Strona 1 z 1

Kłopot z ABS

PostNapisane: 2 sty 2004, 11:53
przez toms
jestem posiadaczem mazdki mx 6 z 93 roku . Miałem kilka samochodów z ABS ale nigdy nie spotkałem się z takimi objawami działania systemu tzn. przy suchej nawierzchni hamowanie jest jak najbardziej poprawne i skuteczne ale gdy pojawi się gorsza przyczepność nawet przy dość spokojnym hamowaniu natychmiast ABS jest załączany , a jak doszedł śnieg o lodzie nie wspomnę jadę jak na łyżwach . Czy takie zachowanie jest normalne ? Czy może jest to spowodowane systemem napędu na przednie koła ? Czy istnieje możliwość regulacji systemu ABS . Dzięki za podpowiedzi .

PostNapisane: 2 sty 2004, 12:21
przez GrzegorzSz
W kazdym aucie najmniejszy poslizg powoduje zalaczenie ABSu – takie jest jego zadanie. Moze masz po prostu zbyt lyse opony.

klopot z abs

PostNapisane: 2 sty 2004, 12:59
przez toms
opony są ok a kłopot jest tak na letnich jak i zimowych

PostNapisane: 2 sty 2004, 13:20
przez GrzegorzSz
Ok, rozumiem, ze po prostu jest za bardzo czuly. Z tego co zernalem pobieznie w serwisowke, chyba jest tam regulacja cisnienia, przy ktorym zalacza sie ABS, ale nie jestem tego pewien. Wszedzie jest napisane, aby wymienic cala pompe.

PostNapisane: 2 sty 2004, 16:55
przez Smirnoff
KJest regulacja czułości ABS w 626/MX6 ??? Pierwsze słysze, ale jeśli, to gdzie to regulowac mozna? A tak apropos pompy – skąd ja to znam ...... :P
Pozdro
Smirnoff

PostNapisane: 2 sty 2004, 16:58
przez GrzegorzSz
Jak pisalem – nie jestem pewien. Bede robil swoj ABS to zerkne.

PostNapisane: 3 sty 2004, 21:00
przez newbie
NIE MA.
Monitorowanie prędkości kół celem zapobieżenia ich zatrzymania ma miejsce jedynie w poniższej sytuacji:

1) wciśnięty pedał hamowania
2) VSS > 10 km/h
3) ER (Engine Running...Alt Signal)

NIC WIĘCEJ SIĘ NIE LICZY !!

PostNapisane: 3 sty 2004, 21:09
przez GrzegorzSz
Czyli jasne – uklad nieregulowan.

Tylko w takim razie, gdzie szukac przyczyny takie zbyt czulego dzialania ukladu? Sam jestem tego ciekaw, gdyz mialem jedno takie auto, ale szybko sie go pozbylem. Tez podobnie jak u toms'a reagowal nazbyt szybko i czesto, tzn. po najmniejszym zblokowaniu kol – reakcja natychmiastowa. W madzie bym doszedl – mam caly uklad w zapasie. :)

PostNapisane: 3 sty 2004, 21:17
przez newbie
Przyczyn może być naprawdę wiele.
Np. ruchomy sensor rotor na CVJ, lub źle działający VSS...ale bez rozwarcia ani zwarcia.
Za duże ciśnienie w klasycznej częsci układu ham. jest raczej mało prawdopodobne. Niedomagania serwa idą raczej w tę drugą stronę.

PostNapisane: 4 sty 2004, 13:15
przez zbyniu
Witam
A może tak z innej strony się przyczepić może to nie sprawa ABS tylko jakości opon lub amortyzatorów – objaw będzie podobny .
Pozdrawiam ZBYSZEK