Strona 1 z 2

Sprężyny zawieszenia do GE

PostNapisane: 5 lis 2004, 20:41
przez slazat
czy sprężyny zawiesznia(komplet) od wersji GE 2.5GT są krótsze(czyt.niższe) od standardowych i czy będą pasować do np. mojej – wersja sedan Comprex. Jesli takowa podmianka pasowałaby to poszukuje takowych, ogólnie szukam jakichkolwiek byle były niższe i umiarkowanie twarde(tzw.progresywne) – najchętniej używane w dobrej cenie. Czekam na info :)

PostNapisane: 5 lis 2004, 20:49
przez LoB
Eibach ma w ofercie do GE -35mm po ok 1kpln/komplet

PostNapisane: 5 lis 2004, 20:58
przez slazat
no właśnie dziś koleś mi maila napisał – dokładna cena to 1049zł – jak dla mnie za dużo :] – niestey markowe ale za drogie, może ktoś ma coś dużo tańszego :) ?? czeka na info

PostNapisane: 5 lis 2004, 23:34
przez Jaksa
slazat,Comprex ma inne spręzyny niz benzyna.

PostNapisane: 6 lis 2004, 15:50
przez ADi
podłącze się do tematu...Jaksa czy te od 2,5 bedą pasowały do 2.0 FS?? no i jak już pytał kolega czy są krótsze?

dzieks ;)

PostNapisane: 6 lis 2004, 16:45
przez Jaksa
ADi napisał(a):Jaksa czy te od 2,5 bedą pasowały do 2.0 FS?? no i jak już pytał kolega czy są krótsze?
W katalogach z zamiennikami podają ze są takie same ale to bzdóra, optycznie faktycznie są takie same myślę ze skoro fabryka widzi róznicę między FS a KL to są inne ( napewno w KL są mocniejsze tak jak amortyzatory ) Moje zdanie na temat sprężyn jest zgodne z zaleceniami producenta.

PostNapisane: 6 lis 2004, 20:19
przez Bokciu
Nie wiem czy przypadkiem w KL nie sa troche twardsze...

PostNapisane: 6 lis 2004, 21:16
przez slazat
ja widze temat tak: sprężyny od benzynki mogą pasować do Comprexa i będą miekksze on moich a co za tym idzie pewno krótsze i będzie niżej stał – jeśli wszystkie GE oczywiście mają takie same McPhersony z przodu – także "chyba" jesli byśmy zakupili sprężyny od GE 2.5GT(które na pewno są twarsze) bedą pasowały do naszych innych GE i co za tym idzie – będą niżej stały – no może sie myle – zawsze licze i popieram zdanie Dr. Jaksy :)

ale z doświadczenia znam takowe sprawy: przerzucałem z ojcem sprężyny do Alfa Romeo 164, z benzyny 2.0i do jego 2.5TD – stoi niżej i pasowały bez problemu, kumpel założył kiedyś do VW Jetty od benzyny do jego diesla i też było ok – niżej stał, twardość podobna :)

myśle że jaka by niebyła sprężyna od wersji GE to będzie pasowała do każdego zawieszenia GE, co na to Jaksa ?

PostNapisane: 6 lis 2004, 21:50
przez Jaksa
slazat napisał(a):jesli byśmy zakupili sprężyny od GE 2.5GT(które na pewno są twarsze) bedą pasowały do naszych innych GE i co za tym idzie – będą niżej stały – no może sie myle – zawsze licze i popieram zdanie Dr. Jaksy
Dobrze kombinujesz.... tylko Comprex'y mają inne spręzyny chodzi tu o twardosc ( jak napisal Bokciu ) ogolnie reasumując występują 3 rodzaje spręzyn FS/FP,KL,RFG , podoba mi się Twoj tok myślenia..... :P <lol> :D <faja>

PostNapisane: 6 lis 2004, 22:48
przez slazat
tok myślenia – ja tu cenie zdanie Dr.Jaksy a on sie śmieje :] ....jak każdy Polak dobrze wie, musimy sobie radzić – jesli ciężko z dostaniem oryginalnych sportowych(BO DROGIE) to trzeba wykombinować coś innego – jedno jest pewne że jeślibym włożył sprężyny od GT to geometria sie nie zmienia – będzie twardszy i niższy – poza tym nic dodać nic ująć – zresztą Eibach oferuje sprężyny oryginalne do 626GE sportowe pasujące do wszystkich silników GE łącznie z Comprexem i 2.5V6 – a więć różnicy nie ma :)

TREŚĆ E-MAILA:
Sklep.Tuning.Pl
Zlalazłem cudeńko dla Pana.
Oto nasza oferta :

Zestaw – firmy EIBACH :

MAZDA 626 SEDAN GE, ROK 01.92 – 06.97 :: PRZÓD: EW 5523001 VA; TYŁ: EW
5524002 HA; OBNIŻENIE: 30 MM; OBCIĄŻENIE PRZÓD: 1025 KG; OBCIĄŻENIE TYŁ: 875
KG; ;, SILNIK 2.5,2.0, 2.0 D

5523.140

Cena za zestaw to : 1016.00 PLN
lub CENA KLUBOWA : 944.88 PLN

PostNapisane: 6 lis 2004, 23:14
przez Jaksa
slazat napisał(a):ja tu cenie zdanie Dr.Jaksy a on sie śmieje
Nikt się nie smieję ...doceniam tylko to co napisałes.

PostNapisane: 6 lis 2004, 23:49
przez LoB
:]

PostNapisane: 6 lis 2004, 23:50
przez LoB
z tego co ja wiem KL jest w serii o 20mm nizej osadzony od pozostalych wersji

PostNapisane: 7 lis 2004, 09:50
przez GrzegorzSz
Tak Jaksa napisał – różnice są w twardości. Niektórzy producenci zamienników to uwzględniają (Lesjofors, Kager), a inni proponują te same do KL i FS (Sachs, K+F).

PostNapisane: 7 lis 2004, 14:39
przez Smirnoff
Przerabiałem ten temat jakiś czas temu.
W KL, tak jak chłopaki piszą, jest inna sztywność sprężyn w porównaniu z FP/FS. W comprexie z tyłu są chyba takie same jak w FP/FS, lecz z przodu na 100% są inne, ze względu na większą masę silnika RF-CX niż FP/FS.

Tak, jak napisał Greyg, tylko nieliczni producenci uwzględniają taką róznorodność sprężyn, a niestety znacza część producentów robi jedne "uniwersalne" do wszystkich wersji silnikowych (suplex, sachs, K+F, itp itd). Wersje silnikowe uwzgledniane są m.in w sprężynach z koncernu Lesjofors, czyli LS, Kilen itp. Niestety, z tego, co wiem, to mimo, ze w katalogu Lesjoforsa figurują tylne sprężyny do GE KL, to w praktyce nie ma ich w Polsce w oficjalnej sieci dystrybucji. Próbowałem sciągnąć takowe na zamówienie, ale próba zakończyła się fiaskiem. W końcu wybrałem spręzyny Kilen dedykowane do 2.5V6 a do tego w wersji Heavy Duty – czyli wzmocnione (nieco grubszy drut). Sprężyny te to odpowiedniki oryginalnych spręzyn GE KL o wysokości tożsamej z oryginałem (mierzyłem wymontowywane ORI GT). Jak na razie jeździ mi się na nich bardzo dobrze (rok czasu), auto jest twardsze niż np GE FP, którą mam czasem okazję pojeździć.

Co do przednich, to mam aktualnie Lesjoforsa, który ma praktycznie taką samą sztywność i wysokość co zdemontowane ORI. Zachowanie auta OK.

Slazat – osobiscie do 626 proponowałbym zamontowanie zwykłych wzmocnionych, ale nie sportowych sprężyn i dodanie do tego gazowych amortyzatorów. Poprawia to zachowanie auta, bez znaczącego zmniejszenia komfortu jazdy, co ma miejsce na sprężynach sportowych.
Poza tym, chyba RF-CX nie dysponuje aż taką mocą, zeby trudno było to auto poskromić??

Pozdr
SM

PostNapisane: 7 lis 2004, 15:00
przez GrzegorzSz
Smirnoff napisał(a):Niestety, z tego, co wiem, to mimo, ze w katalogu Lesjoforsa figurują tylne sprężyny do GE KL, to w praktyce nie ma ich w Polsce w oficjalnej sieci dystrybucji. Próbowałem sciągnąć takowe na zamówienie, ale próba zakończyła się fiaskiem.


Hehe, słabo szukałeś. :D
Wprawdzie teraz już powoli znikają z magazynów Lesjofors, ale możesz spokojnie kupić Kager w Focie. To jest dokładnie ta sama fabryka. ::D

PostNapisane: 7 lis 2004, 15:15
przez Smirnoff
Greyg, poszedłem tym samym tropem – Kilen to tesh Lesjofors :D

Pozdr
SM

PostNapisane: 7 lis 2004, 20:12
przez slazat
no, no Smirnoff – spadłes mi z nieba !! ty znasz temat jak złoto – twoja odpowiedź jest dla mnie jak szóstka w totka !!

jeśli chodzi o poskramianie koni w moim RF – spoko, daje rade, ja pomykam delikatnie :] ale jak kiedyś przerabialiśmy wspólnie temat – chciałbym moją GE dopracować wizualnie – tzw. tuning optyczny – potrzebuje m.in. do tego takowych niższych i twardszych sprężyn(bo przód ciężki a oponki niskoprofilowe) a jak wiesz wszystkie 626GE stoją wysoko jak nie powiem co! :) a po diabła mi taki prześwit, jak moge mieć niższy o te -20 czy 35 mm :) a czy to będą Eibach,OMP,Sachs,Lesjofors czy oryginały to mi rybka – mogą być używki, byle było niżej bo będzie ładniej a przy tym komfort pozostanie podobny może będzie ciut twardsza- ale o to mi biega :)

a jak piszą inni że te oryginały od GT są o 20mm niższe i twardsze to takowe sa pewnie dla mnie zbawieniem :) i takich zaczne poszukiwac !

Smirr jesteś Bogiem.......... wyobraź to sobie !!! aha coś mi obiecałes :]

PostNapisane: 7 lis 2004, 20:51
przez Paweł
Jak chcesz mozemy sie zamienic na sprezyny. Moje sa tak sklepane, ze przez progi zwalniajace nie moge normalnie przejechac, zeby nie zahaczyc wydechem lub chlapaczami. A jak do samochodu wsiada cztery osoby, to juz koniec. Heheh.

PostNapisane: 8 lis 2004, 00:55
przez slazat
pytanie? szczególnie do dr.Jaksy :)

czy oryginalne sprężyny od GE 2.5V6 5d będą pasować do mojego sedana 4d – żeby nie było niespodzianek :) tak przód i tył, i czy zdaniem Jaksy warto przekładać te od GT – ja mam takie jak fabryka przewidziała – choć dla mnie za wysoko stoi :) a jesli na tamtych nic sie nie obniży to będzie porażka :]


temat tak mnie ogólnie gnębi że spać nie moge :) mam takie piękne auto,felacze też niczego sobie,oponki 225/15 ZR a wygląda jak kangur :)