Problemy z układem ABS (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukas_gu » 9 wrz 2007, 12:50

Witam

Mam nadzieje że dobrze trafiłem z tematem

Sprawdziłem zworką na gnieździe diagnostycznym rodzaj błędu i wyskoczył mi błąd 22 i 23

gdzie 22 to – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP

a 23 nie ma w opisie :(
Ostatnio edytowano 11 wrz 2007, 19:23 przez lukas_gu, łącznie edytowano 1 raz
lukas_gu
 

Postprzez Marcin » 9 wrz 2007, 13:38

23 – Czujnik lambda
może masz sondę niesprawną :|
EDIT:Popraw temat zgodnie z regulaminem bo Cie tutejszy mod pogoni ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez lukas_gu » 13 mar 2008, 12:54

Wracam do tematy

Miałem uszkodzony Czujnik ABS LT

Wymieniłem go

Wykonałem reset ( 10 razy wcisnąc pedał Hamulca )

Błąd sie skasował i wyskoczył kolejny


Błąd 15 co oznacza ( Błąd obrotu koła )

Czy mieliście podobne zjawisko?

Czy mogę to jakoś sprawdzić i gdzie sie znajduje ten czujnik??
lukas_gu
 

Postprzez Hugo » 6 wrz 2008, 20:35

Witam. Przy okazji wymiany sprężyn zauważyłem, że gumki osłonowe na końcówkach drążków kierowniczych są całe naokoło spękane. Postanowiłem wymienić te końcówki, mimo, że nic nie wskazywało na ich zużycie. Prowadzenie auta OK. Zakupiłem końcówki firmy 555 (a jakże-najlepsze) i zamontowałem dzisiaj. Aby stare końcówki wyskoczyły mi ze zwrotnic użyłem metody, którą znają nawet najstarsi Indianie, czyli pręt zaparty poprzez element zawieszenia (w tym przypadku tarcza hamulcowa) i drążek kierowniczy i uderzenie młotkiem w zwrotnicę. Końcóweczki wyskoczyły aż miło. SZCZEGÓLNIE UWAŻAŁEM ABY NIE USZKODZIĆ KABLI OD CZUJNIKÓW ABS-u. Pomagał mi ogarnięty sąsiad. Zamontowaliśmy nowe końcówki (jedna stara była mocno zużyta) i wszystko było OK, dopóki nie ruszyłem i po przekroczeniu prędkości 20 km/h zapaliła mi się kontrolka ABS-u :( . Zgasiłem auto, włączyłem zapłon i kontrolka normalnie zgasła. Ruszyłem ponad 20 km/h i znów się zapaliła. Odłączyłem akumulator, przytrzymałem hamulec nożny przez ok. 1 min. i następne 15 min. (myłem auto) akumulator był odłączony. Podłączyłem klemę ujemną z powrotem, kontrolka normalnie zgasła, przekroczyłem prędkość 20 km/h i się nie zapaliła, ale podczas hamowania na pedale czułem miarowe drgania i słyszałem jak pracuje pompa ABS-u. Po kilku takich próbach, czyli prędkość ponad 20 km/h i hamowanie zapaliła się znowu kontrolka ABS-u i zniknął dźwięk pompy i drgania na pedale hamulca.
Jestem załamany. Poradźcie mi co się mogło stać. Jadę się upić i <ganja> , bo nie zasnę dzisiaj.
Nic mi się dzisiaj nie udawało, a na koniec dnia takie coś. Człowiek chce dobrze dla ukochanego auta, a ono go tak dobije...Miłego weekendu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 6 wrz 2008, 22:23

Hugo, sprawdź ustawienie czujnika względem pierścienia. Skoro przy włączeniu zapłony gaśnie Ci kontrolka czujniki nie powinny mieć uszkodzeń, jedynie podczes obrotu koła któryś z czujników nie otrzymuje informacji. Być może pierścień sie obluzował i zesunął albo "coś" się odgięło przy Twoich heroicznych wyczynach :) i przerwa między czujnikiem a pierścieniem jest zbyt duża.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez qlesh » 6 wrz 2008, 22:38

chudy napisał(a):Być może pierścień sie obluzował i zsunął
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Hugo » 8 wrz 2008, 23:41

Wyczyściłem drobnym papierem ściernym zębatki pierścieni ABS-u, wydmuchałem kurz i syf, usunąłem metalowe opiłki (nie wiem skąd się wzięły) z czujników, wytarłem je szmatą. Odpiąłem wtyczki czujników w komorze silnika i prysnąłem spray-kontaktem. Efekt: tak jak wcześniej kontrolka ABS-u gaśnie prawidłowo po włączeniu zapłonu, z tą różnicą, że zapala się natychmiast po ruszeniu z miejsca (wcześniej zapalała się po przejechaniu kilkunastu metrów lub po przekroczeniu prędkości ok. 20 km/h). Zniknął też problem drgań na pedale hamulca i braku hamulców zanim zapali się kontrolka ABS-u, z powodu jak wyżej. Co moge jeszcze zrobić/sprawdzić we własnym zakresie? Denerwuje mnie to pomarańczowe światełko "bijące" po oczach.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bazyl wspaniały » 9 wrz 2008, 01:57

odległość czujki od pierscienia, ustawienie czujki względem pierścienia, odłącz czujkę i obadaj jak się wtedy będzie zachowywała (pojęcia nie mam gdzie się odłącza)być może podczas montażu/demontażu drążka uderzyłeś w pierścień i się nieco przestawił. on jest demontowalny więc mógł się przesunąć (przy okazji-gdybyś kiedyś zmieniał przegub to nie kupuj z pierścieniem bo jest sporo droższy, pierścień sie przekłada ze starego przegubu ;) )
lub goń na kompa niech błędy obadają
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qbass » 9 wrz 2008, 09:25

Jeśli problem pojawil się po wymianie końcowek, to znaczy że gdzieś tu tkwi problem. Sciągnij oba kola i dokladnie obejrzyj przewody od czujników.
Sprawdź kody błędów ABSu (GND + TBS).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hugo » 9 wrz 2008, 09:40

qbass napisał(a):Jeśli problem pojawil się po wymianie końcowek, to znaczy że gdzieś tu tkwi problem
Tak dokładnie.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 24 wrz 2008, 16:23

Problem nierozwiązany. Pomierzyłem oporności wszystkich czterech czujników i tak jak podejrzewałem prawy przód "nie zczytuje impulsów" z koła. Zero zmian wartości podczas ruchu koła. Czujnik na 95% ma urwany kabel podczas nieumiejętnej wymiany końcówek drążków kierowniczych, o której pisałem w pierwszym poście. Odkręciłem wczoraj czujnik, wyczyściłem z opiłków i spróbowałem odizolowywać kabel w celu odnalezienia miejsca przerwania. Niestety dałem sobie spokój, ponieważ kable są w "litej" izolacji i chcąć ją usunąć musiałby spędzić co najmniej dzień "uszczypując po kawałeczku izolacji. Mało tego "pomęczyłem" i powyginałem trochę kabel od czujnika i teraz kontrolka ABS-u świeci non stop i nie gaśnie nawet po włączeniu zapłonu zanim ruszę. Co byście zrobili na moim miejscu oprócz tego, że mam trochę załamkę?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bazyl wspaniały » 24 wrz 2008, 16:26

kupili czujnik. które to koło było??
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hugo » 24 wrz 2008, 17:45

bazyl wspaniały napisał(a):które to koło było?


Hugo napisał(a):tak jak podejrzewałem prawy przód
Czyli strona pasażera ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bazyl wspaniały » 24 wrz 2008, 19:21

dobra, dobra. nie doczytałem :P
przypomnij mi jutro, może gdzieś coś takiego znajdę :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qbass » 24 wrz 2008, 20:32

Gdzieś chyba mam czujnik, jak coś to za 40 złociszy oddam, jutro poszukam jeśli chcesz.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hugo » 24 wrz 2008, 22:23

bazyl wspaniały napisał(a):przypomnij mi jutro, może gdzieś coś takiego znajdę
Przypomnę.
qbass napisał(a):Gdzieś chyba mam czujnik, jak coś to za 40 złociszy oddam, jutro poszukam jeśli chcesz
Poszukaj. Cena 40 zł wydaje się rozsądna, ale poczekamy jaką zaproponuje bazyl wspaniały, OK?
Chłopaki jesteście w porządku. Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez qbass » 24 wrz 2008, 23:28

Hugo OK, żaden problem.
Jak chcesz, to wyślę Ci jutro, włożysz i zobaczysz czy będzie w porządku. Jeśli tak, to wpłacisz mi pieniądze i już ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez bazyl wspaniały » 25 wrz 2008, 08:35

Hugo napisał(a):jaką zaproponuje bazyl wspaniały

taką samą bo to od kolegi samochodu który abs-u nie używa, ale łykaj od qbass bo nie wiem czy ten od kolegi sprawny. jeśli ten od qbassa nie zadziała to będziemy dalej kombinować :)

qbass PW
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 26 wrz 2008, 00:35

Hugo załatwiasz sprawę z qbass odnośnie czujnika??
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hugo » 26 wrz 2008, 07:52

bazyl wspaniały napisał(a):Hugo załatwiasz sprawę z qbass odnośnie czujnika??
Tak. Dzisiaj mi wyśle.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6