Strona 1 z 2

Źle odbijające sprzęgło 626 GE

PostNapisane: 23 maja 2004, 17:37
przez Piotrfire
Witam wszystkich fanów !!!!
Pojawił się mały problem w mojej madzi czasami zacina mi się sprzęgło tzn. po wciśnięciu tak jakby niezupełnie było wysprzęglone a pedał nie odbija całkiem do góry. Po ponownym wciśnięciu i gwałtownympuszczeniu pedała wszystko wraca do normy .
Tak to jest z pedałami :D

Re: sprzęgło w GE

PostNapisane: 23 maja 2004, 19:43
przez nightcomer
Piotrfire napisał(a): po wciśnięciu tak jakby niezupełnie było wysprzęglone a pedał nie odbija całkiem do góry. Po ponownym wciśnięciu i gwałtownympuszczeniu pedała wszystko wraca do normy .


niezupelnie wysprzęgla tzn np. zgrzyta przy zmianie biegów?
płynu hamulcowego raczej nie ubywa, bo napisałbyś, że kontrolka się świeci.

jezeli tak sprawa wygląda, to do wymiany/naprawy jest wyprzegnik, albo, co mniej prawdopodobne pompa. na razie proponuję wykonać odpowietrzanie.
pozdr...

PostNapisane: 23 maja 2004, 19:54
przez Piotrfire
Płynu nie ubywa nie zgrzyta ale ciężko wchodzą biegi najczęściej się to zdarza przy długotrwałej jeździe po mieście

PostNapisane: 23 maja 2004, 19:59
przez nightcomer
odpowietrz.
wiesz jak? wyprzegnik widzisz po wyjęciu akumulatora.
powodzenia.

PostNapisane: 23 maja 2004, 20:14
przez Piotrfire
jeśli jest na nim coś w rodzaju odpowietrznika hamulców to dam radę :)

PostNapisane: 23 maja 2004, 20:19
przez nightcomer
Piotrfire napisał(a):jeśli jest na nim coś w rodzaju odpowietrznika

jest.
po odpowietrzeniu problem może zniknąć i pojawić się za czas jakiś.
wtedy proponuję naprawę wyprzęgnika.

PostNapisane: 23 maja 2004, 20:20
przez Piotrfire
a czy w przypadku zapowietrzenia ten problem nie występował by ciągle a nie sporadycznie

PostNapisane: 23 maja 2004, 20:27
przez nightcomer
hmmm, trudno mi ocenic na odległość, może się mylę w ocenie. może poczekaj na inne opinie. nie mniej jednak odpowietrzenie to max 30min pracy... może warto sprawdzić.

PostNapisane: 23 maja 2004, 20:50
przez Jaksa
Pewnie masz wyciek plynu na dole wysprzęglikiem ( lub pompa sprzęgla ) Odpowietrzenie to tylko dorazny temat . Sprawdz wycieki na wysprzęgliku ( sciskając palcami osłonkę gumową ) ew luknij pod pedal sprzęgła tam gdzie wchodzi trzpień do pompy. Zestaw naprawczy to taniocha

PostNapisane: 23 maja 2004, 20:55
przez nightcomer
Piotrfire pisał, że płynu nie ubywa.

Re: Źle odbijające sprzęgło

PostNapisane: 1 wrz 2011, 15:41
przez keri4
Mam troche podobny klopot przy jezdzie na wprost sprzeglo dziala bez zarzutu. Natomiast przy wykonywaniu skretu pedal nie odbija. Moze jest to ten sam problem . Ma ktos moze konkretna opiske jak odpowietrzyc ??

Re: Źle odbijające sprzęgło

PostNapisane: 1 wrz 2011, 17:02
przez RaFick
Odpowietrzanie układu hydraulicznego sprzęgła

W przypadku wymiany przewodów hydraulicznych lub innych elementów układu
należy usunąć powietrze z układu. Przed przystąpieniem do odpowietrzania należy
uzupełnić zbiorniczek płynu przynajmniej do 2/3 objętości aby powietrze nie
dostało się ponownie do układu.

– Podnieść przód pojazdu do góry i oprzeć na podstawkach
– Zdjąć gumowy kapturek zabezpieczający z odpowietrznika i założyć na niego
przewód do odpowietrzania. Drugi koniec przewodu zanurzyć w butelce z płynem hamulcowym.
– Podczas odpowietrzania niezbędna jest pomoc drugiej osoby. Należy kilkakrotnie
nacisnąć ręką na pedał sprzęgła(pompować) a następnie przytrzymać pedał przy podłodze
– Odkręcić odpowietrznik, przez który wypłynie przewodem do butelki płyn z zawartym w nim powietrzem. Dokręcić odpowietrznik.
– Powtarzać powyższe czynności do chwili, aż wypływający płyn nie będzie zawierał pęcherzyków powietrza
-Założyć gumową osłonę odpowietrznika.
– Sprawdzić pracę sprzęgła.

Myślę że pomogłem, instrukcja zaczerpana z książeczki.

Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 11 lis 2011, 14:01
przez kyluz
Witam. Sprzęgło bierze bardzo nisko jak silnik jest zimny a wyżej jak się rozgrzeje. Dodam że mam też różne "moce" hamulców. Jak jest zimy to hamuje moment a jak się wszytko nagrzeje to już nie do końca ładnie hamuje. Pozdrawiam,

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 11 lis 2011, 14:10
przez noxes
Płyn hamulcowy sprawdzałeś/wymieniałeś?

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 11 lis 2011, 21:36
przez tadziol

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 11 lis 2011, 22:49
przez noxes
tadziol napisał(a):http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozszerzal ... 87_cieplna
i wszystko jasne :)

heh do tego samego zmierzałem :)

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 11 lis 2011, 23:36
przez kyluz
Ożesz ale mnie czasami jedwabiście ludzie denerwujecie. <klotnia>
tadziol... nie do jasnej anielki nie. Nic tym mi nie wytłumaczyłeś. To że jest jakieś tam prawo fizyki nie zimnie faktu że to jest znacznie odczuwalne. Mam mondeo mk3 i niema nic takiego zimny ciepły cały czas paruje tak samo. Miałem tico to samo, matiza i parę innych samochodów. W żadnym nie było takiego zjawiska i każde działało poprawnie czy było – 30 czy + 30 stopni. Płyn mam w porządku jest koloru słomkowego i był wymieniany rok temu! Miło było!

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 12 lis 2011, 20:11
przez tadziol
to weź i wymień sobie klocki hamulcowe,a problem powinien zniknąć.
a co do sprzęgła,to myślę,że nowy docisk załatwi sprawę.
tylko nie pisz "a co będzie,jak.......??"
w mojej padlinie sprzęgło szarpie na zimnym,że trudno ruszyć,bo nagrzaniu jest spokój.
jak myślisz co powinienem zrobić? bo ja wiem :)

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 12 lis 2011, 20:27
przez kyluz
tadziol napisał(a):tylko nie pisz "a co będzie,jak......."
WTF?
Klocki tarcze nowe mam!

Re: Różne "brania" sprzęgła?!

PostNapisane: 12 lis 2011, 20:45
przez tadziol
producent?