Witam wszystkich.
Szukalem na ten temat na forum, ale nie znalazlem dokladnej odpowiedzi. Wymienilem przednie sprezyny i po dwoch dniach jezdzenia nagle zapalila mi sie kontrolka ABS. Po sprawdzeniu kodow pokazuje 11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik). Wczesniej nigdy nie mialem problemow z ABS. Skasowalem kody za pomoca wyciagniecia bezpiecznikow EGI i BTN i nadal te same kody wyskakuja. Co moglo sie stac?
Brak ABS po wymianie sprężyn – rozwiązany problem
Strona 1 z 1
Okazalo sie ze zle kasowalem bledy ABS. Skasowalem je poprzez 10-krotne nacisniecie pedalu hamulca po pierwszym wyswietlonym bledzie.
Nic nie naprawialem tylko skasowalem blad i juz dziala ABS. Co moglo spowodowac wyskoczenie bledow:
11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik) ?
Nic nie naprawialem tylko skasowalem blad i juz dziala ABS. Co moglo spowodowac wyskoczenie bledow:
11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik) ?
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
skarkop napisał(a): Co moglo spowodowac wyskoczenie bledow:
11 (czujnik obrotów koła PP), 51 (przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)), 53 (przekaźnik silnika pompy / silnik) ?
Ciekawe zjawisko...
... i jak zwykle niezrozumiałe zachowanie sterownika: reset rozwiązuje problem
Bardziej obstawiam na kończący się czujnik w kole, który oberwał podczas wymiany spężyn...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Bardziej obstawiam na kończący się czujnik w kole, który oberwał podczas wymiany spężyn...
Sam zmienialem sprezyny i wlasnie obchodzilem sie z czujnikami jak z niemowlakiem. Inna sprawa, ze pojawily sie te bledy dopiero po 2 dniach od wymiany, wiec moze nie mialo to nic wspolnego z wymiana sprezyn. Po prostu przypadek. Byc moze jest inny powod usterki. Spadl snieg i zrobilo sie slisko, wiec ABS czesto sie wlacza. Moze jednak ten czujnik zaczyna sie konczyc. Zobaczymy co bedzie dalej. Wieksza przyjemnosc sprawia mi przyspieszanie (naped 4WD) niz hamowanie, wiec bede oszczedzal hamulce
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
magicadm napisał(a):... i jak zwykle niezrozumiałe zachowanie sterownika: reset rozwiązuje problem
Tak właśnie wykumałem, że MAZDY są bardzo podobne do WINDOWSów
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Kupiłem madzie i mam kłopot jak wyżej świeci ABS podobno od wymiany przegubów jak sie kasuje te błędy powiedzcie prosze:)
-
Gość
dardvader napisał(a):Kupiłem madzie i mam kłopot jak wyżej świeci ABS podobno od wymiany przegubów jak sie kasuje te błędy powiedzcie prosze:)
Najpierw odczytaj kody błędów – opis na stronie klubowej.
Kody błedów nie biorą sie z kosmosu
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
dardvader napisał(a):Kupiłem madzie i mam kłopot jak wyżej świeci ABS podobno od wymiany przegubów jak sie kasuje te błędy powiedzcie prosze:)
Zrób zworkę między TBS i GND. Potem przekręć kluczyk i odczytaj kody błędów na podstawie migającej kontrolki ABS (szczegółowy opis na stronie klubowej).
Numery błędów będa się powtarzać. Po kolejnym powtórzonym pierwszym numerze błędu naciskaj 10 razy pedał hamulca w interwale mniejszym od 1 sekundy.
Po poprawnym wykonaniu kasowaniu błędów zgaśnie kontrolka ABS. Wyciągnij zworkę i sprawdź sprawność układu.
Powodzenia
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6