ABS – "kopie" – czy zawsze powinien ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hazell » 19 paź 2004, 09:56

Witam,
Pierwszy dzien z madzia i pierwszy post na forum :).
ABS. Robi mi masaz stopy zawsze, nawet przy lekkim hamowaniu i przyhamowywaniu. Czy tak powinno byc? A moze to nie ABS?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 paź 2006, 13:41 przez hazell, łącznie edytowano 1 raz
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez IGHooR » 19 paź 2004, 11:17

Czesc,

Mam podobne objawy...ale tylko przy mocniejszym nadepnięciu pedału. Czy jest coś takiego jak wyregulowanie czułości ABS?? Dziś jeszcze jade na sprawdzenie tarcz.. może to to.. ale przyłączam się do pytania hazell'a:)

Serdeczności
Igor "IGHooR" Łęgowski
Początkujący
 
Od: 14 paź 2004, 15:01
Posty: 14
Skąd: Kwidzyn
Auto: MAZDA 626 GE '94 1,8 1

Postprzez Smirnoff » 19 paź 2004, 11:43

Heh, ABS kopie tylko wtedy, gdy koła zaczynają się blokować i tym samym ABS spełnia swoją rolę poprzez zmniejszenie cisnienia w układzie ham. skutkiem czego pedał kopie, a koła odbijają.
JEsli przy delikatnym nacisnięciu hamulca, na suchej, równej (??), asfaltowej nawierzchni ABS od razu kopie, to coś jest nie tak.
No chyba, ze dla Was delikatne nacisnięcie hamulca to od razu położenie pustaka na pedał hamulca – to wtedy ma prawo kopać :P
Ale powaznie – proponuję sprawdzić tarcze hamulcowe – moze to one sa tak krzywe, ze pedał kopie jakby ABS działał...?

Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez hazell » 19 paź 2004, 11:48

hmm... zwykle jak mialem zwichrowane tarcze to drgala kierownica a teraz kierownica stoi rowniotko. a pedal pulsuje w najlepsze. ale ciekawostka – nie zawsze. czasami nie pulsuje... ale nic to. Ide na generalny przeglad.
Ostatnio edytowano 13 paź 2006, 13:44 przez hazell, łącznie edytowano 1 raz
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Smirnoff » 19 paź 2004, 12:15

No wiesz, czy to wina ABS to bardzo prosto sprawdzić – odłącz ABS i zobacz, czy się poprawiło. Jesli tak, to rzeczywiscie ABS jest winowajcą. Jesli bedzie bez zmian na lepsze, to niestety ale winowajcą jest co innego.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez hazell » 19 paź 2004, 12:17

To jeszcze prosze instrukcje jak odlaczyc abs :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez marek » 19 paź 2004, 12:22

Wyjąć bezpiecznik ABS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Smirnoff » 19 paź 2004, 12:28

Dokładnie tak, jak pisze marek –> w tej skrzynce bezpieczników pod machą (za akku) jest bezpiecznik ABS (ten duży). Wyjmij go i looz. Jush ABS nie działa. Potem próba drogowa i ognia. ;)
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez hazell » 19 paź 2004, 12:42

Dziekulski, bede testowal. Ja chyba wogole lepiej czuje sie bez ABS... Cale zycie jezdzilem bez i jakos nie mam do tego pelnego zaufania. mam juz na tyle opanowana technike hamowania i w razie czego odpuszczania hebli jak musze skrecic ze nie wiem czy mam to zmieniac...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez marek » 19 paź 2004, 12:47

Ja jeździłem zawsze bez ABS i zdarzyło mi sie omijać na mokrym asfalcie wymuszających baranów, oczywiście hamowanie pulsacyjne.
Jak pojeździłem z ABS to stwierdzam że to świetny i pomocny wynalazek ,ale jego wrogiem są dziury w drodze, które go oszukują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez hazell » 19 paź 2004, 12:51

A dziur i nierownosci Ci u nas dostatek.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Smirnoff » 19 paź 2004, 13:18

Heh, wszystko wszystkim, tesh miałem parę aut bez ABS, jednak moim zdaniem, w przypadku ciężkiego auta np GE jest dośc przydatnym wynalazkiem. Owszem, jak jest auto lżejsze (np BG) to bez ABS jeździ się całkiem spoko, lecz wspomniana GE bez ABS nie jest tak dobrym pomysłem. Użytkowałem 2xGE FP bez ABS. I niestety swierdzam z czystym sumieniem, ze GE z ABS jeździ się pewniej niż GE bez ABS.
Oczywiscie nic nie zastąpi zdrowego rozsądku kierowcy, lecz ABS czasem potrafi pomóc – ja jush miałem w życiu 3 takie przypadki, gdy ABS w GE KL okazał się zbawienny.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez ADi » 19 paź 2004, 13:48

Smirnoff napisał(a):potrafi pomóc – ja jush miałem w życiu 3 takie przypadki, gdy ABS w GE KL okazał się zbawienny



ja też taką miałem...gdyby nie ABS to pan z rzeszy hitlerowskiej miałby bardziej przewiewnego vana...ale sie wtedy zagotowałem :)
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Długi » 19 paź 2004, 17:51

A czy rozmiary wszystich 4 opon są takie same???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Smirnoff » 19 paź 2004, 18:08

Długi – dobre pytanie, aczkolwiek powiem Ci, ze ja miałem u siebie swojego czasu 2x195/65/15 i 2x195/60/15 i mimo różnicy 8% w wysokości koła nic sie nie działo i ABS nei wariował (oczywiscie opony zakładane parami na osiach).
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Khirali » 19 paź 2004, 18:17

witam
moje zdanie (nie Khirali) tzn. jej pomocy technicznej jest takie ze abs jest dla "idiotów" za przeproszeniem. ABS jest dobry w zimie ale to tez nie zawsze, w lecie szybciej wychamujesz bez abs niz z nim podstawowe zadanie dla ABSu to zachowac kierowalność pojazdu w czasie hamowania. Ja osobiście nie uzywam staram sie odłaczac :) ale wiem ze niektórym jest niezbedny. A co do działania to jest idywidualna dla kazdego samochodu np. vw golf IV jezdziłem kilkoma egemplarzami i kobią tak w pedał ze nie da sie nofi na nim utrzymać :), dalej francuzy miękko działający prawie nie wyczuwalny, wiec jesli ABS kobie to działa i lepiej zeby działał bo sterownik do absu to niebotyczny wydatek:)

pozdrawiam
90 PS 125Nm i 850 kg :) nieco przytulona do ziemi i na boskiej króciutkiej skrzyni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2004, 19:40
Posty: 181
Skąd: Świdnik
Auto: Corsa B 1.4 16v

Postprzez Smirnoff » 19 paź 2004, 18:19

Khirali napisał(a):moje zdanie (nie Khirali) tzn. jej pomocy technicznej jest takie ze abs jest dla "idiotów"



Dzięki... :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Khirali » 19 paź 2004, 19:31

przepraszam ale jakos tak wyszło nie doczytałem postów :) wybaczysz mi ?? chyab wioesz co miałem na mysle poporstu jest to cos bez czego da sie obejsc :) sorki :) <zawstydzony>
90 PS 125Nm i 850 kg :) nieco przytulona do ziemi i na boskiej króciutkiej skrzyni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2004, 19:40
Posty: 181
Skąd: Świdnik
Auto: Corsa B 1.4 16v

Postprzez mtaranti » 19 paź 2004, 22:11

może kolega zobaczy czy wszystkie cztery koła hamują. bo może jest tak że hamuje tylko przód a tył zaciski stoją. Wtedy oczywista sprawa że byle depnięcie a ABS sie włącza.
Miałem tak u siebie zanim zrobiłem porządek z tylnymi hamulcami tzn. klocki,tarcze i cylinderki zrobiłem i teraz jest OK a ABS to dopiero sie włącza jak mocniej nadepnę, no i hamulce lepsze.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez hazell » 20 paź 2004, 08:13

Uwaga! Moje opony sa roznego rozmiaru! Na przodzie sa 2x195/60/15 a na tyle chyba 2x195/65/15 albo 2x195/70/15. Widać na zdjęciach: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=70094#70094
Czy to może być powodem wariowania?
Wczoraj w koncu nie wyjalem bezpiecznika i nie sprawdzilem jak dziala bez ABS ale jutro ide na generalny przeglad wszystkiego wiec bede wiedzial co w trawie piszczy.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6