Przerwy w działaniu wspomagania
Strona 1 z 1
Witam
Pojawił się mały problem w mojej GE a mianowicie jechałem wczoraj autostradą rozpędziłem magdę do 180 i jechałem tak ok 4-5 min gdy miałem skręcić na zjazd pojawił się problem kierownica nie bardzo reagowała ale na szczęście z wielkim oporem skręciłem po przejechaniu kilkuset metrów na wolniejszych obrotach wszystko wróciło do normy. Zdenerwowany wróciłem obroty na max jazda 3min i to samo kierownica ledwo kręci po zmniejszeniu obrotów jakieś 20 sek wszystko wraca do normy ???????
Pojawił się mały problem w mojej GE a mianowicie jechałem wczoraj autostradą rozpędziłem magdę do 180 i jechałem tak ok 4-5 min gdy miałem skręcić na zjazd pojawił się problem kierownica nie bardzo reagowała ale na szczęście z wielkim oporem skręciłem po przejechaniu kilkuset metrów na wolniejszych obrotach wszystko wróciło do normy. Zdenerwowany wróciłem obroty na max jazda 3min i to samo kierownica ledwo kręci po zmniejszeniu obrotów jakieś 20 sek wszystko wraca do normy ???????
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
- Od: 5 kwi 2004, 11:54
- Posty: 37
- Skąd: Prawie Wrocław
- Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39
A jaki masz stan paskow wielorowkowych ? Taka pierwsza mysl....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To sprawdz stan i naciągnięcie może to jest przyczyna ? Pompy padają raczej rzadko....jak już to łożyska.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hmm bo mazda nie ma przypadkiem jakiejś blokady różnicowego Jak np. focus RS Tak się tylko pytam ...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.
Lepsze wersje GD szczególnie MX-6 miały wspomaganie zależne od prędkości jazdy. Był specjalny moduł elektroniczny który na podstawie prędkości samochodu odpowiednio sterował elektromagnetycznym zaworem upustowym. (na module można było ustawić 3 programy czułości)
Nawiasem mówiąc Mazda 3 z 2,0l silnikiem ma system EHPAS i elektronika może wyczyniać cuda
Lepsze wersje GD szczególnie MX-6 miały wspomaganie zależne od prędkości jazdy. Był specjalny moduł elektroniczny który na podstawie prędkości samochodu odpowiednio sterował elektromagnetycznym zaworem upustowym. (na module można było ustawić 3 programy czułości)
Nawiasem mówiąc Mazda 3 z 2,0l silnikiem ma system EHPAS i elektronika może wyczyniać cuda
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.
To gdzie tu predkosc samochodu? Huh?
Ten system ma przeciwdzialac zbyt duzemu cisnieniu (zwykly upust), czy faktycznie zamiar byl taki, zeby przy duzych predkosciach podrozowania oslabic wspomaganie?
the right man in the wrong place...
Piotrfire, pompa wspomagania w naszych autach jest tragicznie nietrwała – ja już raz ją wymieniałem i ponownie jest zwalona, ale w sposób jakby odwrotny do twojego – nie dziala wspomaganie na biegu jalowym a wtedy pompa daje silne wibracje.
Jeżeli problem występuje z powodu zużytego/nienaciągniętego paska wielorowkowego, to zawsze czuć swąd palonej gumy, poza tym ten sam pasek napędza pompę cieczy chłodzącej, więc silnik może się przegrzewać.
Ja stawiałbym na pompę jednak w twoim przypadku. Wyczytałem gdzieś jeszcze, że olej w układzie wspomagania często ulega przegrzaniu i traci właściwości. Można go wymienic w dość dziwny sposób. Ja to zrobiłem i... prawie zanikły wycieki, które miałem wcześniej.
Jeżeli problem występuje z powodu zużytego/nienaciągniętego paska wielorowkowego, to zawsze czuć swąd palonej gumy, poza tym ten sam pasek napędza pompę cieczy chłodzącej, więc silnik może się przegrzewać.
Ja stawiałbym na pompę jednak w twoim przypadku. Wyczytałem gdzieś jeszcze, że olej w układzie wspomagania często ulega przegrzaniu i traci właściwości. Można go wymienic w dość dziwny sposób. Ja to zrobiłem i... prawie zanikły wycieki, które miałem wcześniej.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
tco_tm napisał(a):W większości mazd wspomaganie jest zależne od prędkości obrotowej silnika, im prękość obrotowa wyższa tym wspomaganie działa słabiej.
To gdzie tu predkosc samochodu? Huh?
Ten system ma przeciwdzialac zbyt duzemu cisnieniu (zwykly upust), czy faktycznie zamiar byl taki, zeby przy duzych predkosciach podrozowania oslabic wspomaganie?
Jest zamiarem producenta skorelowanie prędkości obr,pompy i ciśnienia jak napisałem. Natomiast system zależny od prękości jazdy opisałem(bardzo skromnie) poniżej
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
a może masz mało oleju???? a czy w mojej 929 tesz jest to ze wspomaganie jest słabsze im wieksza prętkość????
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
- Od: 6 sty 2004, 21:18
- Posty: 96
- Skąd: Aleksandria
- Auto: Mazda 929 2.0i cupe
Jest zamiarem producenta skorelowanie prędkości obr,pompy i ciśnienia jak napisałem. Natomiast system zależny od prękości jazdy opisałem(bardzo skromnie) poniżej
Czyli w GE nie musi byc systemu majacego zminiejszac efektywna sile wspomagania wraz ze wzrostem predkosci samochodu. W instrukcji serwisowej doszukalem sie jakiegos suplementu "vehicle speed sensitive power steering", ale niestety nie ma tam zadnych istotnych informacji.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Wydaje mi się że wersja 4WS miała taki system, ale nie mam czasu grzebać w literaturze.
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami
Jeździłeś nowym Mondeo?
Przy 150 możesz jednym palcem skręcić kierownicą w lewo i w prawo w 0,01 sekundy....
Beznadzieja, zero wyczucia drogi
Swoją drogą każdy ma samochód z "systemem" zmiany siły na kierownicy. Po prostu przy dużej prędkości powstaje taka siła żyroskopowa która utrudnia skręt kołami
Zgadzam się że mazda reguluje moc wspomagania zależnie od prędkości tylko dla czego po zmniejszeniu prędkości wspomaganie dalej działa ciężko?
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
- Od: 5 kwi 2004, 11:54
- Posty: 37
- Skąd: Prawie Wrocław
- Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6