Strona 1 z 1

Znosi w prawo podczas jazdy

PostNapisane: 9 maja 2007, 09:56
przez Gość
Mam pytanie dotyczące mazdy 626 GW, z roku 2000
Podczas jazdy na prostym odcinku, samochód znosi na prawy bok i widać że kierownica jest lekko przekrzywiona.
Wyważenie kół wystarczy, czy to może być coś poważniejszego ??

PostNapisane: 9 maja 2007, 10:41
przez lucas_ka
Cos powaniejszego, najpierw jedx sprawdzic geometrie, bo teraz to jest wrózenie z fusów.

PostNapisane: 9 maja 2007, 10:48
przez Gawron
Ja bym robił w tej kolejności:
– ciśnienie w oponach
– luzy w zawieszeniu
– geometria

PostNapisane: 9 maja 2007, 11:19
przez Karwoś
Ja bym najpierw sprawdził cisnienie , stan felg i opon, potemn obejrzał zawieszenie od dołu a jak to nie przyniesie żadych efektów podjechałbym na ustawienie zbierzności i sprawdzenie geometri.

PostNapisane: 9 maja 2007, 15:42
przez Marcin
slawekte napisał(a):widać że kierownica jest lekko przekrzywiona

99% geometria
jedz ustaw zbieżnosc-szkoda opon i Twojego zdrowia

PostNapisane: 9 maja 2007, 23:53
przez Skilu
Witam,
Pozwolicie że wtrącę się w wątek... Mam podobny problem w swojej GF-ce – też mnie ściąga w prawo. Geometria, wyważenie, zbieżność, stan felg i opon odpadają, tak więc coś musi tkwić w zawieszeniu, tylko co??

PostNapisane: 10 maja 2007, 20:43
przez Karwoś
Wada któregoś z [waaaczego?] lub któryś jest po prostu "skrzywiony".

PostNapisane: 16 maja 2007, 10:43
przez tomtom
Też zjezdza mi na prawo moja BJ-tka, zawieszenie jest ok, pozostalo sprawdzenie zbiezności, geometria no i zajecie się samymi kołami. Zacznę pewnie od końca, bo pierwsze co podejrzewam to powoli uchodzące powietrze z tylnej prawej opony. I tu pytanie: Czy brak w ciśnieniu z tyłu może mieć wpływ na to "ściąganie" w prawo??

pozdrawiam

PostNapisane: 16 maja 2007, 10:56
przez xANDy
Ściąganie w prawo to wada wrodzona GFki (GW też). Zbyt czuły układ kierowniczy zmieniony dopiero pod koniec 2000 roku trochę to poprawił ale nie zniwelował.
Oczywiście to co napisane jest powyżej też ma znaczenie (wyważenie, geometria, przeszłość auta). Przyzwyczaiłem się już do tego – na prostym odcinku na prawym pasie ściąga nieco w prawo, na lewym nieco w lewo, na środku jedzie prosto a na autostradzie Poznań-Konin jedzie idealnie prosto (jechałem tak >1km bez dotykania kierownicy – sprawdzałem w obie strony!). Na profilowanych łukach skręca również sam (czasem muszę pomóc a czasem właśnie nie).