Strona 1 z 1

Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 19 lut 2007, 15:15
przez miniu973
Witam,
kilka dni temu żona złapała gumę na zimówkach wobec czego zdecydowałem się na wymianę opon na letnie bo taka zima to nie zima :) Jednak podczas wymiany gościu w warsztacie zauważył że jedna z opon (lewy przód) delikatnie mówiąc "wyłysiała" po zewnętrznej stronie. Stwierdził najpierw że coś jest z zawieszeniem nie tak. Potem jednak zapytał czy podczas jazdy na wprost kierownica jest prosto. Powiedziałem że nie jest bo rzeczywiście jest odchylona o jakieś 10-15 stopni w prawo. Myślałem że tak ma być <glupek2> . Pogadaliśmy chwile i zaproponował zrobienie zbieżności kół, ale zanim mu oddam samochód to chciałbym się dowiedzieć czy zna ktoś z was prawidłowe kąty do ustawienia zbieżności. Acha, no i jeszcze jedno pytanie – czy utrata zbieżności kół mogła wyniknąć podczas wymiany przegubów zewnętrznych?

Pozdrowienia

PostNapisane: 19 lut 2007, 15:19
przez Loczek
miniu973 napisał(a):czy utrata zbieżności kół mogła wyniknąć podczas wymiany przegubów zewnętrznych?

HMm wydaje mi się że nie, jeżeli tylko niekt nie kręcił śrubami od regulacji gałek kierowniczych

PostNapisane: 19 lut 2007, 17:25
przez rafbru
U mnie w czasie wymiany tulei wahaczy przednich serwis obowiązkowo wykonał ustawienie zbieżności auta. O ile pamiętach to mechanik kręcąc śrubą patrzył na ekran komputera aż mu się pokazało zielone – nie używał kątomierza ;)

PostNapisane: 19 lut 2007, 17:37
przez Waluś
Loczek napisał(a):HMm wydaje mi się że nie, jeżeli tylko niekt nie kręcił śrubami od regulacji gałek kierowniczych

jaśli wyjął swożeń wahacza z gniazda to mogło się pozmieniać.

PostNapisane: 19 lut 2007, 19:06
przez lucas_ka
A ja sadze ze nie powinno, bo wyjmujac sworzen i wkładajac ten sam nie ma mozliwosci zeby go włozyc inaczej, zawsze wejdzie w to samo miejsce bo nie ma innej mozliwosci.

PostNapisane: 19 lut 2007, 19:28
przez ravlos
skoro jedna opone zcielo to nie jest zle ustawiona zbieznosc tylko pochylenie kol

PostNapisane: 20 lut 2007, 22:54
przez fazi
lucas_ka napisał(a): bo wyjmujac sworzen i wkładajac ten sam nie ma mozliwosci zeby go włozyc inaczej, zawsze wejdzie w to samo miejsce bo nie ma innej mozliwosci.

dać mu piwo,mówi prawdę he he bo co sworznie mają do zbieżności?

PostNapisane: 20 lut 2007, 23:44
przez alf28
zbieżność +17 minut
kątów nie pamiętam coś na minusie może 45 minut. jak nie zapomne sprawdzić to jutro ci podam dokładnie

PostNapisane: 21 lut 2007, 00:32
przez miniu973
Ok. Poczekam do jutra. Żona bardziej sie tym przejela ode mnie i mnie sciga zebym pojechal to zrobic.

PostNapisane: 21 lut 2007, 23:50
przez alf28
zbieżność +17 minut (+/-17)
kąt pochylenia -36 minut (+/-45)

PostNapisane: 17 lip 2009, 18:16
przez jacobs
alf28 napisał(a):zbieżność +17 minut (+/-17)
kąt pochylenia -36 minut (+/-45)

Ktoś mógłby to potwierdzić? Ewentualnie podać jeszcze resztę kątów?

PostNapisane: 2 wrz 2009, 22:30
przez alf28
jacobs napisał(a):Ewentualnie podać jeszcze resztę kątów?
która jeszcze potrzebujesz ??

Re: Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 3 lis 2010, 09:31
przez kamilspider
Mam problem z pochyleniem kół. Lewe przednie koło jest bardziej pochylone u góry w stronę silnika niż prawe o jakiś 1 cm. Mechanik powiedział, że to przez wytłuczone gumy na wahaczach, ale mi się nie chce wierzyć, że aż o tyle koła by się mogły rozregulować bo tych luzów wcale nie czuć nawet jak się kołem szarpie to nie ma żadnego pukania i w zakrętach dobrze się trzyma.
Dopiero co kupiłem tą mx-6 i przerzucam całe forum, ale nie znalazłem odpowiedzi...
Co jeszcze wymienić, żeby auto prosto stało i czy to na pewno tylko przez te tuleje się rozkraczyło??

Re: Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 3 lis 2010, 10:17
przez roccomistrz
"kamilspider" a może po prostu auto jest po dzwonie ??

Re: Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 3 lis 2010, 13:23
przez kamilspider
mechanik powiedział że na pewno nie było tak mocno walnięte. miało tylko lekkie wgniecenie tak że teraz kierunek paruje... więc na wybitych tulejach może się tak bardzo koło położyć??

Re: Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 5 lis 2010, 20:52
przez kocurek
może może ja mam tuleje do wymiany i koła co jakiś czas inaczej stoja raz sa tak samo pochylone, a innym razem jedno bardziej jedno mniej – byłem na stacji diagnostycznej no i tuleje wybite dość konkretnie, bo Pan Diagnosta jak sprawdzał to powiedział tylko ooo [cenzura] :)

Re: Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 6 lis 2010, 07:07
przez pawelc
A górne mocowanie amortyzatora jest w tej samej pozycji co koło lewe? -jest na nim taki wypust gumowy
Powinno być tak jak na fotce poniżej -na oryginalnych sprężynach i amortyzatorach
Obrazek

Oprócz wybitych tulei ,może być też nieoryginalny wahacz ,skrzywiony ,itp

Re: Zbieżność kół przednich – jakie powinne być kąty.

PostNapisane: 8 lis 2010, 09:14
przez kamilspider
dzięki za pomoc :) zamówiłem 2 wahacze i będę się bawił, a potem może tył :)

PostNapisane: 23 sie 2012, 21:49
przez kamilspider
Po prawie 2 latach doszedłem dlaczego miałem problemy z pochyleniem kół przednich <glupek2>
Są 2 opcje:
Jak kupiłem auto to zmieniłem amory i prawdopodobnie tak samo źle założyłem na jednym amorze górny talerz sprężyny jak poprzedni właściciel.
Tanie amory miały źle przyspawane mocowania.
Teraz są amory Tokico B-series i kąty się zgadzają co do mm, więc trzeba składać uważnie i inwestować w ori części :D