Strona 1 z 1

1 Puknięcie przy kręceniu kierownicą raz w lewo raz w prawo

PostNapisane: 7 mar 2008, 18:37
przez PTB1
Witam
Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)
Dodam, że z zawieszeniem jest ok bo na przeglądzie nie wyszły żadne luzy na wahaczach itp. częściach, amorki ok.
Zastanawiam się czy np. zużyte tuleje metalowo-gumowe mogą mieć wpływ na tego typu pukanie. Jeśli nie tuleje to gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam
Tomek

PostNapisane: 11 mar 2008, 13:56
przez artix84
Prawdopodobnie łozysko MC'persona

PostNapisane: 13 mar 2008, 21:27
przez Szyna
Witam u mnie dokładnie ten sam objaw. Tylko ze przy wyłączonym silniku gdy nie ma wspomagania. Jaki może być koszt takiego łożyska i czy samemu można je wymienić ;)
Pozdrawiam

PostNapisane: 13 mar 2008, 21:50
przez mysza_81
Szyna napisał(a):Jaki może być koszt takiego łożyska

ok. 60zł
Szyna napisał(a):samemu można je wymienić

można, potrzebny Ci będzie ściągacz do sprężyn, klucz 17,14 i bodajże 19 (lub 21)

PostNapisane: 14 mar 2008, 21:50
przez Filippo80
mam podobnie ja i wy.nie moge zrobic zbierznosci bo wedlug jednego serwisu mam MC'persony OK ale ponoc luzy na przekladni z lewej strony. Inny serwis ,ktory uwazam za bardziej fachowy twierdzi ,ze to raczej maglownica.
Zajme sie tym w najblizszym czasie bo oponki nowe letnie chce kupic co by rownomiernie sie scieraly....jak trylko uporam sie z rozrzadem i uszczelniaczami zaworowymi :/

Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2008, 17:53
przez Waclaw_Szubert
Filippo80 napisał(a):ponoc luzy na przekladni z lewej strony

Filippo80 napisał(a):to raczej maglownica.

daja troche inny odglos niz
PTB1 napisał(a):Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)

czego przyczyna jest najprawdopodobniej
artix84 napisał(a):łozysko MC'persona

jak dobrze pójdzie to nie trzeba ustawiać zbieżności
– Przy okazji – nie należy oszczędzać na łożysku, ja tak zrobiłem i robiłem to samo 2 x w odstępach ok 6-cy

Bardzo polecam:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11957&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=luzy%20przekladni">do przeczytania</a>
oraz <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9860&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=luzy%20przekladni">kolejny post</a>
dodatkowo <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43533&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=maglownica">kolejny post</a>

czy koledzy korzystają czasami z <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/search.php">szukaj</a> takie coś w górnym pasku pomiędzy FAQ a Strona Klubowa :)<jupi>

pozdrawiam serdecznie

PostNapisane: 15 mar 2008, 18:56
przez Mateusz L
PTB1 napisał(a):Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)



Przychodzą mi na myśl następujące rzeczy:
1.Sprężyna McPearsona "zaczepia" o nadkole(jak dobrze pamiętam miałem taki objaw:))-ale słyszałbyś jeszcze zgrzyt.
2.Wybity jest drążek kierowniczy...lub maglownica (miałem w 323-niewymieniona na czas końcówka:/).Koszt drążka (do 323) to ok. 40zł,maglownica (w 323 wg książki ma) możliwość kasowania luzów,lecz trzeba ją wyjąć)
3.Silentblocki-brat myślał już że skrzynia,przegub zewnętrzny albo nie wiadomo co,a tu [waaaco?] na silentblocku ma 3cm luz(dawno nie patrzył pod spód)-szykuje się do wymiany-(w necie 20-30zł,w sklepie "krzyknęli" 79zł :| ) Pozdrawiam:)

PostNapisane: 21 lip 2008, 13:34
przez PTB1
Wymiana łączników stabilizatora rozwiązała problem

PostNapisane: 11 sie 2008, 21:01
przez Szyna
U mnie wystarczyło dokręcić śrubę od kierownicy :P Odłączyłem akumulator, kluczem 10 odkręciłem 4 śruby od poduszki, a pod tym jedna śruba 22 od kierownicy. Dokręciłem i problem rozwiązany ;)

PostNapisane: 17 sie 2008, 09:02
przez dcc69
Powiem ze na 100% to bedzie cos z zawieszeniem.
Musisz poprostu przeprowadzic mały test tak jak to robią mechanicy.
Czyli wjezdzasz na kanał ktos zaczyna robic ruchy kierownica a Ty sprawdzasz stuki w zawieszeniu siedzac w kanale.
Moze to byc koncówka drążka moze to byc maglownica lub tez guma na wachaczach.
Co do wyjecia mcpersona i zalozeniu go tak samo
jest 1 sposób stary jak świat.
Nakrętki psiknąć farbą odczekac troche az farba podeschnie i odkrecic nakretki.
Po sprawdzeniu zakładasz wszystko tak jak zaznaczyła nam farba i gites. <jupi>

PostNapisane: 26 sie 2008, 14:59
przez gstr
U mnie też tak było.

Najpierw zauważyłem dokładnie takie stukanie przy ruszaniu kierownicą na postoju. Dowiedziałem się, że to normalne – maglownica bez oleju ma jakiś tam luz i sobie stuka. Powiedziano mi, że tak ma być.

Potem pojawiło się przy włączonym silniku prawie identyczne stukanie. Myślałem, że maglownica wkrótce do wymiany. Ale żaden serwis (a w 3 byłem!) nie stwierdził nic ponad to, co było wcześniej. Końcówki ok, drążki ok, łączniki stabilizatora ok.

Po kolejnych 2000 km zaczęło stukać dużo mocniej i okazało się... że to jednak końcówka drążka. Po wymianie znów stukanie było tylko na wyłączonym silniku.

Powyższe nie znaczy, że zalecam bagatelizowanie problemów z układem kierowniczym... U mnie po prostu coś się "rodziło", wszyscy mówili, że maglownica, okazało się, że końcówka za grosze (z 70 PLN wydałem).

PostNapisane: 20 maja 2009, 22:24
przez soshu
Mam podobny problem. Tzn. przy skręcaniu czuje się luz w kołach i stukanie gdy kręci się powoli nawet kiedy auto stoi ...Co to może być?

PostNapisane: 22 maja 2009, 10:31
przez kierownik
soshu napisał(a):Co to może być?

wiele rzeczy ;)
od sworznia wahacza po łożysko mcpersona... pojedź na szarpaki to Ci powie mechanik.

PostNapisane: 23 maja 2009, 09:53
przez majkes
a ja przy pojedyńczym pukaniu jak opisywane wyżej miałem wybite gumy na prawym wachaczu.wymiana gum uciszyła podwozie.

Re: 1 Puknięcie przy kręceniu kierownicą raz w lewo raz w prawo

PostNapisane: 20 lis 2010, 14:27
przez raf_sobota
po wymianie łozysk MC'persona ustawiajcie zbieznosc ja tego nie zrobilem i zjechalem nowe opony a miesiac przed naprawa mialem ustawiana zbieznosc

Re: 1 Puknięcie przy kręceniu kierownicą raz w lewo raz w prawo

PostNapisane: 11 maja 2011, 19:04
przez Don Gregorio
U mnie jest tak, że na odpalonym silniku gdy:
Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w lewo słychać stuknięcie.

Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w prawo to cisza.

I co może być powodem tego? Niby mam jedną gumę pod wahaczem już praktycznie do wymiany ale to z prawej strony auta a słychać stuk z lewej

Re: 1 Puknięcie przy kręceniu kierownicą raz w lewo raz w prawo

PostNapisane: 11 maja 2011, 23:44
przez kulao7
a ja mam taki problem, że gdy jadę wolno i ostro skręcam w prawo to w lewym przednim coś stuka
Co to może być?