Jaką siłą dokręcać piastę przednią?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yose » 26 lis 2006, 16:46

Przymierzam się do wymiany przedniej piasty. Chodzi mi z jaką siłą (w Nm) powinno się dokręcić nakrętkę mocującą piastę na przegubie.
Ostatnio edytowano 26 lis 2006, 19:06 przez Yose, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 10:00
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 16V 93r

Postprzez organo » 26 lis 2006, 18:41

wartosci nieznam musial bym poszukac ale i tak zawsze przednia piaste dokrecam na max czyli klucz 70cm i troszkie na nim skacze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Grzyby » 26 lis 2006, 18:51

Yose – zajrzyj z łaski swojej do regulaminu i popraw to co jest źle
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 26 lis 2006, 18:58

ja myślę że dokręcać trzeba poprostu z wyczuciem do oporu i jeszcze ciut. Akurat ta śruba sama potem się dokręci hihi, a jak skręcisz za mocno to zniszczysz łożysko
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Yose » 26 lis 2006, 19:10

Sama to się chyba nie dokręci, przecież zabezpiecza się ją przed odkręceniem czyli i przed dokręceniem zbijając kołnierz nakrętki przecinakiem odpowiednio w przeznaczonym do tego rowku.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2006, 10:00
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 16V 93r

Postprzez Waluś » 26 lis 2006, 20:14

hehe niby tak, ale ja jeszcze nigdy nie zabezpieczałem więc temu to piszę. Zresztą akurat moje nakrętki się nie zabezpieczają :P dopiero po wymianie przegubu dostałem nekrętkę z możliwością zabezpieczenia, ale jej nie zabezpieczyłem. Do tyłu dużo nie jeżdże więc się nie ma prawa odkręcić :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez waldii » 26 lis 2006, 23:37

Waluś napisał(a):hehe niby tak, ale ja jeszcze nigdy nie zabezpieczałem więc temu to piszę. Zresztą akurat moje nakrętki się nie zabezpieczają :P dopiero po wymianie przegubu dostałem nekrętkę z możliwością zabezpieczenia, ale jej nie zabezpieczyłem. Do tyłu dużo nie jeżdże więc się nie ma prawa odkręcić :P

ale tak bylo w maluchu.Prawe kolo prawy gwint a lewe lewy.W ten sposob zawsze sie obie nakretki dokrecaly.W madziach masz prawy gwint z obu stron.Wiec jak nie zabezpieczasz nakretek to raczej Ci lewe kolo odpadnie <glupek2> <glupek2> :D
waldii
 

Postprzez tomekrvf » 27 lis 2006, 01:05

240-310Nm
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6