Przerwy w działaniu wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotrfire » 1 cze 2004, 21:07

Witam
Pojawił się mały problem w mojej GE a mianowicie jechałem wczoraj autostradą rozpędziłem magdę do 180 i jechałem tak ok 4-5 min gdy miałem skręcić na zjazd pojawił się problem kierownica nie bardzo reagowała ale na szczęście z wielkim oporem skręciłem po przejechaniu kilkuset metrów na wolniejszych obrotach wszystko wróciło do normy. Zdenerwowany wróciłem obroty na max jazda 3min i to samo kierownica ledwo kręci po zmniejszeniu obrotów jakieś 20 sek wszystko wraca do normy ?????????
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 11:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Postprzez Jaksa » 1 cze 2004, 21:13

A jaki masz stan paskow wielorowkowych ? Taka pierwsza mysl....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotrfire » 1 cze 2004, 21:15

a ......... szczerze to nie sprawdzałem
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 11:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Postprzez Jaksa » 1 cze 2004, 21:32

To sprawdz stan i naciągnięcie może to jest przyczyna ? Pompy padają raczej rzadko....jak już to łożyska. ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotrfire » 1 cze 2004, 21:34

ok sprawdzę thx
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 11:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Postprzez polnik@studio » 1 cze 2004, 21:35

hmm bo mazda nie ma przypadkiem jakiejś blokady różnicowego ?? Jak np. focus RS ?? Tak się tylko pytam ...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez radnor » 2 cze 2004, 09:12

Ale przecież siła wspomagania zależy od prędkości.. Im wyższa, tym wspomaganie słabiej działa.
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez Paweł » 2 cze 2004, 13:19

Ale przecież siła wspomagania zależy od prędkości.. Im wyższa, tym wspomaganie słabiej działa.


A jak to jest rozwiazane?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 2 cze 2004, 13:24

W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.
Lepsze wersje GD szczególnie MX-6 miały wspomaganie zależne od prędkości jazdy. Był specjalny moduł elektroniczny który na podstawie prędkości samochodu odpowiednio sterował elektromagnetycznym zaworem upustowym. (na module można było ustawić 3 programy czułości)

Nawiasem mówiąc Mazda 3 z 2,0l silnikiem ma system EHPAS i elektronika może wyczyniać cuda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez marek » 2 cze 2004, 14:08

MX-3 też ma spomoganie zależne od prędkości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Długi » 2 cze 2004, 14:18

marek napisał(a):MX-3 też ma spomoganie zależne od prędkości

obrotowej oczywiście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez marek » 2 cze 2004, 14:20

zgadza się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Paweł » 2 cze 2004, 19:15

W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.


To gdzie tu predkosc samochodu? Huh?

Ten system ma przeciwdzialac zbyt duzemu cisnieniu (zwykly upust), czy faktycznie zamiar byl taki, zeby przy duzych predkosciach podrozowania oslabic wspomaganie?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 3 cze 2004, 01:58

Piotrfire, pompa wspomagania w naszych autach jest tragicznie nietrwała – ja już raz ją wymieniałem i ponownie jest zwalona, ale w sposób jakby odwrotny do twojego – nie dziala wspomaganie na biegu jalowym a wtedy pompa daje silne wibracje.
Jeżeli problem występuje z powodu zużytego/nienaciągniętego paska wielorowkowego, to zawsze czuć swąd palonej gumy, poza tym ten sam pasek napędza pompę cieczy chłodzącej, więc silnik może się przegrzewać.
Ja stawiałbym na pompę jednak w twoim przypadku. Wyczytałem gdzieś jeszcze, że olej w układzie wspomagania często ulega przegrzaniu i traci właściwości. Można go wymienic w dość dziwny sposób. Ja to zrobiłem i... prawie zanikły wycieki, które miałem wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Długi » 3 cze 2004, 10:39

tco_tm napisał(a):
W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.


To gdzie tu predkosc samochodu? Huh?

Ten system ma przeciwdzialac zbyt duzemu cisnieniu (zwykly upust), czy faktycznie zamiar byl taki, zeby przy duzych predkosciach podrozowania oslabic wspomaganie?

Jest zamiarem producenta skorelowanie prędkości obr,pompy i ciśnienia jak napisałem. Natomiast system zależny od prękości jazdy opisałem(bardzo skromnie) poniżej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez majsterm » 3 cze 2004, 23:05

a może masz mało oleju???? a czy w mojej 929 tesz jest to ze wspomaganie jest słabsze im wieksza prętkość????
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 21:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez Paweł » 4 cze 2004, 00:27

Jest zamiarem producenta skorelowanie prędkości obr,pompy i ciśnienia jak napisałem. Natomiast system zależny od prękości jazdy opisałem(bardzo skromnie) poniżej


Czyli w GE nie musi byc systemu majacego zminiejszac efektywna sile wspomagania wraz ze wzrostem predkosci samochodu. W instrukcji serwisowej doszukalem sie jakiegos suplementu "vehicle speed sensitive power steering", ale niestety nie ma tam zadnych istotnych informacji.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 4 cze 2004, 08:34

Wydaje mi się że wersja 4WS miała taki system, ale nie mam czasu grzebać w literaturze.
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez marek » 4 cze 2004, 11:34

Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami


Jeździłeś nowym Mondeo?
Przy 150 możesz jednym palcem skręcić kierownicą w lewo i w prawo w 0,01 sekundy....
Beznadzieja, zero wyczucia drogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Piotrfire » 7 cze 2004, 15:23

Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami

Zgadzam się że mazda reguluje moc wspomagania zależnie od prędkości tylko dla czego po zmniejszeniu prędkości wspomaganie dalej działa ciężko?
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 11:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6