Brak ABS-u – jak zdiagnozować przyczynę ?

Napisane:
19 lis 2004, 18:07
przez PawelO
Jak sprawdzic przyczynę braku ABS-u

?? Czasami się załącza, ale to bardzo czasami...
Jeśli ktos ma jakiś pomysł, z góry dziekuję
Paweł

Napisane:
19 lis 2004, 19:42
przez Smirnoff
No przede wszystkim proponowałbym sprawdzić czujniki i styki we wtyczkach, następnie podłączenie przekaźnika, podłączenie ABS ECU oraz podłączenie ABS HU (ew. mozna sprawdzić elektrozawory w HU, czy są "żywe"). Można jeszcze sprawdzić pod kątem uszkodzeń mechanicznych wieńce zębate przy każdym z kół, ale w zasadzie gdyby winowajcą był wieniec, to przy odpalaniu silnika ABS byłby załączany, kontrolka by gasła, a po przejechaniu paru metrów ABS by się odłączał w wyniku braku impulsów z danego czujnika/koła i wywalałby kontrolkę sygnalizującą niesprawnośc układu. To chyba z grubsza tyle.
Jesli wszystko gra – czujki dobre, ABS HU dobry, elektrozawory dają rezystancję, wieńce zębate są OK instalacja jest OK, przekaźnik dobry, bezpieczniek tesh, to moze być sieknięty ABS ECU – czyli komp od ABS.
Pozdr
SM
Ps
Jakby co, to mam troche podzespołów do ABS do tego autka, więc gdybyś był zainteresowany, to daj znać. Ale sprawdź wszystko, bo moze to jakas pierdoła jest – np urwany kabelek czy coś to szkoda się pchać w koszty wymiany jakichś droższych elementów...?

Napisane:
19 lis 2004, 20:23
przez PawelO
Wieńce na pewno są OK. Jest to jedyna rzecz (oprócz bezpiecznika

) jaką sprawdziłem. Niestety jest to mój pierwszy samochód z ABS-em i niebardzo wiem gdzie są te wszystkie czujniki, komputery i inne.....Jeżeli nie jest to zbyt skompikowane spróbuj z grubsza opisać umiejscowienie tych podzespołów
myslisz że poradzę sobie we własnym zakresie??? wolałbym nie pakować sie w zbedne koszty.
Dzieki za pomoc !

Napisane:
19 lis 2004, 21:42
przez Bokciu
A tak na marginesie sprawy mam pytanie co do dzialania ABSu.
Jezdzilkem juz kilkoma autami z ABSem i w zadnym nie zauwazylem czegos takiego jak w mojeje GE.Przy kazdorazowym wlaczeniu sie systemyu slychac ewidentnie z komory silnikowej dziwne odglosy.tak jak by cos sie zalaczalo (dziwny dzwiek,cichy pisk czy cos w tym stylu albo cos jak sprezyna )najprawdopodobniej tak dziala ABS w tym aucie ale czyz to nie dziwne?W innych autach oprocz masowania nogi i stuku nic nie slychac.
Pozdr


Napisane:
19 lis 2004, 21:44
przez Długi
To działa pompa przepompowująca płyn (musi być w każdym aucie z ABS)

Napisane:
20 lis 2004, 00:11
przez Smirnoff
Bokciu, w zależnosci od producenta auta, ABS HU umieszczany jest w róznych miejscach w komorze silnika, skutkiem czego odgłosy wydawane przez pompę są mniej lub bardziej tłumione. W GE ABS HU jest umieszczony przy scianie grodziowej, pod serwem hamulców, tak więc stosunkowo blisko kierowcy, skutkiem czego odgłosy wydawane przez pompę są dośc dobrze słyszalne. W wielu autach europejskich ABS HU jest umieszczony w okolicach wzmocnienia czołowego, więc odgłos pracy pompy jest tłumiony przez inne elementy pod machą i zagłuszany przez silnik będący pomiędzy ABS HU i kierowcą, więc praca HU jest mało słyszana przez kierowcę.
Pozdr
SM

Napisane:
20 lis 2004, 22:10
przez Bokciu
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdr.

Napisane:
22 lis 2004, 17:00
przez PawelO
Jeszcze jedno pytanko: Lampka od ABS'u pali sie przy włączonym zapłonie – po przekreceniu kluczyka od razu gaśnie. Czy tak ma być? Czy np. nie trzeba poczekać aż zgaśnie lampka i dopiero przekręcać kluczyk

? Wiem że te pytania mogą wydawać sie głupie ale to pierwsze auto z ABS-em jakim jeżdże.
Dzięki za ew. odpowiedzi
pozdrawiam
Paweł

Napisane:
22 lis 2004, 20:14
przez marek
PawelO napisał(a):Lampka od ABS'u pali sie przy włączonym zapłonie – po przekreceniu kluczyka od razu gaśnie
tak ma być

Smirnoff napisał(a):W GE ABS HU jest umieszczony przy scianie grodziowej, pod serwem hamulców
W mx-3 jest to samo i doskonale słychać pompę... A w Mondeo 2002 pompa jest dalej i tylko aplikuje masaż stopy bez efektów akustycznych
