Strona 1 z 1

Ustawienie znacznika mocowania amortyzatora przedniego

PostNapisane: 3 sty 2007, 20:33
przez SHY
Witam

Ostatnio zaszla u mnie koniecznosc rozkrecenia kolumny amortyzatora z przodu. Wiem ze ustawienie poduszki w gniezdzie ma znaczenie na zbieznosc a niestety przed naprawa nie spojrzalem jak to wyglada. Mam wiec pytanie – czy w nieuderzonych mazdach zawsze znacznik tej poduszki jest w tym samym polozeniu a jesli tak to czy moze ktos mi napisac jak te poduszki stoja u niego. Bede bardzo wdzieczny za wszelkie info.

Pzdr

PS. Stojac z przodu lewa poduszka (pasazer) ma znacznik na godzine 4:30 – kolo gora skierowane na zewnatrz (ale tutaj mam uszkodzone lozysko mocowania). Prawa poduszka (kierowca) ma znacznik na godzinie 1:30 i kolo patrzy gora do wewnatrz.

PostNapisane: 4 sty 2007, 11:46
przez cynia80
mnie będzie czekać to samo ale wpierw chciałbym sie spytać jak objawiało ćI się uszkodzenie łożyska amortyzatora czy było to tylko chrobotanie i pukanie podczas kręcenia kierownicą czy towarzyszyły temu jakieś inne objawy n.p jadąc po tzw. kocich łbach niewielką prędkością buł mocno wyczuwalny stukot w przodzie samochodu

PostNapisane: 4 sty 2007, 18:44
przez SHY
cynia80 napisał(a):jak objawiało ćI się uszkodzenie łożyska amortyzatora

Wymieniam poniewaz pekla mi sprezyna z przodu i od tego momentu zaczelo sie strasznie chrobotanie (jak to nazywasz). Dodatkowo ta sama strona przy skrecaniu jakby probowala krecic sie z poduszka gumowa mocowania (objaw jakis oporow). Co do stukania to przed tym zdarzeniem tez dochodzil mnie z obu strona, ale w stosunku 1:2 miedzy stronami wiec i tak sie czailem na wymiane. Nie bylo to uciazliwe, ale denerwuje. Objawialo sie to tylko w sytuacji wprowadzenia kolumny w rezonans (poprostu jadac szybciej lub wolniej po tym samym odcinku przestaje, trzeba zachowac charakterystyczne warunki zeby stukalo).

Wracajac jednak do mojego pytania, to mam prosbe, moze by ktos luknal pod maske i zobaczyl jak mu stoja te poduszki. To minuta roboty a mi duzo pomoze.

Pzdr

PostNapisane: 4 sty 2007, 18:45
przez SHY
Prosze o usuniecie tego wpisu, bo wyslalem dwukrotnie to samo.

PostNapisane: 4 sty 2007, 18:49
przez Waluś
ja mam lewą na 7:30 a prawą na 4:30 :) według patrzenia na twój schemat

PostNapisane: 4 sty 2007, 20:21
przez Jaksa
Waluś napisał(a):ja mam lewą na 7:30 a prawą na 4:30
To ładnie masz ;) <lol>

PostNapisane: 4 sty 2007, 20:35
przez sołtys
u mnie są obie na 1:30 nie wiem czy to dobrze zawsze tak w niej było

Na zdjęciach silnika widać znaczniki poduszek tak jest to u mnie czy dobrze to nie wiem ale tak było jak ją kupiłem i jeżdzi prosto.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29300

PostNapisane: 4 sty 2007, 20:40
przez Hazu
A u mnie możliwe jest zamocowanie tylko w jednym położenu :D
ale wycięcia też są

PostNapisane: 4 sty 2007, 20:41
przez Jaksa
SHY napisał(a):Bede bardzo wdzieczny za wszelkie info.
Nie prosciej podjechac na geometrię ? Tę czynnosc powinno się kontrolowac co 20 tysiecy km.

PostNapisane: 4 sty 2007, 20:46
przez Hazu
Jaksa napisał(a):Nie prosciej podjechac na geometrię

koszt w lublinie 60zł (sprawdzenie ewentualnie korekta np. zbiżności)

PostNapisane: 4 sty 2007, 20:52
przez Jaksa
emmarek napisał(a):koszt w lublinie 60zł
Tanio :D w Warszawie od 80 do 130 zł.

PostNapisane: 4 sty 2007, 21:35
przez SHY
Jaksa napisał(a):Nie prosciej podjechac na geometrię

Oczywiscie ze prosciej. Zamierzam sie wybrac, ale czekam za skompletowaniem czesci na wymiane. Nie chce robic geometrii co tydzien a nistety samochodu postawic nie moge. W miedzyczasie moglbym sam sobie machnac obrocenie poduszki gdyby byla jakas jedna pozycja fabryczna, ale z tego co widze po przedpisarzach chyba nie bardzo.
Moze masz Jaksa jakies info na ten temat.

sołtys napisał(a):Na zdjęciach silnika widać znaczniki poduszek

Faktycznie widac. Dzieki za info. Nawiasem mowiac ladna furka.

Waluś napisał(a):ja mam lewą na 7:30 a prawą na 4:30 według patrzenia na twój schemat

Dzieki Waluś za info, ale nie wiem czy pownienem sie kierowac innym typem nadwozia. W koncu pewne graty moga byc inne.

emmarek napisał(a):koszt w lublinie 60zł

U mnie cos kolo 75pln sprawdzenie z korekcja. Niestety chlopaki skladaja chyba sprzet do pudelka, bo dostalem informacje, ze na operacje potrzeba ze 2 do 3 h, bo musza rozlozyc zabawki a maja jakis nowy super ekstra exclusiv komputerowy sprzet ;).

Pzdr

PostNapisane: 5 sty 2007, 00:20
przez Jaksa
SHY napisał(a):Moze masz Jaksa jakies info na ten temat.
Sprawdzę w manualu albo napisz PW to Tomkarvf wysle Tobie szkice z manuala ( ja tego nie potrafie )

PostNapisane: 5 sty 2007, 00:45
przez tomekrvf
Jaksa napisał(a):Sprawdzę w manualu albo napisz PW to Tomkarvf wysle Tobie szkice z manuala ( ja tego nie potrafie )

Zabieram się do tego od początku wątku ale jakoś nie mogę się zebrac :D Jutro wkleję fotkę z manuala. Powiemtylko tyle że znacznik i jego ustawienie dużo zmienia

PostNapisane: 5 sty 2007, 00:57
przez tomekrvf
To jednak dzisiaj wstawiam fotkę z WM
Obrazek

PostNapisane: 5 sty 2007, 09:31
przez Jaksa
No proszę.......wiedziałem ze Tomek to zdolny informatyk <lol>

PostNapisane: 5 sty 2007, 18:01
przez Waluś
tomekrvf napisał(a):wstawiam fotkę z WM

tak jest dla wszystkich modeli czy tylko GE

PostNapisane: 5 sty 2007, 19:07
przez SHY
Witam

Dziekuje wszystkim pomocnym za pomoc.
Czy z zamieszczonego fragmentu manuala wynika, ze obie powinny stac tak samo czy symetrycznie (ale w jakiej osi symetrii), bo widac tylko jedna – prawa.

Na razie jestem tylko pewien, ze prawa stoi dobrze, bo jest jak na rysunku. Sadzac po pochyleniu kol z lewa jest cos nie tak.

Pzdr

PostNapisane: 5 sty 2007, 19:31
przez tomekrvf
SHY, trzeba zmierzyc geometrię i zależnie od tego co wyjdzie ustawic znaczniki. Lewa i prawa może byc inaczej.

PostNapisane: 6 sty 2007, 01:07
przez SHY
tomekrvf napisał(a):Lewa i prawa może byc inaczej

I tym optymistycznym akcentem nalezy sprawe zakonczyc skoro nie mozna jednoznacznie okreslic ustawienia poduszki.
Dziekuje za pomoc i uwazam temat za zamkniety.

Pzdr