Wymiana klocków hamulcowych – jak cofnąć zaciski?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Protaz » 15 paź 2006, 17:01

Witam i potrzebuję pomocy,
właśnie wymieniam klocki (Ferodo) w swojej mazdzie. Wiecie może jak wycofać cylinderek z tylniego zacisku? Wysuwać się wysuwa a schować już się niechce...ehh. <co?>
Ostatnio edytowano 15 paź 2006, 18:18 przez Protaz, łącznie edytowano 1 raz
Protaz
 

Postprzez Waluś » 15 paź 2006, 17:08

z tyłu się wkręca z przodu wsuwa. Jak nie chce się wcisnąć to popuść odpowietrzenie. Wtedy bankowo wejdzie, tylko po pierwszyn hamowaniu dolej płynu.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez jacobs » 15 paź 2006, 17:09

heh to sie reguluje jakąś śróbką :P mój były mechanik też tego nie wiedział, spaliły sie klocki i dlatego jest były :P

PS. Popraw temat
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Protaz » 15 paź 2006, 18:19

Już jest OK, tłoczek się wkrecił.
Dzięki Panowie. :)
Protaz
 

Postprzez magicadm » 15 paź 2006, 23:11

Protaz napisał(a):tłoczek się wkrecił.

Gwintowany jakiś czy co... :| :| :|

Tłoczek powinien się w miarę "lekko" wciskać – inaczej za kilka tysięcy km zacniesz narzekać na bijące hamulce co będzie wynikało z ponownego zapieczenia się tłoczka.
Ja tłoczek wciskam za pomocą "SST" złożonego ze starego łożyska, długiej śruby i kawałka klocka hamulcowego. Smaruję go smarem firmy ATE.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 15 paź 2006, 23:30

W tylnym zacisku GE jest śruba do wkręcenia tłoczka, czyli z tyłu zacisku odkręca się śrubę na klucz 14 a pod nią jest inna na ampul 4 czy 5, którą możesz wciągnąc tłoczek do zacisku.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 15 paź 2006, 23:47

tomekrvf napisał(a):W tylnym zacisku GE jest śruba do wkręcenia tłoczka.

Ciekawy pomysł:)
Oczywiście po tym zabiegu czeka nas odpowietrzanie???

Troszkę OT
Gdzieś kiedyś czytałem, że podczas odpowietrzania hamulcy nie wolno dopuścić do zapowietrzenia pompy ABS (jak jest) – czy ktoś wie czemu i co robić z nią "po fakcie"???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 16 paź 2006, 00:37

magicadm napisał(a):Oczywiście po tym zabiegu czeka nas odpowietrzanie?pytajnik

Oczywiście że nie.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bimbak » 16 paź 2006, 09:30

magicadm napisał(a):Ciekawy pomysł:)
Oczywiście po tym zabiegu czeka nas odpowietrzanie

Ależ skąd. Śrubka reguluje wychylenie tłoczka i faktycznie jak klocki nie wchodzą to można sobie nią pokręcić aby zrobić wiecej miejsca. Jednak wydaje mi się (pewny nie jestem) że kręcenie tą śrubką to nic dobrego bo jak siętłoczków w obu [jakich?] zaciskach nie ustawi tak samo to mogą się nierówno okłądziny zużywać.
Tak myślę.
Jak się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błedu
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez adam626 » 16 paź 2006, 13:41

ta śrubka to element automatycznej regulacji luzu w zacisku, jest niezbedny do poprawnego działania hamulca ręcznego.
Powoduje że tłok swobodnie się wysuwa w czasie pracy a cofa się tylko o okreslona przez producenta wartość.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez magicadm » 16 paź 2006, 14:27

Bimbak napisał(a):Śrubka reguluje wychylenie tłoczka i faktycznie jak klocki nie wchodzą to można sobie nią pokręcić aby zrobić wiecej miejsca.

Czy ktoś może schemat/zdjęcie takiego zacisku?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 16 paź 2006, 14:31

Wykręcasz śrubę 26-680 i śrubą 26-731 wciągasz tłoczek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 16 paź 2006, 14:51

Dziękuję ślicznie :) ciekawe rozwiązanie.
Czy ma ono jednak jakieś uzasadnienie??? Nie prościej wciskać tłoczek za pomocą chocby SST ? Przecież to napewno podraża konstrukcję...?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Hazu » 16 paź 2006, 15:52

Rozwiązanie to jest tylko i wyłącznie po to aby się automatycnie naciągał ręczny w miarę zużywania klocków.
Identycne rozwiązanie jest w starym poldku czyli też w fiacie 125 z lat 60-tych. ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez magicadm » 16 paź 2006, 17:47

emmarek napisał(a): Identycne rozwiązanie jest w starym poldku czyli też w fiacie 125 z lat 60-tych. ;P

No tak...ja miałem tylko 126p...:(
Traz rozumiecie skąd moje zainteresowanie tym patentem... – który zapewne mam w BJ-tce
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mayer » 16 paź 2006, 20:38

magicadm napisał(a):co robić z nią "po fakcie"

długo i żmudnie odpowietrzac na włączonym zapłonie.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Dziewczopol » 26 lut 2008, 20:10

Jakie są objawy zapowietrzenia pompy ABS i jakie jest lekarstwo na wyższy pedał hamulca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez alf28 » 26 lut 2008, 20:23

magicadm napisał(a):Nie prościej wciskać tłoczek za pomocą chocby SST
tak prościej jest wciśnąć <lol> jak ci się uda to napisz ;)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Bodek » 26 lut 2008, 22:05

Hmmm, mój sposób – Klucz hydrauliczny (Żabka). Oczywiście najpierw gumowa podkładeczka na tłoczek i ściskamy żabką. Szybko, bez problemowo i skutecznie.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Gib » 26 lut 2008, 22:12

ja używałem nożyc do cięcia żywopłotu, długie dzwignie i idzie lekko, ale to w innym aucie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6