Strona 1 z 3

Przegub wewnetrzny – luz na podporze półośki

PostNapisane: 13 lis 2006, 22:02
przez waldii
Witam.Mam problem z przegubem wewnetrznym.Mam luz na lozysku podpory poloski od strony przegubu wewn.Objaw jest taki,ze przy ruszaniu jest ciche stukniecie.Ogladalem to i wyglada jakby kielich od przeg.wew.byl jednym elementem z lozyskiem.Czy tak jest??Tam sa chyba dwa lozyska.Zna ktos moze ich symbole lub wymiary??A gdzies kiedys widzialem na forum obrazek z rozlozonym przegubem ale nie moge sie dokopac.Pomoze mi ktos z wyszukaniem tego??pozdro

PostNapisane: 13 lis 2006, 22:07
przez tomekrvf
Obrazek
Jest jedno łożysko (D-code 25-740J)

PostNapisane: 13 lis 2006, 22:18
przez Waluś
Łożysko to sobie weź do rączki i idź do sklepu z częściami do maszyn :P spokojnie kupisz, to standardowe łożysko. Za SKF zapłaciłem około dwudziestukilku złotych. Gorzej z uszczelniaczami :]

PostNapisane: 13 lis 2006, 22:33
przez waldii
łokej ale jak to rozebrac?Lookalem na szybkiego i nie zauwazylem tam srubek ani pierscionkow zabezpieczajacych.A WALUS z lozyskiem wlasnie tak chce zrobic.Ale i tak wielki dzieki.Czekam na jeszcze jakies podpowiedzi. :D <czytaj>

PostNapisane: 13 lis 2006, 23:46
przez fachura
Jedz ty lepiej do warsztatu tam gdzie się naprawde znają na rzeczyi sam nie kombinuj bo w przeciwnym wypadku będziesz musiał kupować całą półoś.

PostNapisane: 14 lis 2006, 22:42
przez waldii
fachura napisał(a):Jedz ty lepiej do warsztatu tam gdzie się naprawde znają na rzeczyi sam nie kombinuj bo w przeciwnym wypadku będziesz musiał kupować całą półoś.

warsztaty to ja mam w <dupa> .Sam mam warsztat i nie male doswiadczenie.Raczej siedze w ciezarowkach ale z malymi puszkami nie ma problemu.Jak zrobie to napisze.POZDRO

PostNapisane: 23 lis 2006, 01:27
przez SHY
Witam

Moze pomoze a juz napewno nie zaszkodzi:

http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20www/instrukcja.htm

Pzdr

PostNapisane: 23 lis 2006, 03:03
przez qlesh
fachura napisał(a):Jedz ty lepiej do warsztatu


waldii napisał(a):warsztaty to ja mam w <dupa>


hahaha i pogadane

PostNapisane: 23 lis 2006, 22:25
przez waldii
SHY napisał(a):Moze pomoze a juz napewno nie zaszkodzi:

http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm

dzieki wielkie.wlasnie tego szukalem <jupi>

PostNapisane: 23 lis 2006, 23:49
przez SHY
waldii napisał(a):dzieki wielkie.wlasnie tego szukalem

Prosze bardzo.

Pzdr

PostNapisane: 24 lis 2006, 22:56
przez waldii
Teraz jeszcze maly problem.Jak to powyciagam to musze sie jakos dostac do sklepu z lozyskami.A mam do niego jakies 10km.Mam jechac autobusem???Przekichane :]

PostNapisane: 25 lis 2006, 10:33
przez Sigma
Mozna taksowka :D

PostNapisane: 27 lis 2006, 20:36
przez ozetec
waldii napisał(a):Teraz jeszcze maly problem.Jak to powyciagam to musze sie jakos dostac do sklepu z lozyskami.A mam do niego jakies 10km.Mam jechac autobusem???Przekichane :]



rozkręć pod sklepem :-P

PostNapisane: 27 lis 2006, 21:22
przez waldii
Sigma napisał(a):Mozna taksowka

<klotnia> nie lubie taksiarzy

ozetec napisał(a):rozkręć pod sklepem :-P

<glupek2> taaa,znajac moje szczescie jak skoncze rozkrecac to bedzie 18 i zamkna sklep przed nosem <lol>

PostNapisane: 6 lut 2007, 00:48
przez ow_czarek
witam
mam pytanie pomoglo?
ja wprawdzie nie mam stukow przy ruszaniu ale mam cholernie duze wibracje calym autem powyzej predkosci 95km/h ale tylko przy przyspieszaniu bo po zdjeciu nogi z gazu ustepuje natychmiast
pozdro

PostNapisane: 6 lut 2007, 23:02
przez waldii
ow_czarek napisał(a):witam
mam pytanie pomoglo?

moze by pomoglo jakbym to zrobil <lol> :P Rozebralem to,przeczyscilem,przesmarowalem i raczej slychac takie delikatne buczenie jak puszczam gaz a cykniecie przy ruszaniu ucichlo.Takze zostawilem temat na pozniej,bo jakos z czasem cienko i zebrac sie nie mogo.pozdro

PostNapisane: 9 lut 2007, 09:44
przez stanbart
Witam Chopy. Dot. WALDII. Szkoda, że za póżno wejżłem w ten post. Już to przerabiałem. Łożysko podpory to zwykłe o ile pamiętam 6206 2xRS, nabijane w pochwie podpory.
W przypadku CZARKA jeżeli wyeliminowane jest wyważenie koła (zgubiny ciężarek, powstałe wybżuszenie opony) to przypuszczam, że przyczyn może być kilka :
-luz sworznia zwrotnicy, -luz łożyska piasty lub -luz padającego przegubu napędowego (pękn. osłona). Pozdrawiam, proponuję oględziny i proszę o info o lokalizacji usterki...

PostNapisane: 13 lut 2007, 11:37
przez stanbart
Wtam ponownie. W odpowiedzi informuję: zwykłe łożysko kulkowe, osadzone w pochwie szt 1, 2x RS oznacza obustronny uszczelniacz łożyska, w każdym sklepie z łożyskami, w cenie od ok. 25 – 30 zł.Demontaż i wymiana łożyska nabitego, po wyjęciu półosi. Podpora mocowana na trzy śruby trudno dostępne. Niezbędny długi klucz nasadowy, łamany. Pozdrawiam...

PostNapisane: 13 lut 2007, 23:45
przez xANDy
stanbart kolega dobrze gada...
Ino dopowiedzieć wypada, że oznaczenie RS nie jest tym samym co ZZ (uszczelnienie gumowe lub stalowe). Nie dać sobie wcisnąć stalowych osłonek! W sklepie sprzedawcy w razie czego tak doradzą, więc lepiej wiedzieć.

PostNapisane: 22 lut 2007, 22:35
przez waldii
No i po klopocie.Dzisiaj wymienilem to nieszczesne lozysko.Az tak nie halasowalo ale przyspieszajac bylo glosno i hamujac silnikiem tez.Kupilem lozysko 6206 2X RS firmy SKF za caaale 11 zl netto.Roboty na dobra godzine ale za to efekt rewelacyjny.Ta podpowiedz jest najlepsza
http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm