Felgi aluminiowe 15' od MX-6 (Oryginał) do 626 GF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Maciek 626 » 2 lut 2007, 01:58

Cześć

Proszę was o poradę.
Zapragnąłem doposażyć moją 626 GF-kę w alufelgi 15"
dedykowane do niej są:
6x15 (6,0JJx15) 5x114,3x67 (67mm otwór centrujący); ET fabryczne 50.

Kupiłem oryginalne felgi 15'od MX-6. ET chyba 35 (nie mam felg w domu- dane z forum ).

I tu moje pytanie czy ktoś ma założone felgi o takim ET do GF ?
Czy to będzie funkcjonować? (O czym zapewniał mnie sprzedający <glupek2> ).

Dziękuję za odzew :)

[/img]
Ostatnio edytowano 14 mar 2007, 20:31 przez Maciek 626, łącznie edytowano 1 raz
Almera 1.4 S 1996/ 626 2.0 1997
Początkujący
 
Od: 26 gru 2006, 19:52
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 5D

Postprzez xANDy » 2 lut 2007, 11:39

Fele od MX-6 Alusy są szersze 6,5 cali (w GF były 6 cali) :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Winetou » 2 lut 2007, 18:02

Maciek 626 napisał(a):poradę

to właśnie tam przenoszę :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez TALREP » 2 lut 2007, 19:10

jesli kupujesz fejgi z ET mniejszym od dedykowanego do modelu to samochod pojedzie (kola beda bardziej wystawaly) tylko kwestia jak to bedzie wygladalo :) jesli dobrze licze, to skoro felga jest szersza o 0.5 cala (1.25 cm) a ET jest mniejsze o 15 mm (1.5 cm) to felga bedzie wysunieta na zewnatrz auta w stosunku do standartu o 2.125 cm

1/2 * 1.25 + 1.5 = 2.125 :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Maciek 626 » 2 lut 2007, 19:55

Dzięki za radę Talpert,

Jednak super by było jakby któryś z forumowiczów napisał kto ma w GF ET 35 .
Może ktoś ma? :|

Jaką średnicę ma otwór centrujacy w MX-6 ?

Dzięki!!!

EDIT:
HEJ znalazłem Info na temat

323,MX3, MX5 100X4 54,1 nakrętki 12X1,5 2 18
626 92>, MX6, XEDOS 6/9, MPV 114,3X5 67,1 nakrętki 12X1,5

EDIT:
Jeżeli ma ktoś 626 GF na alufelgach z ET=30 to by mi duzo wyjaśniło jakby dał znać!! W katalogach firm widziałem takie opcje
http://www.mplusm.pl/promocje.php?p=16

ale czy ktoś tak jeżdzi ??
Almera 1.4 S 1996/ 626 2.0 1997
Początkujący
 
Od: 26 gru 2006, 19:52
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 5D

PostTen post został usunięty przez siegu 24 mar 2012, 19:38.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

Postprzez Overkill » 8 lut 2007, 00:19

Zakładaj i się nie martw :)
Wszystko będzie grało. W Twoim przypadku ta różnica w ET jest praktycznie bez znaczenia.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Sputnik1 » 17 mar 2012, 19:07

Potrzebuję szybkiej pomocy,
a mianowicie czy nakretki do kół do stalówek mogą być te same do przykrecenia aluminiowych fabrycznych felg ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez kamilspider » 17 mar 2012, 20:06

Sputnik1 napisał(a):Potrzebuję szybkiej pomocy,
a mianowicie czy nakretki do kół do stalówek mogą być te same do przykrecenia aluminiowych fabrycznych felg ?

Te ori od alu są chromowane i mają stożek. Myślę, że ET 30 będzie spoko dla szerokości 6,5 ale jak będzie 8 to już chyba max, żeby nie wystawało poza auto.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Sputnik1 » 17 mar 2012, 21:00

OK, chodziło mi tylko o nakrętki bo niechcialem nowego watka tworzyć.Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez zibike » 23 mar 2012, 14:18

Mogą być (gwint ten sam) ale są pewne ograniczenia, np. gdy stosujesz dwa komplety felg. Do aluminiowych mogą być nakrętki nieprzelotowe i być może nie dokręcisz ich do końca lub zerwiesz kapturek na końcu nakrętki. Poza tym felgi stalowe mają mniejszą powierzchnię styku i deformują powierzchnię nakrętki. Gdy po pół roku będziesz dokręcał znowu aluminiową felgę, pokaleczysz ją taką nakrętką.
Piszę to na podstawie własnych doświadczeń. Po jednej takiej akcji dokupiłem drugi komplet nakrętek przelotowych do felg stalowych :)

pozdrawiam
zibike
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2009, 11:26
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626GW, 2001, 2,0 benzyna
Xedos 9, 1998, 2,5 benzyna

Postprzez Sputnik1 » 24 mar 2012, 01:52

Co prawda tydzien temu miałem zrobić przekładkę, ale było juz pózno a w tym tygodniu zabardzo niemiałem czasu, ale jutro/dzisiaj się za to wezmę i z pewnością Twój post przyda w ogledzinach gładkości stozka nakrętki <spoko>
A poza tym nakrętki nie maja się prawa deformować ponieważ stal nakretki teoretycznie powinna być trwardsza od stali felgi, a jesli się deformuja to znaczy że sa poprostu za silno dokręcane.
W ogóle dokręcanie kół to niby banalna sprawa ale jak się okazuje ...to w wielu warsztatach nie umią tej tak podstawowej rzeczy prawidłowo zrobić !
Jakieś 7 lat temu w felicji facet poprostu pogiał felgi bo tak je dopierniczył, Tłuman!
Od tej chwili unikam aby oni dokręcali koła, aczkolwiek czasem sie trafi bo od czasu do czasu w zawieszeniu trzeba cos zrobić i widze że są bardzo wygodni i leniwi bo nawet im się siły dokrecania niechce przestawić na pneumacie, a ja pózniej aby odkręcić to muszę skakać po kluczu!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez dyszel » 29 mar 2012, 16:27

A ja trochę z innej beczki. Planuję zakup do mojej GE ori felg 15 od GF-ki. I tutaj jest różnica w ET – GE ma 45 a GF 50 – pytanie do specjalistów – nie będzie problemów z tą felgą na GE? Chodzi mi tylko o to nieszczęsne ET. Felgi dokładnie takie jak ma Speed w swojej MX-6 (szprychowe). On twierdzi że wszystko jest ok, ale może jeszcze ktoś ma w GE felgi 15 z ET 50 i się wypowie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez kamilspider » 29 mar 2012, 21:12

ET 45 od ET50 różni się o 5mm tzn koło z ET50 będzie o 5mm bardziej wsunięte do środka. Na 100% wejdzie. Zobacz ile masz miejsca pomiędzy felgą a najbliższą częścią o jaką mogłoby dotknąć. Pewnie ze 3-4cm luzu jest jeszcze.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Piotr » 29 mar 2012, 21:32

W mojej GE mam na lato z ET 50mm – dokładnie te : 1512-V3-810
I wszystko jest miodzio <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez dyszel » 30 mar 2012, 08:59

Dzięki panowie – pewnie się zdecyduję ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Speed » 31 mar 2012, 00:19

dyszel85 napisał(a):A ja trochę z innej beczki. Planuję zakup do mojej GE ori felg 15 od GF-ki. I tutaj jest różnica w ET – GE ma 45 a GF 50 – pytanie do specjalistów – nie będzie problemów z tą felgą na GE? Chodzi mi tylko o to nieszczęsne ET. Felgi dokładnie takie jak ma Speed w swojej MX-6 (szprychowe). On twierdzi że wszystko jest ok, ale może jeszcze ktoś ma w GE felgi 15 z ET 50 i się wypowie.


Wychodzi na te same ET bo GE mialo 6.5' szerokości a GF 6' oba dobre na te 195/205. Luzu to masz od groma do 626 GE wkładałem 17 ET40 7.5' opony 225/45 i nawet zapakowana na full byl spokoj ;)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6