Fotorelacja-wymiana uczszelniacza półośki napedowej (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piciu256 » 23 cze 2018, 15:16

Miałem zrobić całą fotorelację, jednak problem z dobranie uszczelki, tj rozłożenie operacji na 2 dni sprawił że zapomniałem.
Zamiast tego mały opis i 2 zdjęcia:
Zaczynamy od zdjęcia koła, ew. można wcześniej poluzować śrubę kontrującą piasty, (ja musiałem skakać po 2 metrowej rurce aby poszła) następnie odkręcamy mocowanie kabla od czujnika ABS, po czym przystępujemy do od odkręcenia sworznia górnego wahacza co umożliwi nam odciągnięcie piasty w dół, a to umożliwi nam wysunięcie zew. przegubu, można skręcić koła w prawo, da to trochę więcej luzu na przewodzie hamulcowym.
Kiedy już półoś jest wolna, należy wyciągnąć wew. przegub, próbowałem podważać, jednak ostatecznie wyjąłem go stukając całą półosią na zewnątrz. Teraz wymiana uszczelkę, chyba nie muszę tego tłumaczyć, podważamy I wyciągamy starą, uważając aby nie porysować gniazda, i wciskamy nową, ja się posłużyłem aluminiową rurką na krawędzi uszczelki. (dobrze jest wszystko nasmarować przedtem olejem)
Składanie to to samo, w odwrotnej kolejności, do wciśnięcia półosi można użyć piastę jako dźwignię, górny przegub mocujemy z pomocą lewarka pod piastą.
Tak wogóle uszczelka u mnie przy silniku 1.8 ma wymiary 56x35x9mm a nie 59x39x13 jak wszędzie gdzie jakiekolwiek informacje o tym są, może się to komuś przyda.
ps. przy okazji warto policzyć ilość zębów na wielowypuście przegubów, przyda się na przyszłość, kiedy się zużyją.
2 zdjęcia które się ostały:
Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 cze 2018, 14:49
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 na podtlenku LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6