Strona 1 z 1

Felgi aluminiowe 15' od MX-6 (Oryginał) do 626 GF

PostNapisane: 2 lut 2007, 01:58
przez Maciek 626
Cześć

Proszę was o poradę.
Zapragnąłem doposażyć moją 626 GF-kę w alufelgi 15"
dedykowane do niej są:
6x15 (6,0JJx15) 5x114,3x67 (67mm otwór centrujący); ET fabryczne 50.

Kupiłem oryginalne felgi 15'od MX-6. ET chyba 35 (nie mam felg w domu- dane z forum ).

I tu moje pytanie czy ktoś ma założone felgi o takim ET do GF ?
Czy to będzie funkcjonować? (O czym zapewniał mnie sprzedający <glupek2> ).

Dziękuję za odzew :)

[/img]

PostNapisane: 2 lut 2007, 11:39
przez xANDy
Fele od MX-6 Alusy są szersze 6,5 cali (w GF były 6 cali) :|

PostNapisane: 2 lut 2007, 18:02
przez Winetou
Maciek 626 napisał(a):poradę

to właśnie tam przenoszę :)

PostNapisane: 2 lut 2007, 19:10
przez TALREP
jesli kupujesz fejgi z ET mniejszym od dedykowanego do modelu to samochod pojedzie (kola beda bardziej wystawaly) tylko kwestia jak to bedzie wygladalo :) jesli dobrze licze, to skoro felga jest szersza o 0.5 cala (1.25 cm) a ET jest mniejsze o 15 mm (1.5 cm) to felga bedzie wysunieta na zewnatrz auta w stosunku do standartu o 2.125 cm

1/2 * 1.25 + 1.5 = 2.125 :D

PostNapisane: 2 lut 2007, 19:55
przez Maciek 626
Dzięki za radę Talpert,

Jednak super by było jakby któryś z forumowiczów napisał kto ma w GF ET 35 .
Może ktoś ma? :|

Jaką średnicę ma otwór centrujacy w MX-6 ?

Dzięki!!!

EDIT:
HEJ znalazłem Info na temat

323,MX3, MX5 100X4 54,1 nakrętki 12X1,5 2 18
626 92>, MX6, XEDOS 6/9, MPV 114,3X5 67,1 nakrętki 12X1,5

EDIT:
Jeżeli ma ktoś 626 GF na alufelgach z ET=30 to by mi duzo wyjaśniło jakby dał znać!! W katalogach firm widziałem takie opcje
http://www.mplusm.pl/promocje.php?p=16

ale czy ktoś tak jeżdzi ??

[Usunięte]

PostNapisane: 2 lut 2007, 22:01
przez Maciek 626
PostTen post został usunięty przez siegu 24 mar 2012, 19:38.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

PostNapisane: 8 lut 2007, 00:19
przez Overkill
Zakładaj i się nie martw :)
Wszystko będzie grało. W Twoim przypadku ta różnica w ET jest praktycznie bez znaczenia.

PostNapisane: 17 mar 2012, 19:07
przez Sputnik1
Potrzebuję szybkiej pomocy,
a mianowicie czy nakretki do kół do stalówek mogą być te same do przykrecenia aluminiowych fabrycznych felg ?

PostNapisane: 17 mar 2012, 20:06
przez kamilspider
Sputnik1 napisał(a):Potrzebuję szybkiej pomocy,
a mianowicie czy nakretki do kół do stalówek mogą być te same do przykrecenia aluminiowych fabrycznych felg ?

Te ori od alu są chromowane i mają stożek. Myślę, że ET 30 będzie spoko dla szerokości 6,5 ale jak będzie 8 to już chyba max, żeby nie wystawało poza auto.

PostNapisane: 17 mar 2012, 21:00
przez Sputnik1
OK, chodziło mi tylko o nakrętki bo niechcialem nowego watka tworzyć.Dzięki

PostNapisane: 23 mar 2012, 14:18
przez zibike
Mogą być (gwint ten sam) ale są pewne ograniczenia, np. gdy stosujesz dwa komplety felg. Do aluminiowych mogą być nakrętki nieprzelotowe i być może nie dokręcisz ich do końca lub zerwiesz kapturek na końcu nakrętki. Poza tym felgi stalowe mają mniejszą powierzchnię styku i deformują powierzchnię nakrętki. Gdy po pół roku będziesz dokręcał znowu aluminiową felgę, pokaleczysz ją taką nakrętką.
Piszę to na podstawie własnych doświadczeń. Po jednej takiej akcji dokupiłem drugi komplet nakrętek przelotowych do felg stalowych :)

pozdrawiam
zibike

PostNapisane: 24 mar 2012, 01:52
przez Sputnik1
Co prawda tydzien temu miałem zrobić przekładkę, ale było juz pózno a w tym tygodniu zabardzo niemiałem czasu, ale jutro/dzisiaj się za to wezmę i z pewnością Twój post przyda w ogledzinach gładkości stozka nakrętki <spoko>
A poza tym nakrętki nie maja się prawa deformować ponieważ stal nakretki teoretycznie powinna być trwardsza od stali felgi, a jesli się deformuja to znaczy że sa poprostu za silno dokręcane.
W ogóle dokręcanie kół to niby banalna sprawa ale jak się okazuje ...to w wielu warsztatach nie umią tej tak podstawowej rzeczy prawidłowo zrobić !
Jakieś 7 lat temu w felicji facet poprostu pogiał felgi bo tak je dopierniczył, Tłuman!
Od tej chwili unikam aby oni dokręcali koła, aczkolwiek czasem sie trafi bo od czasu do czasu w zawieszeniu trzeba cos zrobić i widze że są bardzo wygodni i leniwi bo nawet im się siły dokrecania niechce przestawić na pneumacie, a ja pózniej aby odkręcić to muszę skakać po kluczu!

PostNapisane: 29 mar 2012, 16:27
przez dyszel
A ja trochę z innej beczki. Planuję zakup do mojej GE ori felg 15 od GF-ki. I tutaj jest różnica w ET – GE ma 45 a GF 50 – pytanie do specjalistów – nie będzie problemów z tą felgą na GE? Chodzi mi tylko o to nieszczęsne ET. Felgi dokładnie takie jak ma Speed w swojej MX-6 (szprychowe). On twierdzi że wszystko jest ok, ale może jeszcze ktoś ma w GE felgi 15 z ET 50 i się wypowie.

PostNapisane: 29 mar 2012, 21:12
przez kamilspider
ET 45 od ET50 różni się o 5mm tzn koło z ET50 będzie o 5mm bardziej wsunięte do środka. Na 100% wejdzie. Zobacz ile masz miejsca pomiędzy felgą a najbliższą częścią o jaką mogłoby dotknąć. Pewnie ze 3-4cm luzu jest jeszcze.

Re: Felgi aluminiowe 15' od MX-6 (Oryginał) do 626 GF

PostNapisane: 29 mar 2012, 21:32
przez Piotr
W mojej GE mam na lato z ET 50mm – dokładnie te : 1512-V3-810
I wszystko jest miodzio <spoko>

Re: Felgi aluminiowe 15' od MX-6 (Oryginał) do 626 GF

PostNapisane: 30 mar 2012, 08:59
przez dyszel
Dzięki panowie – pewnie się zdecyduję ;)

PostNapisane: 31 mar 2012, 00:19
przez Speed
dyszel85 napisał(a):A ja trochę z innej beczki. Planuję zakup do mojej GE ori felg 15 od GF-ki. I tutaj jest różnica w ET – GE ma 45 a GF 50 – pytanie do specjalistów – nie będzie problemów z tą felgą na GE? Chodzi mi tylko o to nieszczęsne ET. Felgi dokładnie takie jak ma Speed w swojej MX-6 (szprychowe). On twierdzi że wszystko jest ok, ale może jeszcze ktoś ma w GE felgi 15 z ET 50 i się wypowie.


Wychodzi na te same ET bo GE mialo 6.5' szerokości a GF 6' oba dobre na te 195/205. Luzu to masz od groma do 626 GE wkładałem 17 ET40 7.5' opony 225/45 i nawet zapakowana na full byl spokoj ;)