Strona 1 z 1

Pulsujące buczenie po zmianie opon

PostNapisane: 10 lis 2008, 16:28
przez m3bk
Witam.

Niedawno zmieniłem opony na zimowe i od razu po zmianie zauważyłem ogromny hałas podczas jazdy. Poprzednio jeździłem na prawie łysych oponach letnich a teraz mam zimowe z kolcami. O ile hałas i buczenie nowych opon jest dla mnie zrozumiałe (aczkolwiek denerwujące bo teraz to nawet radiem tego zagłuszyć nie mogę) to niepokoi mnie fakt, że doszło do tego jeszcze dziwne jakby pulsujące niskotonowe buczenie (tak jakby ktoś przyciszał i wyciszał dźwięk – mam nadzieję, że rozumiecie :) ). Najwyraźniej je słychać przy 30-50km/h, przy wyższych prędkościach buczenie "przyśpiesza" razem z prędkością samochodu i przy dużej prędkości już się coraz bardziej zlewa w jeden wielki hałas. Tak czy siak na poprzednich oponach nie miałem czegoś takiego. Wcześniej było cichutko – a po zmianie opon jeden wielki hałas i buczenie.

I teraz pytanie: czy jest możliwe, że źle mi wyważyli koła czy może to być coś innego ?

Np... zbieżność ? Na złą zbieżność wskazywałoby nierównomierne zużycie poprzednich opon (np 1/3 powierzchni łysa – reszta z jakimś tam niewielkim bieżnikiem). Dodatkowo zmieniałem ostatnio amortyzatory z tyłu. Zbieżności jeszcze nie robiłem bo na razie nie miałem na to funduszy, zima przyszła więc zmieniłem tylko opony ale obecne hałasy odbierają mi całkowicie chęć do jazdy...

ps. Samochód poprawnie trzyma tor jazdy, nie znosi na żadną stronę.

Z góry dzięki za rady.
Pzdr

PostNapisane: 10 lis 2008, 17:06
przez Pit
Opony grają. Albo się ułożą po tysiącu km (10% szans), albo nie (90% przypadków). Wtedy zostaje wymiana na nowe.

PostNapisane: 10 lis 2008, 21:25
przez m3bk
A dlaczego jest taka mała szansa, że się ułożą? Dlatego, że były wcześniej używane ? Czy z nowymi oponami mam gwarancję na poprawne ułożenie ?

PostNapisane: 13 lis 2008, 10:40
przez JanuszM
seb2k6 A co to za opony? Takie objawy były w oponach z tzw. symetrycznym bieżnikiem – na całym obwodzie klocki rzeźby bieżnika były jednakowe i opony wpadały w rezonans, tyle że to było jeszcze za komuny. Może ułożenie kolców robi takie zamieszanie?

PostNapisane: 13 lis 2008, 15:28
przez m3bk
Nokian Hakkapelita 4. Może po prostu są już za bardzo zużyte i stąd nierówna praca...