3 pytania eksploatacyjne odnośnie skrzyni automatycznej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez remik » 11 lis 2004, 02:20

Posiadam Mazde626 GE automat, rocznik 95 czy ktoś mógłby podpowiedzieć:
1. Jaka w niej jest skrzynia biegów fordowska czy mazdowska ?
2. Która jest bardziej usterkowa ?
3. Czy 170 000 km to jest dużo na taką madzie?

Z góry dziękuje za odpowiedź
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Paweł » 11 lis 2004, 03:20

Witam,

1. Jest to projekt Forda (CD4E), ale jesli mazda pochodzi z Japonii, to skrzynia rowniez i nazywa sie LA4A-EL.

2. Niestety CD4E/LA4A-EL potrafi przysporzyc sporo problemow i jest uwazana za bardziej klopotliwa konstrukcje niz GF4A-EL – montowana do silnikow KL (2.5l) i pierwszych FS (2.0). LA4A-EL podobno jest mniej zawodna od CD4E, w co jestem gotowy uwierzyc ze wzgledu na produkcje i montaz przez skosnookich robotnikow. Problemy wynikaja glownie z bledow w konstrukcji, ktore z czasem zostaly poprawione. Skrzynia CD4E do dnia dzisiejszego porusza praktyczie kazdego "malolitrazowego" forda w stanach.

3. Moja ma przejechane 200kkm i uwazam, ze jak na samochod jest to bardzo malo, ale skrzynia i przeniesienie napedu jest w tragicznym stanie. Jesli z twoja skrzynia nie ma problemow, to jako podstawe opieki nad nia przyjalbym czeste (7-10kkm) wymiany oleju. Jesli olej przez dluzszy czas nie byl wymieniany, to dalsze kroki uzaleznilbym od jego stanu. Jesli jest silnie zanieczyszczony, na pewno plukalbym chlodnice i zastanawial sie nad kompletnym przegladem tej skrzyni z wymiana filtra (jest schowany wewnatrz konstrukcji) i ew. wymiana zuzytych czesci – jesli nie zamierzasz samochodu niedlugo sprzedawac, to profilaktyka moze znacznie przedluzyc jego zywotnosc.

Pozdrawiam.

P.S. Juz kiedys opisywalem najczestsze problemy i niedomagania CD4E, poszukaj wiec dokladnie wsrod starszych postow. Ogolnie pierwszym objawem przyszlych klopotow jest zle cisnienie liniowe, takze dolacz ten punkt do "ogledzin" skrzyni.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waclaw_Szubert » 16 lis 2004, 11:49

tco_tm napisał(a):Ogolnie pierwszym objawem przyszlych klopotow jest zle cisnienie liniowe

Jak mozna to sprawdzic ??
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Paweł » 16 lis 2004, 12:13

Waclaw_Szubert napisał(a):Jak mozna to sprawdzic

Pewnie Cie nie zaskocze, jesli powiem, ze manometrem. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Waclaw_Szubert » 16 lis 2004, 12:19

:) Zaskoczony nie jestem – pytanie tylko gdzie go podpiac ?? W ktorym miejscu ?? <uczen>
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Paweł » 16 lis 2004, 14:58

Waclaw_Szubert napisał(a):Zaskoczony nie jestem – pytanie tylko gdzie go podpiac W ktorym miejscu

Osoba, ktora ma taki manometr z odpowiednimi koncowkami, na pewno ma wiedze gdzie go wkrecic. Ogolnie w skrzyni sa wyprowadzone za zewnatrz praktycznie wszystkie linie cisnieniowe. Nie wiem jak w przypadku GF4A-EL (twoja skrzynia), ale CD4E porty ma obok siebie, obok okraglej plyty zamykajacej obudowe skrzyni od strony pompy. Dostep do nich jest najlepszy od spodu samochodu, po czesciowym zdjeciu oslony silnika.

Do pelni szczescia przydalyby sie dwa manometry (rozne zakresy) z dlugimi koncowkami, aby odczytywac cisnienie podczas jazdy.

Jesli chcesz wiedziec, pozniej sprawdze gdzie sa wyprowadzenia w GF4A-EL.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6