Sprężyny zawieszenia do GE
1, 2
czy sprężyny zawiesznia(komplet) od wersji GE 2.5GT są krótsze(czyt.niższe) od standardowych i czy będą pasować do np. mojej – wersja sedan Comprex. Jesli takowa podmianka pasowałaby to poszukuje takowych, ogólnie szukam jakichkolwiek byle były niższe i umiarkowanie twarde(tzw.progresywne) – najchętniej używane w dobrej cenie. Czekam na info 
Pozdrawiam
Slazat
- Od: 10 maja 2004, 19:19
- Posty: 53
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.
slazat,Comprex ma inne spręzyny niz benzyna.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W katalogach z zamiennikami podają ze są takie same ale to bzdóra, optycznie faktycznie są takie same myślę ze skoro fabryka widzi róznicę między FS a KL to są inne ( napewno w KL są mocniejsze tak jak amortyzatory ) Moje zdanie na temat sprężyn jest zgodne z zaleceniami producenta.ADi napisał(a):Jaksa czy te od 2,5 bedą pasowały do 2.0 FS?? no i jak już pytał kolega czy są krótsze?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ja widze temat tak: sprężyny od benzynki mogą pasować do Comprexa i będą miekksze on moich a co za tym idzie pewno krótsze i będzie niżej stał – jeśli wszystkie GE oczywiście mają takie same McPhersony z przodu – także "chyba" jesli byśmy zakupili sprężyny od GE 2.5GT(które na pewno są twarsze) bedą pasowały do naszych innych GE i co za tym idzie – będą niżej stały – no może sie myle – zawsze licze i popieram zdanie Dr. Jaksy
ale z doświadczenia znam takowe sprawy: przerzucałem z ojcem sprężyny do Alfa Romeo 164, z benzyny 2.0i do jego 2.5TD – stoi niżej i pasowały bez problemu, kumpel założył kiedyś do VW Jetty od benzyny do jego diesla i też było ok – niżej stał, twardość podobna
myśle że jaka by niebyła sprężyna od wersji GE to będzie pasowała do każdego zawieszenia GE, co na to Jaksa ?
ale z doświadczenia znam takowe sprawy: przerzucałem z ojcem sprężyny do Alfa Romeo 164, z benzyny 2.0i do jego 2.5TD – stoi niżej i pasowały bez problemu, kumpel założył kiedyś do VW Jetty od benzyny do jego diesla i też było ok – niżej stał, twardość podobna
myśle że jaka by niebyła sprężyna od wersji GE to będzie pasowała do każdego zawieszenia GE, co na to Jaksa ?
Pozdrawiam
Slazat
- Od: 10 maja 2004, 19:19
- Posty: 53
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.
Dobrze kombinujesz.... tylko Comprex'y mają inne spręzyny chodzi tu o twardosc ( jak napisal Bokciu ) ogolnie reasumując występują 3 rodzaje spręzyn FS/FP,KL,RFG , podoba mi się Twoj tok myślenia.....slazat napisał(a):jesli byśmy zakupili sprężyny od GE 2.5GT(które na pewno są twarsze) bedą pasowały do naszych innych GE i co za tym idzie – będą niżej stały – no może sie myle – zawsze licze i popieram zdanie Dr. Jaksy

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tok myślenia – ja tu cenie zdanie Dr.Jaksy a on sie śmieje
....jak każdy Polak dobrze wie, musimy sobie radzić – jesli ciężko z dostaniem oryginalnych sportowych(BO DROGIE) to trzeba wykombinować coś innego – jedno jest pewne że jeślibym włożył sprężyny od GT to geometria sie nie zmienia – będzie twardszy i niższy – poza tym nic dodać nic ująć – zresztą Eibach oferuje sprężyny oryginalne do 626GE sportowe pasujące do wszystkich silników GE łącznie z Comprexem i 2.5V6 – a więć różnicy nie ma
TREŚĆ E-MAILA:
Sklep.Tuning.Pl
Zlalazłem cudeńko dla Pana.
Oto nasza oferta :
Zestaw – firmy EIBACH :
MAZDA 626 SEDAN GE, ROK 01.92 – 06.97 :: PRZÓD: EW 5523001 VA; TYŁ: EW
5524002 HA; OBNIŻENIE: 30 MM; OBCIĄŻENIE PRZÓD: 1025 KG; OBCIĄŻENIE TYŁ: 875
KG; ;, SILNIK 2.5,2.0, 2.0 D
5523.140
Cena za zestaw to : 1016.00 PLN
lub CENA KLUBOWA : 944.88 PLN
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
TREŚĆ E-MAILA:
Sklep.Tuning.Pl
Zlalazłem cudeńko dla Pana.
Oto nasza oferta :
Zestaw – firmy EIBACH :
MAZDA 626 SEDAN GE, ROK 01.92 – 06.97 :: PRZÓD: EW 5523001 VA; TYŁ: EW
5524002 HA; OBNIŻENIE: 30 MM; OBCIĄŻENIE PRZÓD: 1025 KG; OBCIĄŻENIE TYŁ: 875
KG; ;, SILNIK 2.5,2.0, 2.0 D
5523.140
Cena za zestaw to : 1016.00 PLN
lub CENA KLUBOWA : 944.88 PLN
Pozdrawiam
Slazat
- Od: 10 maja 2004, 19:19
- Posty: 53
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.
Nikt się nie smieję ...doceniam tylko to co napisałes.slazat napisał(a):ja tu cenie zdanie Dr.Jaksy a on sie śmieje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak Jaksa napisał – różnice są w twardości. Niektórzy producenci zamienników to uwzględniają (Lesjofors, Kager), a inni proponują te same do KL i FS (Sachs, K+F).
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Przerabiałem ten temat jakiś czas temu.
W KL, tak jak chłopaki piszą, jest inna sztywność sprężyn w porównaniu z FP/FS. W comprexie z tyłu są chyba takie same jak w FP/FS, lecz z przodu na 100% są inne, ze względu na większą masę silnika RF-CX niż FP/FS.
Tak, jak napisał Greyg, tylko nieliczni producenci uwzględniają taką róznorodność sprężyn, a niestety znacza część producentów robi jedne "uniwersalne" do wszystkich wersji silnikowych (suplex, sachs, K+F, itp itd). Wersje silnikowe uwzgledniane są m.in w sprężynach z koncernu Lesjofors, czyli LS, Kilen itp. Niestety, z tego, co wiem, to mimo, ze w katalogu Lesjoforsa figurują tylne sprężyny do GE KL, to w praktyce nie ma ich w Polsce w oficjalnej sieci dystrybucji. Próbowałem sciągnąć takowe na zamówienie, ale próba zakończyła się fiaskiem. W końcu wybrałem spręzyny Kilen dedykowane do 2.5V6 a do tego w wersji Heavy Duty – czyli wzmocnione (nieco grubszy drut). Sprężyny te to odpowiedniki oryginalnych spręzyn GE KL o wysokości tożsamej z oryginałem (mierzyłem wymontowywane ORI GT). Jak na razie jeździ mi się na nich bardzo dobrze (rok czasu), auto jest twardsze niż np GE FP, którą mam czasem okazję pojeździć.
Co do przednich, to mam aktualnie Lesjoforsa, który ma praktycznie taką samą sztywność i wysokość co zdemontowane ORI. Zachowanie auta OK.
Slazat – osobiscie do 626 proponowałbym zamontowanie zwykłych wzmocnionych, ale nie sportowych sprężyn i dodanie do tego gazowych amortyzatorów. Poprawia to zachowanie auta, bez znaczącego zmniejszenia komfortu jazdy, co ma miejsce na sprężynach sportowych.
Poza tym, chyba RF-CX nie dysponuje aż taką mocą, zeby trudno było to auto poskromić??
Pozdr
SM
W KL, tak jak chłopaki piszą, jest inna sztywność sprężyn w porównaniu z FP/FS. W comprexie z tyłu są chyba takie same jak w FP/FS, lecz z przodu na 100% są inne, ze względu na większą masę silnika RF-CX niż FP/FS.
Tak, jak napisał Greyg, tylko nieliczni producenci uwzględniają taką róznorodność sprężyn, a niestety znacza część producentów robi jedne "uniwersalne" do wszystkich wersji silnikowych (suplex, sachs, K+F, itp itd). Wersje silnikowe uwzgledniane są m.in w sprężynach z koncernu Lesjofors, czyli LS, Kilen itp. Niestety, z tego, co wiem, to mimo, ze w katalogu Lesjoforsa figurują tylne sprężyny do GE KL, to w praktyce nie ma ich w Polsce w oficjalnej sieci dystrybucji. Próbowałem sciągnąć takowe na zamówienie, ale próba zakończyła się fiaskiem. W końcu wybrałem spręzyny Kilen dedykowane do 2.5V6 a do tego w wersji Heavy Duty – czyli wzmocnione (nieco grubszy drut). Sprężyny te to odpowiedniki oryginalnych spręzyn GE KL o wysokości tożsamej z oryginałem (mierzyłem wymontowywane ORI GT). Jak na razie jeździ mi się na nich bardzo dobrze (rok czasu), auto jest twardsze niż np GE FP, którą mam czasem okazję pojeździć.
Co do przednich, to mam aktualnie Lesjoforsa, który ma praktycznie taką samą sztywność i wysokość co zdemontowane ORI. Zachowanie auta OK.
Slazat – osobiscie do 626 proponowałbym zamontowanie zwykłych wzmocnionych, ale nie sportowych sprężyn i dodanie do tego gazowych amortyzatorów. Poprawia to zachowanie auta, bez znaczącego zmniejszenia komfortu jazdy, co ma miejsce na sprężynach sportowych.
Poza tym, chyba RF-CX nie dysponuje aż taką mocą, zeby trudno było to auto poskromić??
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Smirnoff napisał(a):Niestety, z tego, co wiem, to mimo, ze w katalogu Lesjoforsa figurują tylne sprężyny do GE KL, to w praktyce nie ma ich w Polsce w oficjalnej sieci dystrybucji. Próbowałem sciągnąć takowe na zamówienie, ale próba zakończyła się fiaskiem.
Hehe, słabo szukałeś.
Wprawdzie teraz już powoli znikają z magazynów Lesjofors, ale możesz spokojnie kupić Kager w Focie. To jest dokładnie ta sama fabryka. ::D
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
no, no Smirnoff – spadłes mi z nieba
ty znasz temat jak złoto – twoja odpowiedź jest dla mnie jak szóstka w totka
jeśli chodzi o poskramianie koni w moim RF – spoko, daje rade, ja pomykam delikatnie
ale jak kiedyś przerabialiśmy wspólnie temat – chciałbym moją GE dopracować wizualnie – tzw. tuning optyczny – potrzebuje m.in. do tego takowych niższych i twardszych sprężyn(bo przód ciężki a oponki niskoprofilowe) a jak wiesz wszystkie 626GE stoją wysoko jak nie powiem co!
a po diabła mi taki prześwit, jak moge mieć niższy o te -20 czy 35 mm
a czy to będą Eibach,OMP,Sachs,Lesjofors czy oryginały to mi rybka – mogą być używki, byle było niżej bo będzie ładniej a przy tym komfort pozostanie podobny może będzie ciut twardsza- ale o to mi biega
a jak piszą inni że te oryginały od GT są o 20mm niższe i twardsze to takowe sa pewnie dla mnie zbawieniem
i takich zaczne poszukiwac !
Smirr jesteś Bogiem.......... wyobraź to sobie
! aha coś mi obiecałes ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)


jeśli chodzi o poskramianie koni w moim RF – spoko, daje rade, ja pomykam delikatnie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
a jak piszą inni że te oryginały od GT są o 20mm niższe i twardsze to takowe sa pewnie dla mnie zbawieniem
Smirr jesteś Bogiem.......... wyobraź to sobie

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam
Slazat
- Od: 10 maja 2004, 19:19
- Posty: 53
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.
Jak chcesz mozemy sie zamienic na sprezyny. Moje sa tak sklepane, ze przez progi zwalniajace nie moge normalnie przejechac, zeby nie zahaczyc wydechem lub chlapaczami. A jak do samochodu wsiada cztery osoby, to juz koniec. Heheh.
the right man in the wrong place...
pytanie? szczególnie do dr.Jaksy
czy oryginalne sprężyny od GE 2.5V6 5d będą pasować do mojego sedana 4d – żeby nie było niespodzianek
tak przód i tył, i czy zdaniem Jaksy warto przekładać te od GT – ja mam takie jak fabryka przewidziała – choć dla mnie za wysoko stoi
a jesli na tamtych nic sie nie obniży to będzie porażka
temat tak mnie ogólnie gnębi że spać nie moge
mam takie piękne auto,felacze też niczego sobie,oponki 225/15 ZR a wygląda jak kangur 
czy oryginalne sprężyny od GE 2.5V6 5d będą pasować do mojego sedana 4d – żeby nie było niespodzianek
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
temat tak mnie ogólnie gnębi że spać nie moge
Pozdrawiam
Slazat
- Od: 10 maja 2004, 19:19
- Posty: 53
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6