Tarcze hamulcowe (po 6 tys dziury – od czego ?)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skowal » 30 kwi 2007, 12:01

Witam,

po 6 tysiacach jazdy tak wygladaja moje tarcze. O klockach juz nie wspomne – zjechane z jednej strony prawie do zera, z drugiej strony widac jeszcze rowek.

Od czego moga powstac takie dziury na tarczach tylko od strony wewnetrznej ?

Czy to moze byc wadliwy odlew ale raczej nie wystapil by w obu przypadkach, bo tak wyglada tez druga tarcza, nawet powiedzialbym ze jeszcze gorzej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez Grzyby » 2 maja 2007, 11:43

Szczerze mówiąc to te tarcze wyglądają jakby miały 600kkm a nie 6 (straszna korozja)
Poza tym takie uszkodzenie jest chyba niemożliwe do powstania podczas normalnego zużycia. Wygląda mi to na wadę tarcz.
Klocki pewnie z powodu tych dziur padły.
Co to za firma?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 2 maja 2007, 11:50

eee coś mi się nie widzi te 6 tysięcy :P Ja w swoich ori nie miałem takiej korozji, a pozatym te maja straszny rant :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez qlesh » 2 maja 2007, 12:05

Waluś, wszystko zależy jak się jeździ ;)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Grzyby » 2 maja 2007, 12:06

qlesh napisał(a):wszystko zależy jak się jeździ

albo z jakiego materiału są tarcze – te wyglądają na jakieś straszne badziewie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qlesh » 2 maja 2007, 12:12

Grzyby napisał(a):albo z jakiego materiału są tarcze

też prawda. Tak czy owak na pewno nie wyglają mi one na 6tys km :| pomijając te dziury
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez skowal » 2 maja 2007, 14:27

tak, tak 6 tys.
jaka firma ? koledzy Jaksy mowili ze dobrej firmy i ze stan jest OK ale to bylo pol roku temu i tych dziur nie bylo.
dlatego dziwi mnie to ze po pol roku zjechaly sie.

Jakiej firmy kupic tarcze i klocki.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez qlesh » 2 maja 2007, 14:40

To te tarcze były używane, tak?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Piotrek » 2 maja 2007, 14:47

qlesh napisał(a):To te tarcze były używane, tak?

na to wyglada :|
nie bede dalej komentowal, bo nie chce obrazicskowala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 2 maja 2007, 14:55

Ale shit ..!! ... jak dla mnie wada materialowa ...
Tarcze i klocki tylko nowki zadnej uzywki ..
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez organo » 3 maja 2007, 00:00

jakos nie wiarydnie dziwna sprawa
takie dziury robia sie tylko jak autko stoi dluzszy czas bez smigania

a zeby pod czas eksploatacji ?
moze podczas zakldania nie zauwazyles lub mech. ci je zakladal i nie widziales tych dziur bo po wygladzie tarcz pod wzgledem rdzy to widac ewidetnie ze tarcze maja kilka ladnych latek i podczas lezenia sobie gdzies na szrocie takie cos spokonie moglo sie zrobic

albo podczas jakies naprawy w warsztacie zwyczajnie ci je podmienili :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez qlesh » 3 maja 2007, 00:26

Mnie to wygląda na "fachowe" ściąganie tarczy hamulcowej z piasty, za pomocą młota hahaha
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Hazu » 3 maja 2007, 08:28

qlesh napisał(a):Mnie to wygląda na "fachowe" ściąganie tarczy hamulcowej z piasty, za pomocą młota

nie koniecznie
W moim samochodzie jak go kupiłem na tarczach była warstwa rdzy która się wypolerowała.
i faktycznie zbijałem ją młotkiem ale takie dziury nie powstały.

Teraz kupiłem tarcze Brembo a klocki przednie lukasa.

tylne klocki miałem ferodo ale po 20 000 km jrden się rozpadł.
zmieniłem na kasihiame i na razie są bardzo dobre wyraznie lepszy jest ręczny na asfalcie koła można zablokować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tomekrvf » 3 maja 2007, 13:22

qlesh napisał(a):Mnie to wygląda na "fachowe" ściąganie tarczy hamulcowej z piasty, za pomocą młota

Ja też tak sądzę.
Tarcze na 100% nie mają 6 kkm. Nawet tarcze z JC po tym przebiegu będą wyglądały jak nowe.
Żeby nie wydać zbyt dużo pieniędzy kup tarcze 4max i klocki Lucas w Intercarscie. No i przydałoby się sprawdzić co się dzieje z przednimi zaciskami.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Redoo » 3 maja 2007, 13:31

:D nom zjechane niezle dzieury moga byc od klockow kiepski materjał a jak zcieraja sie klocki rowno??jak nie to wina zaciskow :D
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez skowal » 3 maja 2007, 22:25

tomekrvf napisał(a):Tarcze na 100% nie mają 6 kkm. Nawet tarcze z JC po tym przebiegu będą wyglądały jak nowe.

samochod mam od wrzesnia 2005. Tuz przed sprzedaza gosc wymienial tarcze i klocki (tak sadzil). po kilku miechach sprawdzilem i rzeczywiscie wygladalo na bardzo dobry stan tych tarcz i klockow. Zrobilem tym samochodem ~6tysi do tej pory i tak jak pisalem na ostatniej wizycie u Jaksy te tarcze tak nie wygladaly. Wiec napewno te tarcze zjechaly sie przez ostatnie 5 miesiecy (chodzi o te dziury).

a ile Waszym zdaniem patrzac na grubosc tarcz i pomijajac dziury :), moga miec nakreconych km ?

Redoo napisał(a):zcieraja sie klocki rowno?

tak, jedynie co zaobserwowalem to, to ze klocek wewnetrzny czyli od strony cylinderka zuzyly sie szbciej.

Redoo napisał(a):jak nie to wina zaciskow

no wlasnie, jak najlepiej sprawdzic stan zaciskow czy nie sa zapieczone itp. ?

Piotrek napisał(a):nie bede dalej komentowal, bo nie chce obrazic skowala

mnie nie obrazisz, jezeli juz to producenta tych tarcz/klockow lub tez, (o ile sa) zapieczone zaciski :)

qlesh napisał(a):Mnie to wygląda na "fachowe" ściąganie tarczy hamulcowej z piasty, za pomocą młota

po co mlot jak tarcza lata jak zyd po pustym sklepie, schodzi sama a po drugie jezeli juz ktos grzebal przy tym samochodzie to na moich oczach i nie widzialem w poblizu mlota :)

U Was tak sztywno tarcze lezy na piascie ?
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez Redoo » 3 maja 2007, 22:50

skowal napisał(a):tak, jedynie co zaobserwowalem to, to ze klocek wewnetrzny czyli od strony cylinderka zuzyly sie szbciej.

czyli wszystko wskazuje na zacisk!sprawdzic tak to sie nie da sa sposoby np.naciskanie hamulca na rozebranym zacisku i zobaczyc czy tłoczki chodza rowno ale zaprawiony w boju mechanik odrazu ci to powie!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Waluś » 4 maja 2007, 09:40

skowal napisał(a): u Was tak sztywno tarcze lezy na piascie

Jeśli latała to rzeczywiście może oznaczać że ktoś je wymieniał, albo przynajmniej zdejmował. Tarcze są przykręcone dwoma śrubami chyba fi8 do piasty, a to że latały to znaczy że tych śrub nie było, ale ponoć to nie przeszkadza, bo tarcze dociska do piasty jeszcze koło. Śruby te często się urywają, lub po prostu nie dają się odkręcić przy zdejmowaniu tarcz i dlatego tarcza nie była przykręcona po wymianie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez skowal » 4 maja 2007, 10:48

Waluś napisał(a):Tarcze są przykręcone dwoma śrubami chyba fi8 do piasty, a to że latały to znaczy że tych śrub nie było

nie wiem jak w Twoim modelu ale w mojej GE na piascie nie widzialem zadnych otworow do mocowania tarczy a tym bardziej na tarczy
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez qlesh » 4 maja 2007, 11:11

Waluś napisał(a):Tarcze są przykręcone dwoma śrubami chyba fi8 do piasty

Waluś w GE tarcze nie są osobno przykręcone :) Żeby wymienić trzeba zdjąć jarzmo zacisku i po prostu założyć ja na piastę, po założeniu koła dokręcasz nakrętki i tyle.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6