Strona 1 z 2

Szybsze zużycie opony

PostNapisane: 25 paź 2008, 21:28
przez Rekin
Witam , dziś zmieniałem opony na zimowe i po obejrzeniu letnich opon widać że lewy przód zdecydowanie szybciej się zużywa od strony wewnętrznej , co należało by z tym zrobić >?

PostNapisane: 25 paź 2008, 21:35
przez Soluks
jechać na ustawienie zbieżności

PostNapisane: 26 paź 2008, 09:08
przez Redoo
Soluks napisał(a):jechać na ustawienie zbieżności

dokładnie :P

PostNapisane: 26 paź 2008, 09:20
przez Hazu
Soluks napisał(a):jechać na ustawienie zbieżności


Po co się fatygowac sprawdzając tyko zbiżność ?

20zł dołozżyć i można ustawić geometrie całego zawieszenia (przód tył).

PostNapisane: 26 paź 2008, 16:42
przez Rekin
Ok więc muszę pojechać . Dzięki . Ps. ile teraz wołają za ustawienie zbieżności ?

PostNapisane: 26 paź 2008, 18:45
przez Speed
u mnie 40 zl

PostNapisane: 26 paź 2008, 19:36
przez Rekin
speedone napisał(a):u mnie 40 zl


Szkoda że nie mam blisko , a tak na marginesie jak ustawię zbieżność i założę letni komplet opon na cieplejsze dni " nie teraz :)" to opona lewy przód o której napisałem dojdzie do siebie i zużyje się równomiernie czy te wewnętrzne szybsze zużycie zostanie już do końca jej dni może przełożyć ja na tył ? , szkoda mi bo to były nówki oponki TZ220 5 tyś km zrobiłem zaledwie .

PostNapisane: 26 paź 2008, 20:36
przez Soluks
zależy jak bardzo się zużyła, jeżeli uszczerbek jest juz tak widoczny to skazana jest na tylną oś bo raczej po ustawieniu zbieżności opony bedą równomiernie się ścierać

PostNapisane: 27 paź 2008, 21:49
przez Rekin
różnica jest jak bym powiedział około 3 mm max

PostNapisane: 28 paź 2008, 07:30
przez spike325
Rekin napisał(a):różnica jest jak bym powiedział około 3 mm max


założyć na tył i jeździć nic dziać się nie powinno

PostNapisane: 28 paź 2008, 22:44
przez Speed
Rekin napisał(a):
speedone napisał(a):u mnie 40 zl


Szkoda że nie mam blisko , a tak na marginesie jak ustawię zbieżność i założę letni komplet opon na cieplejsze dni " nie teraz :)" to opona lewy przód o której napisałem dojdzie do siebie i zużyje się równomiernie czy te wewnętrzne szybsze zużycie zostanie już do końca jej dni może przełożyć ja na tył ? , szkoda mi bo to były nówki oponki TZ220 5 tyś km zrobiłem zaledwie .


wszędzie są takie ceny :P oczywiscie jak tylu nie trzeba ruszac bo w tedy jak pamietam dochodza koszty srob ktore trzeba zamowic w ASO ale to Jaksa wie wiecej odemnie

PostNapisane: 29 paź 2008, 00:13
przez Soluks
u mnie śruby przez tydzien raz dziennie jakimś oddzerwiaczem z WURTH psikałem i kluczem pneumatycznym bez problemu odkreciłem także niz nie musiałem zamawiać, wiec nic na siłe i dać sobie troszke czasu

PostNapisane: 24 sie 2009, 12:14
przez bazyl wspaniały
Soluks napisał(a):skazana jest na tylną

fachowcy mówią że przy napędzie na przednią oś lepsze opony powinno zakładać się na tył

PostNapisane: 24 sie 2009, 19:38
przez Redoo
bazyl wspaniały napisał(a):fachowcy mówią że przy napędzie na przednią oś lepsze opony powinno zakładać się na tył

A to ci dziwne stwierdzenie :|

PostNapisane: 24 sie 2009, 19:47
przez jacobs
A mi ktoś tak ustawił zbieżność, że po roku na letnich mam z jednej strony maaaaaasę bieżnika, a z drugiej łyse :P Więc szukaj lepiej dobrego warsztatu.

PostNapisane: 25 sie 2009, 01:10
przez bazyl wspaniały
Redoo napisał(a):A to ci dziwne stwierdzenie

Tak samo zareagowałem, zastrzel mnie a nie powiem dlaczego bo zapomniałem :| ale właśnie tak pany mówili. Program był o tym.
A przy okazji, mi w ciągu 2 tyg zdarło do włókna lewą oponę od wewnątrz, prawą "tylko" do łysa, jak się uda to gonię jutro na zbieżność i geometrię.

PostNapisane: 25 sie 2009, 09:17
przez Tubi
bazyl wspaniały napisał(a):
Redoo napisał(a):A to ci dziwne stwierdzenie

Tak samo zareagowałem, zastrzel mnie a nie powiem dlaczego bo zapomniałem :| ale właśnie tak pany mówili. Program był o tym.
A przy okazji, mi w ciągu 2 tyg zdarło do włókna lewą oponę od wewnątrz, prawą "tylko" do łysa, jak się uda to gonię jutro na zbieżność i geometrię.


Chodzi o to że auto z napędem na przód zawsze ten przód wyciągnie a jak ci zarzuci tyłem to po ptakach, dlatego lepsze opony na tylną oś by jak najbardziej zmniejszyć ryzyko poślizgu ;)

Chociaż jest też druga strona medalu jak ma się gorsze opony z przodu i taka opona strzeli to drzewo murowane bo jakby poszła z tyłu to zawsze latwiej zapanować nad autem.

Więc sa plusy i minusy takiego rozwiązania :]

Re: Szybsze zużycie opony

PostNapisane: 18 lis 2010, 14:42
przez raf_sobota
a ja ogladalem program i mowili ze w samochodach z przednim napedem nalezy lepsze opony zakladac na przod mamy lepsze hamowanie i przyspieszanie na slizgiej nawierzchni a gorzej zachowuje sie na zakretach przez zarzucanie tylu a przy lepszych oponach na tyle mamlepsza trakcje na zakretach lecz gorsze hamowanie i przyspieszanie. A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??

Re: Szybsze zużycie opony

PostNapisane: 18 lis 2010, 17:22
przez lukasz2387
raf_sobota napisał(a): A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??

hahaha hahaha. Nawet mój stary T-25 miał poprawiano geometriie <lol>

Re: Szybsze zużycie opony

PostNapisane: 18 lis 2010, 18:16
przez Tubi
lukasz2387 napisał(a):
raf_sobota napisał(a): A propo geometri to mozna ja ustawic w mazdach bo slyszalem ze nie??

hahaha hahaha. Nawet mój stary T-25 miał poprawiano geometriie <lol>


Nie śmiej się bo ja też coś słyszałem ,że można jedynie jakoś druciarsko zrobić by ustawić geometrie. Ale to chyba tylko xedosa się tyczyło