznego bo 1 koło słabiej bierze.
Jak złapię za tą tulejkę z gwintem w tłoczku i kręcę w prawą stronę to idzie, a jak próbuje w lewą to jest b duży opór (czyli działa?), ale w drugim tłoczku kręci się tak samo w dwie strony...
Jak wyciągnąć flaki z tłoczka? Nie da się tego wyszarpnąć, ani wyjąć zwykłymi narzędziami metalowego pierścienia. Jestem na tym samym etapie co todi.
Można kupić nowe wnętrzności tłoczka, albo kompletny tłoczek??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 26 mar 2013, 00:29

wysle ci to :P ale sam nie wiem jak to dziala wiem tyle ze

Krecac tulejka z gwintem w prawo blokuje sie tulejka i bebechy kreca sie w tloczku w prawo .

Krecac w lewo tulejka z gwintem obkreca sie sama tulejka a bebechy stoja wraz z tloczkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 26 mar 2013, 07:47

To najwyżej włożę 2 popsute i też będzie równo :]
Czy ktoś dokładnie wie jak działa ten samoregulator?

Po długiej walce z tylnymi zaciskiami / hamulcem ręcznym i tak nie jest kosa i nie blokuje kół na asfalcie ;(
Samoregulator działa tak, że jak złapiemy kombinerkami tulejkę z gwintem w środku tłoczka to tłoczek możemy obracać swobodnie tylko w 1 stronę, a w drugą się blokuje.
Na działanie hamulca ręcznego mają wpływ:
-gumki w zaciskach,
-samoregulatory w tłoczkach,
-sprężyny odbijające (u mnie 1 była rozciapana),
-stan linek hamulcowych
-i ogólny stan zacisku tzn luzy na prowadnicach, korozja.
Do regeneracji zacisków nie używajcie smaru miedziowego, tylko specjalnego do tłoczków hamulcowych (na tłoczki), a tam gdzie smar nie ma kontaktu z płynem hamulcowych spokojnie można dać zwyczajny zielony smar. Gumki można delikatnie posmarować wazeliną bezkwasową.
Niby żadnej ameryki nie odkryłem <glupek2>, ale warto te wszystkie punkty prześledzić przy zabawie z tylnymi hamulcami.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez dyszel » 8 kwi 2013, 18:56

Dorzucę i ja swoje 3 grosze. Parę tygodni temu z prawego tylnego koła zaczęły dochodzić odgłosy delikatnego tarcia podczas jazdy. Po zaopatrzeniu się w komplet nowych klocków wyruszyłem w sobotę do teścia celem ich wymiany. To co zobaczyłem po zdjęciu koła wprawiło mnie w niemałe zdziwienie. Tarcza choć gruba była cała pokryta perforowaną rdzą :| Teraz już wiem o czym mówili diagności podczas corocznego przeglądu że tylne hamulce są bardzo słabe. Niewiele się zastanawiając wykręciłem górny sworzeń zacisku i.... próbuję rozchylić – nie ma szans, zapieczony dolny sworzeń :| WD 40 na zmianę z młotkiem i po 40min. miałem otworzony zacisk. Okazuje się że hamował tylko klocek od strony tłoczka a cały zacisk stał na prowadnicach. Reszta w stanie super, ręczny odbija elegancko, tłoczek też, gumy w bdb stanie. Po wyczyszczeniu wszystkiego, przetoczeniu tarcz, nasmarowaniu prowadnic i wyregulowaniu wysunięcia tłoczka imbusem hamulce na tylnej osi powróciły , co wyraźnie czuć w czasie jazdy<jupi> Nie demontowałem zacisku z samochodu, wystarczyło tylko wykręcenie i dokładne oczyszczenie prowadnic, oskrobanie zacisku w miejscu mocowania klocków i porządne przesmarowanie wszystkiego. Dźwigienka ręcznego i tłoczek chodzą w palcach więc zostawiłem. Wszystko pięknie hamuje i odbija teraz <jupi> Tak więc nie zawsze jest sens wymontowywać zacisk na warsztat, zwłaszcza gdy nie ma się nikogo do pomocy przy odpowietrzaniu i reszta podzespołów nie wykazuje wad ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez prezes83 » 8 kwi 2013, 20:23

dyszel napisał(a):zapieczony dolny sworzeń WD 40 na zmianę z młotkiem i po 40min. miałem otworzony zacisk. Okazuje się że hamował tylko klocek od strony tłoczka a cały zacisk stał na prowadnicach.

Z tego co zdążyłem poznać swoje auto to nie ma szans by tego uniknąć...zawsze dostaje się tam woda i wszystko rdzewieje. Raz na dwa lata trzeba przeczyścić i nasmarować niestety.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6