Strona 1 z 2

Swap: automat => manual w Cronosach

PostNapisane: 14 lip 2004, 23:14
przez rafels
Szukam, szukam i nic nie znajduję:

Niech ktoś jednoznacznie odpowie:

– czy jest możliwa wymiana A/T na M/T w Cronosie 2.0,
– jakie elementy biorą udział w tym zabiegu,
– jakie są orientacyjne koszty części (bez robocizny),
– różnice w zachowaniu auta po wymianie...?

Zawsze ktoś pisze, że gdzieś, ktoś zmieniał, ale nic poza tym.
Ma ktoś coś więcej do powiedzenia...? :)

Pozdroovka z urlopu :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 00:11
przez XsiX
– czy jest możliwa wymiana A/T na M/T w Cronosie 2.0,

jest na bank, był już taki swap u jednego z naszych forumowiczów

jakie elementy biorą udział w tym zabiegu,

o ile dobrze pamiętam to były tam m.in. skrzynia, pedały i koło zamachowe(?)

– jakie są orientacyjne koszty części (bez robocizny),

z robocizną było to coś koło 3 tys.

– różnice w zachowaniu auta po wymianie...?

auto jeździło jak zwykły manual a więc było szybsze i bardziej zrywniejsze niż z ASB

Zawsze ktoś pisze, że gdzieś, ktoś zmieniał, ale nic poza tym.
Ma ktoś coś więcej do powiedzenia...?

temat był omawiany w szerszym zakresie na naszym starym forum
lub na forum globy'ego na nethit'cie

PostNapisane: 15 lip 2004, 00:55
przez Smirnoff
Dokładnie jest tak, jak pisze Xsix – da się na 100%, nawet raz o mały włos nie kupiłem jednego cronosa 2.0 po przeróbce ATX –> MTX.
Auto jeździ bez stresów, aczkolwiek poza ASB powinno sie wymienic koło zamachowe, co by uniknąć zniszczenia silnika i/lub skrzyni.
Pozdro
SM

PostNapisane: 15 lip 2004, 05:07
przez Paweł
Natomiast na pewno nie obejdzie sie bez roznych problemow, ktore byly juz na tym forum dyskutowane. Poza tym jestem zdania, ze teoretycznie samochod nie bedzie calkowicie sprawny. Jednym z pierwszych przykladow jest czujnik wysprzeglenia, ktory ma za zadanie uruchomic wtryski przy toczacym sie samochodzie (przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odciete). Komputer w Cronosie FS CD4E nie ma przewidzianej takiej funkcji.

PostNapisane: 15 lip 2004, 09:18
przez Długi
Smirnoff napisał(a):Dokładnie jest tak, jak pisze Xsix – da się na 100%, nawet raz o mały włos nie kupiłem jednego cronosa 2.0 po przeróbce ATX –> MTX.
Auto jeździ bez stresów, aczkolwiek poza ASB powinno sie wymienic koło zamachowe, co by uniknąć zniszczenia silnika i/lub skrzyni.
Pozdro
SM

Koło zamachowe w automacie jest wykonane z blachy do której przykręcony jest konwerter więc TRZEBA je wymienić, bo 1. nie będzie masy, 2. nie będzie do czego przykręcić sprzęgła :D
pomijam różne inne aspekty całego zagadnienia bo co na przykład z TR sensorem, przecież jak auto jets na P lub N PCM odcina obroty przy ok 4000?, można to ominąć ale to będzie kicha

PostNapisane: 15 lip 2004, 10:51
przez Smirnoff
Widaomo, ze kazda przeróbka to przeróbka i raczej 100% wierne oryginałowi 2.0+MTX to niestety nie będzie. Ale jeździć będzie (jak długo, to życie pokaże :D)
Pozdro
SM

PostNapisane: 15 lip 2004, 11:01
przez spec
hymmmmmmmmmmm jak to mówi jeden z forumowiczów( pewnie wiecie który :D :D :D :D ) chyba lepiej zmienić samochód. hehe temat rzeka... powodzenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!

p.s. mówi to ten co mieszka 10 km od centrum w-wy ale nie pamiętam który :D :D :D :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 11:13
przez Tomasz760
spec napisał(a):
mówi to ten co mieszka 10 km od centrum w-wy ale nie pamiętam który :D :D :D :D


ja mieszkam 10 km od centrum Warszawy , ale to chyba nie ja :D :P
ale z obserwacji forum to czyżby to chodzilo o Polnika ? :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 13:25
przez spec
HEHE POLNIK TEŻ NIE WIĘC KTO??????????????????? HYMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :D :D :D :D :D :D Piszcie JAKSIĘ zorientujecie :D :D :D :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 13:44
przez Globy
Jaksa :D Przerobka to rowne 3k zl i 3 dni (np. warsztat pod Bialymstokiem). Na Nethit.pl jeden kolo zafundowal sobie taka przyjemnosc, nie wiem przypadkiem, czy rowniez kolega GREGCH nie ma zrobionego swap'a w swojej GE.

PS. Skrzynia siada?

PostNapisane: 15 lip 2004, 16:14
przez rafels
Odpukac (jeszcze) nie :D

Ale tak mnie naszło, bo w Polsce jak chce się sprzedać samochód to jak tylko usłyszą, że automat to czar pryska :)

Może trzeba swapowac, a później sprzedać jako manual ??

W razie czego dajcie jakies namiary na zakłady w których można to wykonać (najlepiej blisko Łodzi...)


Ps. a może macie coś na zamianę? Biorę wszystko co mniejsze od Mazdy i dobre dla kobiety niedużego wzrostu... :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 17:38
przez polnik@studio
hmm opłaca Ci się wydać pare tyś na swapa skrzyni i potem sprzedawać samochód nie odzywskawszy tego co zainwestujesz ?? Pozatym jak ktoś usłyszy, że była przeróbka a się zna troche na rzeczy to nie kupi :) polecam wobec tego sprzedać go tak jak jest ... pozdrawiam

PostNapisane: 15 lip 2004, 18:57
przez Paweł
bo w Polsce jak chce się sprzedać samochód to jak tylko usłyszą, że automat to czar pryska

A ja wrecz przeciwinie. Jak uslysze, ze nie ma A/T i A/C to czar pryska. Hehe.

PostNapisane: 15 lip 2004, 19:10
przez rafels
tco_tm napisał(a):
A ja wrecz przeciwinie. Jak uslysze, ze nie ma A/T i A/C to czar pryska. Hehe.


Hehe tylko gdzie takich znaleźć... :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 19:13
przez Carrrlos
tco_tm napisał(a):
bo w Polsce jak chce się sprzedać samochód to jak tylko usłyszą, że automat to czar pryska

A ja wrecz przeciwinie. Jak uslysze, ze nie ma A/T i A/C to czar pryska. Hehe.

tak ale pod warunkiem, że ta A/T przenosi mi na tylną oś tak ze 245 HP :D
P.S. osobiście nizej do automata nie zejde, przepraszam za tak obsceniczną szczerość :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 19:34
przez Jaksa
mówi to ten co mieszka 10 km od centrum w-wy ale nie pamiętam który
Zaraz zaraz Ja mieszkam na Grochowie czyli to nie Ja.... :P ;)

PostNapisane: 15 lip 2004, 20:04
przez Paweł
tak ale pod warunkiem, że ta A/T przenosi mi na tylną oś tak ze 245 HP
P.S. osobiście nizej do automata nie zejde, przepraszam za tak obsceniczną szczerość

A ja od 200KM zaczynam wlasnie myslec wylacznie o M/T. :D

PostNapisane: 15 lip 2004, 22:16
przez zbyniu
cześć

pomagałem kiedyś przeszczepiać MX3 1.8 z automatu na manual i było trochę zabawy, do wymiany były:

koło zamachowe
sprzęgło kompletne
kompletne półosie z przegóbami
chyba inna poduszka skrzyni
komplet pedałów
lewarek zmiany biegów z drążkami
chyba rozrusznik ale już nie pamiętam

było to cztery lata temu a samochodzik pochodził z grodu KRAKA

pozdrawiam ZBYSZEK

PostNapisane: 15 lip 2004, 22:26
przez rafels
Dzieki Zbyniu :)

Na razie najpełniejsza odpowiedź. Szkoda, że nie ma tutaj nikogo ze swapowanym autkiem...

Nadal kwestia wydaje się być sporną...

PostNapisane: 16 lip 2004, 14:26
przez hazell
Witam,
Ja miełem auto ze swapowana skrzynia. Chodzilo lux dopoki nie sprzedalem rok temu. Nowemu wlascicielowi takze chodzi w porzadku (juz rok) i nie ma problemow ktore moglyby wynikac z zamiany.
Pozdrawiam