Strona 1 z 1

Migająca kontrolka HOLD.

PostNapisane: 7 lis 2004, 15:20
przez lippman
Witam mam Mazde 626 V6 24 rok 1992 automat i mam problem podczas jazdy włanczas się kontrolka HOLD i miga skutek jest taki że nie może sobie przerzucić następnego biegu tak więc jest to kłopotliwe a i sondy zostały wymienione na nowe więc powono być wszystko ok Samochód został przerobiony na gaz przy 240 tys km .Ttak samo się dzieje na benzynie jak i na gazie nikt nie potrafi okreśkić co jest nie tak a i chciałem zanaczyć że samochód ma już przejechane ponad 540 tys. km ...

dzięki i pozdrawiam

PostNapisane: 7 lis 2004, 15:42
przez Paweł
Odczytaj DTC i wroc z tymi wynikami.

Jesli chodzi o HOLD, DTC i etc, to poszukaj w starszych watkach na forum. W kazdym razie niezwykle male prawdopodobienstwo, ze blad zalezy od sondy lub rodzaju paliwa.

PostNapisane: 7 lis 2004, 23:05
przez Globy
Cronos czy wersja europejska? Porzadny przebieg :)

PostNapisane: 8 lis 2004, 01:08
przez lippman
Wersja europejska ale wracająć do tematu zmierzenia DTC to szukałem na w tej grupie dyskusyjnej i nic nie mogłem znaleść jeżeli jest taka możliwość to może powisz mi jak to zrobić to znaczy czym to zmierzyć i od czeog wogóle zacząć ... dzwoniłem do kolesia który pracuje w servisie mazdy i on powiedział że nie wie o co chodzi ...
Dzisiaj pojeżdziłem sobie i było spoko do puki nie odpaliłem kilka razy samochodu i zaczło się jak zwykle szarpanie przy włączeniu biegu czy to było R , D ,S ,N efekt jes taki sam a pozatym jak się to dzieje to samochód strasznie ciężko się rospędza inaczej jest jak się to nie robi (czuć że ma się silnik o pojemności 2,5 i aż chce się jeżdzić ) prosze o pomoc

dzięki i pozdrawiam

PostNapisane: 8 lis 2004, 01:26
przez LoB
czyzby tryb awaryjny automatu ?? :|

PostNapisane: 8 lis 2004, 02:11
przez Paweł
Migajacy HOLD lub O/D OFF oznacza blad pracy automatycznej skrzyni biegow.

Odczyt kodow:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

1. Z powyzszego opisu skup sie glownie na rysunku na dole strony, poniewaz reszta jest troche metna.
2. Zaopatrz sie w spinacz biurowy lub inny drut i diode 12V
3. Spinaczem polacz TAT i GND, diode umiesc pomiedzy FAT i B+
4. Zanotuj kody (beda powtarzaly sie w petli, bez konca)
5. Zmostkuj TEN i GND, diode pomiedzy FEN i B+
6. Zanotuj kody (beda powtarzaly sie w petli, bez konca)

Uwagi: Przeprowadz odczyty KOEO i KOER – czyli najpierw tylko po wlaczeniu zaplonu, a pozniej po uruchomieniu silnika.

lippman napisał(a):dzwoniłem do kolesia który pracuje w servisie mazdy i on powiedział że nie wie o co chodzi

Niestety nie jestem zdziwiony. Podobno pracownicy autoryzowanych stacji obslugi mazdy nigdy nie przechodzili szkolen z tego zakresu.

Jesli boisz sie sam odczytac kody, mozesz poprosic o pomoc ASO. Mi na poczatku "pomogli" za polowe ceny, tj. 80PLN, nie wykrywajac przy tym zadnych bledow. Szkoda tylko, ze probowali je odczytac nie z tego lacza co potrzeba. hahaha ...No, ale wtedy nie bylem taki madry. <oczy>

lippman napisał(a):efekt jes taki sam a pozatym jak się to dzieje to samochód strasznie ciężko się rospędza inaczej jest jak się to nie robi

Nic dziwnego. Przy migajacym HOLD w 90% przypadkow skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, w ktorym dostepny jest tylko 3. bieg.

Pozdrawiam.

P.S. Prosze uzupelnij profil uzytkownika.

PostNapisane: 8 lis 2004, 09:14
przez Długi
tco_tm napisał(a):Niestety nie jestem zdziwiony. Podobno pracownicy autoryzowanych stacji obslugi mazdy nigdy nie przechodzili szkolen z tego zakresu.


TCO pleciesz bzdury!!!!

PostNapisane: 8 lis 2004, 14:09
przez Paweł
Długi napisał(a):TCO pleciesz bzdury!

Długi, ja ta wersje uslyszalem osobiscie w ASO, kiedy pokazalem im moj samochod!

PostNapisane: 8 lis 2004, 14:16
przez XsiX
tco bo trzeba było podjechać do ASO forda ;) hahaha

PostNapisane: 8 lis 2004, 15:09
przez Długi
tco_tm napisał(a):
Długi napisał(a):TCO pleciesz bzdury!

Długi, ja ta wersje uslyszalem osobiscie w ASO, kiedy pokazalem im moj samochod!

W którym ASO jeśli mogę wiedzieć?

PostNapisane: 8 lis 2004, 22:57
przez Paweł
Długi napisał(a):W którym ASO jeśli mogę wiedzieć?

Mozesz, odpowiedz poszla na priv.

XsiX napisał(a):tco bo trzeba było podjechać do ASO forda

Tak, w sumie masz racje. Chociaz sa minimalne roznice pomiedzy CD4E pakowanymi do mazdy i forda.

PostNapisane: 13 lis 2004, 20:13
przez lippman
Witam przepraszam za tak długą nieobecność ale polska telekomunikacja pozbawiła mnie internetu ... a nie miałem innej możliwości odpisać .. Co do problemu z migająca kontrolką HOLD to chyba był aparat zapłonwy chociaż nie jestem do końca pewnien po założeniu nowego aparatu lampka nie zapaliła mi się już dłuższy czas nie wiem jaki to ma związek ze skrzynią biegów ?? ale grunt że problem jakby się samy wyeliminiwał.. a profil już uzupełniłem

dzięki i pozdrawiam