Strona 1 z 1

Czy zawieszenie Forda Probe KL jest takie samo?

PostNapisane: 28 mar 2008, 16:02
przez DamianMX6
Witam serdecznie wszystkich właścicieli i miłośników Mazd.
Mam na imię Damian i zamierzam w najbliższym czasie dołączyć do waszej społeczności za sprawą Mazdy MX6 która w kwietniu zostanie zarejestrowana i będzie hulać po drogach naszego pięknego kraju. Moja mazda to wersja MX6 2.5 V6 z roku 1993. Jest ona jeszcze za granicą i miała zostać wysłana na złom przez poprzedniego właściciela!!!.
Właściwie to czysty przypadek że na nią trafiłem. Niedawno w wypadku straciłem swoje auto i rozglądałem się za czymś nowym. Jak się o niej dowiedziałem to cholera wie dlaczego ale postanowiłem ją ściągnąć tutaj i odnowić najlepiej jak będę mógł . Zawczasu zaczynam kompletować części które wiem że będą do wymiany. Właściwie to namierzyłem prawie wszystko bez większych problemów mam tylko jedną niepewność i tu pytanie do was.
Czy zawieszenie a konkretnie sprężyny w samochodzie Mazda MX6 2.5 V6 są IDENTYCZNE jak w Fordzie Probe 2.5 V6? Dodam że pytanie kieruję tylko do ludzi którzy mają doświadczenie w tym temacie i naprawdę znają się na tym.
Dlaczego pytam? już od tygodnia jak dzwonię do firm to albo nie ma takich jak w "standardzie" albo są jakieś obniżane 35mm ale nikt nie umie doradzić jakie do nich amortyzatory kupić (na sprężyny i amory budżet około 1500zł), albo są ale do Forda? za to w tym samym katalogu do Mazdy MX6 już nie występują – firma LESJOFORS. W intercarsie zaznaczyli że jeśli zamówię te od Forda to oni gwarancji na to że są identyczne nie dają i w razie kłopotów nie będę mógł zwrócić. I masz tu babo placek.
Czekam na opinie fachowców na forum.

Pozdrawiam
DamianMX6
P.S. Szukałem na forum takiego tematu ale jakoś bez powodzenia

PostNapisane: 28 mar 2008, 22:34
przez MARRUD
Ja mam u siebie H&R na – 35 mm z probe – wszytko pasuje i super wygląda. Oryginały też pewnie będą ok, uważaj tylko na sprężyny od 626 oryginały bo są wyższe

PostNapisane: 28 mar 2008, 23:16
przez DamianMX6
MARRUD napisał(a):Ja mam u siebie H&R na – 35 mm z probe – wszytko pasuje i super wygląda. Oryginały też pewnie będą ok, uważaj tylko na sprężyny od 626 oryginały bo są wyższe


Jakie masz amortyzatory do tych sprężyn? no i ile już na tym zrobiłeś kilometrów?. A jak się auto zachowuje podczas jazdy w różnych prędkościach?

pozdrawiam
Damian

PostNapisane: 28 mar 2008, 23:46
przez MARRUD
Sprężyny mam już rok, czyli zrobiłem około 25000 km, amortyzatory są seryjne i już się tył skończył :) w zeszłym roku wymieniałem same sprężyny, amory zostały stare. Na dniach kupuje nowe gazowe standardy i zobaczymy co będzie.

Jak się jeździ – twardo, ale różnica w jeździe po zakrętach i wyglądzie auta to rekompensuje – przynajmniej dla mnie.

PostNapisane: 29 mar 2008, 00:05
przez DamianMX6
Masz w stopce info o sprzedaży części do MX6 czy nie masz może gałki zmiany biegów?, może być z osłoną lub bez.

PostNapisane: 29 mar 2008, 10:24
przez alf28
MARRUD napisał(a):Na dniach kupuje nowe gazowe standardy i zobaczymy co będzie.
jak myślisz o nowych to nie lepiej dobrać takie, które są dedykowane pod obniżone sprężyny.bo na standardach konfort resorowania i trwałość amora spada

PostNapisane: 29 mar 2008, 11:07
przez MARRUD
alf28 napisał(a):
MARRUD napisał(a):Na dniach kupuje nowe gazowe standardy i zobaczymy co będzie.
jak myślisz o nowych to nie lepiej dobrać takie, które są dedykowane pod obniżone sprężyny.bo na standardach konfort resorowania i trwałość amora spada


A co to jest komfort resorowania?? :D :D Jak znajdę takie amorki w sensownej cenie to pewnie w przyszłości kupię, na tą chwilę pilnie muszę wymienić tył i dlatego idzie standard tylko gazowy bo będzie mu łatwiej żyć i pewnie dłużej pochodzi niż olejowy.

PostNapisane: 30 mar 2008, 12:53
przez Grzyby
DamianMX6 – w tym dziale jest regulamin którego należy przestrzegać. Proszę o poprawne nazwanie tematu. :)

PostNapisane: 30 mar 2008, 15:12
przez DamianMX6
Przepraszam, zaraz poczytam i poprawię.




Czy tak jest OK? :D

PostNapisane: 30 mar 2008, 15:21
przez Grzyby
DamianMX6 napisał(a):Przepraszam, zaraz poczytam i poprawię.
Czy tak jest OK?

Nie ma sprawy – zrobiłem korektę :)

PostNapisane: 30 mar 2008, 16:59
przez DamianMX6
Dzięki.

PostNapisane: 30 mar 2008, 18:34
przez PARTYBOY
Witaj.
Nie wiem czy już dokonałeś wyboru ale w razie czego jest świetny serwis Mazdy w Warszawie, gdzie za naprawdę niskie ceny można mieć oryginalne i zastępcze części, a handlowcy są obcykani w temacie MX-6 i PROBE. Oczywiście wysyłkowo też można kupić każdą część. Kupowałem już u nich kilka oryginalnych drobiazgów. Zawsze są jak należy. Dla przykładu podam, że zastępcza uszczelka pokrywy silnika do mojego auta w INTERCARS kosztuje od 40 do 55zł, a w AZ AUTO za oryginalną uszczelkę MAZDY zapłaciłem 62zł + przesyłka. Działa bez zarzutu bez ani jednej kropli silikonu. TU podaję namiary.

PostNapisane: 31 mar 2008, 19:34
przez DamianMX6
OK dzięki.

PostNapisane: 31 mar 2008, 21:07
przez PARTYBOY
Jak już będziesz miał odpowiedź na swoje pytania to podziel się z nami rozwiązaniem ;)

PostNapisane: 5 kwi 2008, 12:44
przez Bimbak
jak myślisz o nowych to nie lepiej dobrać takie, które są dedykowane pod obniżone sprężyny.bo na standardach komfort resorowania i trwałość amora spada

amortyzatory koni o regulowanym stopniu twardości
Obrazek

Może nie są one dedykowane do obniżonych zawieszeń ale myślę że warto się zastanowić nad każdą ofertą na amortyzatory dedykowane do mx-6 o bardziej "sportowej" charakterystyce. A z tego co mi wiadomo to na ta chwilę tylko koni posiada takie amortyzatory do emixa w swojej ofercie.

A na sztywniejszych sprężynach traci komfort ale na pewno nie trwałość amortyzatorów. Zresztą montując amorki koni nie licz na poprawę komfortu ..chyba że rozumiesz komfort jako "komfort nie posr**nia się w gacie przed wejściem w zakręt z prędkością o 20km/h większą niż dotychczas" ;)

EDIT: Z tego co się orientowałem KONI nie produkuje już tego zestawu. Na początku 2009 roku na magazynach zalegały jednak jeszcze amorki na przód.