Strona 1 z 1

Metaliczny Brzdęk w okolicach tylnego kola – diagnoza

PostNapisane: 14 lip 2008, 20:59
przez sebudin
Witam
W M626 1,8GLX ostatnio coś się sypnęło i na dziurkach częstych (np betonowe płyty) słychać metaliczny brzdęk w okolicach tylnego koło, jest bardziej słyszalny z zewnątrz, słychać go przy otwartej tylnej szybie, wymieniłem łącznik stabilizatora z wahaczem.. ale to nie to, po zdjęciu koła i ruszaniu trząchaniu nic nie słychać, przy naginaniu auta też cisza, tłumik ani rura też nie obciera o nic, gumu na łącznikach też są ok , na typowych ulicznych dziurach też jest ok, ale na drodze betonowej – ułożonej z poprzecznych płyt lub lesiowej z dziurami słuchać metaliczny brzęk (jak klucze które leżały by w bagażniku) – ale to nie klucze :) , co to może być ?

PostNapisane: 15 lip 2008, 09:20
przez Hoyrac
Sprawdź te metalowe blaszki (sprężynki) trzymające klocek. U mnie właśnie "to"dzwoni z tego co wiem to nowe kosztują około 50 zł komplet (2 koła)
RGDS
Hoyrac

PostNapisane: 15 lip 2008, 09:24
przez nemi
Popraw temat zgodnie z regulaminem – masz 24 h :)

PostNapisane: 15 lip 2008, 09:25
przez bazyl wspaniały
sebudin napisał(a):(jak klucze które leżały by w bagażniku)

a lewarek i korbka do niego to luzem sobie latają czy przykręcone na swoim miejscu?? bo mi się kiedyś tak zdarzyło <lol> i szukałem po zawieszeniu

PostNapisane: 15 lip 2008, 12:00
przez sebudin
lewarek przykręcony na maxa – nie drgnie !,
nemi – zasugeruj jakąś nazwę tematu... staram się jak mogę zawrzeć max informacji w temacie...

PostNapisane: 15 lip 2008, 12:04
przez nemi
Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić, czy regenerować ?
OPIS: Xedos CA KF
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika – jak to zrobić ?
OPIS: 626 GE FS
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: MX-6 GD F2
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła – porady.
OPIS: 626 GW FP

W przypadku błędnego zatytułowania tematu i zrócenia uwagi przez moderatora, masz 24h na poprawę tematu.
Brak zmian zaskutkuje usunięciem tematu do kosza.

Pamiętaj:
Twój problem w 99,9% przypadków nie jest niczym nowym na tym forum – nie jesteś wybrańcem (ktoś miał podobny problem).
Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów – używaj "szukajki" zanim się na to zdecydujesz.

PostNapisane: 15 lip 2008, 22:29
przez DamianMX6
Czy sprawdzałeś zawieszenie na podniesionym aucie?

PostNapisane: 16 lip 2008, 07:43
przez sebudin
jak je sprawdzić na podniesionym aucie ?

PostNapisane: 16 lip 2008, 08:39
przez DamianMX6
Musisz podjechać do warsztatu gdzie podniosą ci całe auto i dopiero możesz sprawdzić porządnie zawieszenie, wtedy jak nie jest ono obiążone masą auta. Wtedy powinieneś wykryć gdzie ci "brzęczy". Mechanik będzie wiedział jak sprawdzić zawieszenie a ja bym jeszcze dodatkowo jak samochód będzie wisiał uderzył od spodu w koło aby spróbować wywołać ten dźwięk, może się uda i wtedy łatwo go namierzysz jeśli oczywiście wcześniej mechanik nie wykryje usterki.

PostNapisane: 2 sie 2008, 10:11
przez PARTYBOY
Mam te same objawy po piaskowaniu zacisków. Okazuje się, że blaszki są ok, wyrobiły się gumki i prowadnice w zaciskach. To nie są drogie rzeczy ale trzeba się za to kiedyś zabrać :)

PostNapisane: 3 sie 2008, 08:18
przez sebudin
Zauważyłem że jak troszkę ręcznym zaciągnę to nie brzęczy, więc może to to samo...