Strona 1 z 1

Wymiana klocków hamulcowych z ABS

PostNapisane: 11 wrz 2008, 16:14
przez knu
Witam wszystkich posiadaczy Mazdy;P

Czy mógłby ktoś zamieścić foto relację z wymiany klocków hamulcowych w Mazdzie 626 z ABS???

Pomóżcie;)









Mazda 626 IV Hatchback 1.8 16V DOHC 1997r.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 18:02
przez Hazu
Jeżeli określisz który to model mazdy GE czy GF/GW to moze ktoś Ci pomoże.

Ale wątpia aby ktoś Ci na zamówienie fotorelację zrobił.

Najlepiej by było gdybys określił gdzie masz problem.

A tak wogóle chodzi Tobie o tył czy przód.?

PostNapisane: 11 wrz 2008, 18:44
przez Sebas
knu po pierwsze:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
Po drugie:
http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
sprecyzuj o co chodzi i Popraw temat

PostNapisane: 11 wrz 2008, 19:31
przez knu
Chodzi mi o model GE. Chciałbym opis wymiany klocków hamulcowych zarówno przód jak i tył. Może być bez zdjęć... No niech stracę;P hehe... Wszędzie szukałem i nigdzie nie znalazłem. Jedynie tylko wymianę klocków bez ABS.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 19:46
przez Hazu
knu napisał(a):Czy mógłby ktoś zamieścić foto relację z wymiany klocków hamulcowych w Mazdzie 626 z ABS?



knu napisał(a):Jedynie tylko wymianę klocków bez ABS


knu
a co mają klocki do ABS-u

1.Zdejmujesz koło

2. Zdejmujesz plastikowy kapturek

3. wykręcasz prowadnicę

4. odchylasz i zsuwasz z drugiej prowadnicy zacisk

5. wyjmujesz stare i zakładasz nowe klocki (tak samo jak były stare sprężynki i podkładki też)

Składasz w odwrotnej kolejności po wcześniejszym wciśnięciu tłoczka.


Z tyłu tłoczka nie wciśniesz, należy go wkręcić lub pomóc sobie śruba do regulacji ręcznego z tyłu zacisku (pod korkiem z tyłu zacisku)


Aaa z tyłu jeszcze trzeba zdjąć linkę aby zacisk zdjąć.

Wszystko oczewiście w szczegółach znajdziesz na forum ale Tobie nie chce się odrobinę poszukać.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 19:52
przez Sebas
Hazu napisał(a):ale Tobie nie chce się odrobinę poszukać.

Chłopak nie wiedział że nie ma różnicy ;)
knu
626 GE 1.8 16V 1997r

Tyle by wystarczyło :P

PostNapisane: 25 lis 2008, 18:34
przez radecki
Jaki plastikowy kapturek ? w którym on miejscu jest ?
Jak się zdejmuje prowadnicę ? Proszę opiszcie to dokładnie tak jak dla małego dziecka

PostNapisane: 25 lis 2008, 19:04
przez AdahEwa
Żeby mieć jakieś pojęcie zobacz w "fotorelacjach" , jest pokazany cały zacisk z innego modelu Mazdy. Zaciski wyglądają podobnie i wymiana klocków również.

PostNapisane: 25 lis 2008, 19:18
przez Hugo
radecki napisał(a):Jaki plastikowy kapturek ? w którym on miejscu jest ?
Pewnie od strony silnika na dolnej prowadnicy zacisku (tak mniemam jak w większości aut).
radecki napisał(a):Jak się zdejmuje prowadnicę ?
Wysuwa się z zacisku tą odkręconą (dolną) prowadnicę, natomiast górna zostaje i z niej z kolei wysuwa się cały zacisk.
Jeśli Ci się nie "pali" to jutro wymieniam u siebie klocki, więc napiszę dokładnie jak jest, bo to co napisałem wyżej jest na przykładzie większości innych aut, które naprawiałem/serwisowałem.

PostNapisane: 25 lis 2008, 22:31
przez toomas
Hugo jeśli możesz to napisz w którym miejscu jest ta regulacja ręcznego przy zacisku bo regenerowałem zaciski i prawy chodzi (ręczny) ale nie zaciska tarczy :|

PostNapisane: 25 lis 2008, 23:33
przez qbass
toomas, Odkręcasz śrubkę z tyłu zacisku (klucz 12 jeśli mnie pamięć nie myli), a pod nią, w środku masz śrubkę na imbus, którą regulujesz odstęp klocków od tarczy.

PostNapisane: 26 lis 2008, 18:06
przez toomas
qbass dzięki będę próbował w sobotę :)

PostNapisane: 26 lis 2008, 19:36
przez Redoo
Ludziska jak nie wiecie jak to zrobić to jedzcie do mechaniora za parę groszy zrobi,popierniczycie coś i potem będzie buuu....

PostNapisane: 26 lis 2008, 23:39
przez toomas
Redoo napisał(a):Ludziska jak nie wiecie jak to zrobić to jedzcie do mechaniora za parę groszy zrobi,popierniczycie coś i potem będzie buuu....

Powiem ci że u wielu mechaniorów już byłem i takie historie wymyślali ż się w głowi nie mieści a ja akurat zdolności manualne mam i jakieś pojęcie bo w niejednym samochodzie niejedno robiłem, a tu poprostu niewiedziałem gdzie jest regulacja ręcznego :| Do tej pory wszystko robiłem sam i jest bez zarzutów no ale z zapłonem skoczyłem do serwisu :] To tak odchodząc od tematu :)

PostNapisane: 26 lis 2008, 23:46
przez qbass
Jutro postaram się zrobić fotorelację z regeneracji zacisków, to zobaczysz na fotcee, gdzie regulować ;)

PostNapisane: 28 gru 2008, 16:59
przez mmario20
Panowie – właśnie wymieniłem przednie klocki. Prostsze niż konstrukcja cepa. Podchodziłem do tego jak do jeża obawiając się że jak w Oplu czy Fordzie potrzebne będą specjalne narzędzia ale gdzież tam – równo z górki. Tylko jedna śruba i cylinderek schodzi z górnej prowadnicy. Cofnięcie tłoczka za pomocą tylko klucza od kół i jednego zużytego klocka – leciusieńko poszło. Refleksje: myślałem że klocki są z czujnikiem bo wiele w tym aucie czujników ale NIE. Klucz imbusowy standard nr 8 a nie jak w oplu nr7 (gdzie go dostać). Wszystko lekko i prosto. Teraz czas na tylne – mniemam że też pójdzie gładko...Co mnie wkurza to to że od tego samego producenta klocki do opla 80 zł a do Mazdy niemal identyczne już 118 zł bo Mazda – złodzieje...

PostNapisane: 28 gru 2008, 20:05
przez Hugo
mmario20 napisał(a):Panowie – właśnie wymieniłem przednie klocki. Prostsze niż konstrukcja cepa
Racja. Bardzo prosta czynność.
mmario20 napisał(a):Klucz imbusowy standard nr 8 a nie jak w oplu nr7
Widzę, że masz GF, a w mojej GE jest imbus 7.
mmario20 napisał(a):gdzie go dostać
Bez problemu kupiłem w sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Niemiecki Wurth-koszt 5,70 zł ;)