Strona 1 z 1
Stukanie w kolumnie kierowniczej

Napisane:
28 wrz 2008, 22:48
przez Kristoph17
Witam, jestem po przeglądzie, diagnosta stwierdził że mam wybitą kolumnę kierowniczą, sprawdził mi całe auto amortyzatory, na szarpakach całe zawieszenie i ogólnie wszystko ok tylko przy wyłączonym silniku i i szybkimi ruchami kierownicą na gałkach luzu nie było ale słychać czysto i wyraźnie taki dziwny stukot nie wiem co może być przyczyną tylko że ewidentnie słychać że to w kolumnie kierowniczej, jak zlikwidować taką usterkę?? jak dźwignąłem auto to z lewej strony (od kierowcy) to jest tego trzasku mniej ale jeszcze jest, zaś jak wezmę i podniosę auto od strony pasarzera to jest ok prawie dobrze pozdrawiam Krzysztif

Napisane:
28 wrz 2008, 23:07
przez qbass
Łączniki stabilizatora na pewno są w porządku? Jeśli tak, to maglownica może być wybita.
Istnieje też możliwość regulacji jej luzu, ale pomoże to raczej nie na długo (o ile w ogóle).

Napisane:
29 wrz 2008, 08:16
przez Kristoph17
Witam tak stabilizatory są nowe, to raczej coś w tej maglownicy bo na postoju przy szybkich ruchach kierownicą słychać trzask, żeby ewentualnie sprawdzić i spróbować ją podregulować to gdzie szukać regulacji i jak się to robi? Ogólnie cała listwa jest sucha nie ma żadnych wycieków, co trzeba było by w niej zmienić i czy dostanę jakieś części, czy całą nową muszę upić?

Napisane:
29 wrz 2008, 09:12
przez glock
Kolego sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.

Napisane:
29 wrz 2008, 09:22
przez Hugo
Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku. Po odpaleniu nie powinna stukać. U mnie też stuka a auto jedzie jak po szynach. Gdyby był luz to raczej miałbym problemy z utrzymaniem kierunku jazdy.

Napisane:
29 wrz 2008, 17:53
przez qbass
glock napisał(a):sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.
Hugo napisał(a):Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.
Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.

Napisane:
29 wrz 2008, 22:37
przez gadula
Prawdopodobnie masz wybite łożysko na końcu kolumny kierowniczej. Ja u siebie chciałem wyregulować maglownicę, a okazało się że to łożysko ma luz. Aby je wymienić trzeba całą maglownicę ściągać

Narazie tak jeżdżę.

Napisane:
29 wrz 2008, 22:55
przez Haszcz
Jak do tego doszedłes?

Napisane:
30 wrz 2008, 00:28
przez gadula
Po odkręceniu dekielka w maglownicy, jedna osoba szarpała kierownicą. Druga jeśli nie trzymała kluczem nakrętki to słychać było stukot i lekkie luzy, ale jak zblokowaliśmy kluczem nakrętkę tak aby się nie ruszała, to nie było nic słychać.

Napisane:
30 wrz 2008, 09:23
przez glock
qbass napisał(a):glock napisał(a):sprawdź łożyska na mcpersonach mało przadopodobne,że to maglownica.
Łożyska terkoczą, a nie stukają. Poza tym terkoczą i przy odpalonym aucie.
Hugo napisał(a):Każda maglownica ze wspomaganiem ma prawo stukać na wyłączonym silniku.
Dokładnie. Dzieje się tak z powodu małej ilości płynu wspomagania (dopiero jak silnik zaczyna pracować, pompa tłoczy olej do maglownicy). Ciche postukiwanie jest normalne, ale jak stuka głośno, to już normalnym objawem nie jest.
Terkotanie,a stukanie to pojęcie względne,każdy może to interpretować we własny sposób.
Ja stawiam na padnięte łożyska w kolumnach mcpersonów....

Napisane:
19 sie 2009, 17:44
przez Szyna
Witam, ja dzisiaj zauważyłem ten sam objaw. Przy kręceniu kierownica na postoju słychać stuki w środku w maglownicy sprawdziłem to na kanale jedna osoba ruszała kierownica a druga sprawdzała na dole. Może być i to łożysko z wybitej kolumny kierowniczej tylko nie wiem jak to sprawdzić.
I co jeszcze ciekawego zauważyłem ze kierownica jest w dziwnym położeniu. Bo jak chce jechać na wprost to muszę ja mieć trochę skręcona w prawo.
Nie wiem czy coś się tam mogło przestawić albo co ?