Czy zawieszenie Forda Probe KL jest takie samo?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez DamianMX6 » 28 mar 2008, 16:02

Witam serdecznie wszystkich właścicieli i miłośników Mazd.
Mam na imię Damian i zamierzam w najbliższym czasie dołączyć do waszej społeczności za sprawą Mazdy MX6 która w kwietniu zostanie zarejestrowana i będzie hulać po drogach naszego pięknego kraju. Moja mazda to wersja MX6 2.5 V6 z roku 1993. Jest ona jeszcze za granicą i miała zostać wysłana na złom przez poprzedniego właściciela!!!.
Właściwie to czysty przypadek że na nią trafiłem. Niedawno w wypadku straciłem swoje auto i rozglądałem się za czymś nowym. Jak się o niej dowiedziałem to cholera wie dlaczego ale postanowiłem ją ściągnąć tutaj i odnowić najlepiej jak będę mógł . Zawczasu zaczynam kompletować części które wiem że będą do wymiany. Właściwie to namierzyłem prawie wszystko bez większych problemów mam tylko jedną niepewność i tu pytanie do was.
Czy zawieszenie a konkretnie sprężyny w samochodzie Mazda MX6 2.5 V6 są IDENTYCZNE jak w Fordzie Probe 2.5 V6? Dodam że pytanie kieruję tylko do ludzi którzy mają doświadczenie w tym temacie i naprawdę znają się na tym.
Dlaczego pytam? już od tygodnia jak dzwonię do firm to albo nie ma takich jak w "standardzie" albo są jakieś obniżane 35mm ale nikt nie umie doradzić jakie do nich amortyzatory kupić (na sprężyny i amory budżet około 1500zł), albo są ale do Forda? za to w tym samym katalogu do Mazdy MX6 już nie występują – firma LESJOFORS. W intercarsie zaznaczyli że jeśli zamówię te od Forda to oni gwarancji na to że są identyczne nie dają i w razie kłopotów nie będę mógł zwrócić. I masz tu babo placek.
Czekam na opinie fachowców na forum.

Pozdrawiam
DamianMX6
P.S. Szukałem na forum takiego tematu ale jakoś bez powodzenia
Ostatnio edytowano 30 mar 2008, 15:16 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez MARRUD » 28 mar 2008, 22:34

Ja mam u siebie H&R na – 35 mm z probe – wszytko pasuje i super wygląda. Oryginały też pewnie będą ok, uważaj tylko na sprężyny od 626 oryginały bo są wyższe
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez DamianMX6 » 28 mar 2008, 23:16

MARRUD napisał(a):Ja mam u siebie H&R na – 35 mm z probe – wszytko pasuje i super wygląda. Oryginały też pewnie będą ok, uważaj tylko na sprężyny od 626 oryginały bo są wyższe


Jakie masz amortyzatory do tych sprężyn? no i ile już na tym zrobiłeś kilometrów?. A jak się auto zachowuje podczas jazdy w różnych prędkościach?

pozdrawiam
Damian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez MARRUD » 28 mar 2008, 23:46

Sprężyny mam już rok, czyli zrobiłem około 25000 km, amortyzatory są seryjne i już się tył skończył :) w zeszłym roku wymieniałem same sprężyny, amory zostały stare. Na dniach kupuje nowe gazowe standardy i zobaczymy co będzie.

Jak się jeździ – twardo, ale różnica w jeździe po zakrętach i wyglądzie auta to rekompensuje – przynajmniej dla mnie.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez DamianMX6 » 29 mar 2008, 00:05

Masz w stopce info o sprzedaży części do MX6 czy nie masz może gałki zmiany biegów?, może być z osłoną lub bez.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez alf28 » 29 mar 2008, 10:24

MARRUD napisał(a):Na dniach kupuje nowe gazowe standardy i zobaczymy co będzie.
jak myślisz o nowych to nie lepiej dobrać takie, które są dedykowane pod obniżone sprężyny.bo na standardach konfort resorowania i trwałość amora spada
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez MARRUD » 29 mar 2008, 11:07

alf28 napisał(a):
MARRUD napisał(a):Na dniach kupuje nowe gazowe standardy i zobaczymy co będzie.
jak myślisz o nowych to nie lepiej dobrać takie, które są dedykowane pod obniżone sprężyny.bo na standardach konfort resorowania i trwałość amora spada


A co to jest komfort resorowania?? :D :D Jak znajdę takie amorki w sensownej cenie to pewnie w przyszłości kupię, na tą chwilę pilnie muszę wymienić tył i dlatego idzie standard tylko gazowy bo będzie mu łatwiej żyć i pewnie dłużej pochodzi niż olejowy.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 12:53

DamianMX6 – w tym dziale jest regulamin którego należy przestrzegać. Proszę o poprawne nazwanie tematu. :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez DamianMX6 » 30 mar 2008, 15:12

Przepraszam, zaraz poczytam i poprawię.




Czy tak jest OK? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Grzyby » 30 mar 2008, 15:21

DamianMX6 napisał(a):Przepraszam, zaraz poczytam i poprawię.
Czy tak jest OK?

Nie ma sprawy – zrobiłem korektę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez DamianMX6 » 30 mar 2008, 16:59

Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PARTYBOY » 30 mar 2008, 18:34

Witaj.
Nie wiem czy już dokonałeś wyboru ale w razie czego jest świetny serwis Mazdy w Warszawie, gdzie za naprawdę niskie ceny można mieć oryginalne i zastępcze części, a handlowcy są obcykani w temacie MX-6 i PROBE. Oczywiście wysyłkowo też można kupić każdą część. Kupowałem już u nich kilka oryginalnych drobiazgów. Zawsze są jak należy. Dla przykładu podam, że zastępcza uszczelka pokrywy silnika do mojego auta w INTERCARS kosztuje od 40 do 55zł, a w AZ AUTO za oryginalną uszczelkę MAZDY zapłaciłem 62zł + przesyłka. Działa bez zarzutu bez ani jednej kropli silikonu. TU podaję namiary.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez DamianMX6 » 31 mar 2008, 19:34

OK dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PARTYBOY » 31 mar 2008, 21:07

Jak już będziesz miał odpowiedź na swoje pytania to podziel się z nami rozwiązaniem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Bimbak » 5 kwi 2008, 12:44

jak myślisz o nowych to nie lepiej dobrać takie, które są dedykowane pod obniżone sprężyny.bo na standardach komfort resorowania i trwałość amora spada

amortyzatory koni o regulowanym stopniu twardości
Obrazek

Może nie są one dedykowane do obniżonych zawieszeń ale myślę że warto się zastanowić nad każdą ofertą na amortyzatory dedykowane do mx-6 o bardziej "sportowej" charakterystyce. A z tego co mi wiadomo to na ta chwilę tylko koni posiada takie amortyzatory do emixa w swojej ofercie.

A na sztywniejszych sprężynach traci komfort ale na pewno nie trwałość amortyzatorów. Zresztą montując amorki koni nie licz na poprawę komfortu ..chyba że rozumiesz komfort jako "komfort nie posr**nia się w gacie przed wejściem w zakręt z prędkością o 20km/h większą niż dotychczas" ;)

EDIT: Z tego co się orientowałem KONI nie produkuje już tego zestawu. Na początku 2009 roku na magazynach zalegały jednak jeszcze amorki na przód.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6