Strona 1 z 3

Remont zacisku w GE jak się do tego zabrać?

PostNapisane: 18 sie 2006, 19:40
przez Kristoph17
Witam mam mały problem w Mazdzie 626GE, zapiekają się hamulce z przodu, chciałem się dzisiaj do tego zabrać tylko nie wiem jak wymontować tłoczek? mam kupiony cały zestaw naprawczy, a chodzi mi głównie o wymanę gumek na tłoczku bo są całe zgrębniałe.
1. Jak wymontować tłoczek? jest na gwincie?
2. Trzeba spuszczać płyn czy idzie to zmienić tak przy włożonym zacisku?
3. Jak odpowietrzyć układ hamulcowy od którego koła zacząć?

Pozdrawiam i czekam na pomoc.

PostNapisane: 18 sie 2006, 21:42
przez Jaksa
Kristoph17 napisał(a): Jak wymontować tłoczek?
Jak mowa o przodzie , najprosciej domowym sposobem zdemontuj zacisk ze zwrotnicy ( sruba na dole ) , nastepnie zdejmij go i mozesz poprosic kogos aby go trzymał w reku a Ty depnij pare razy pedałem hamulca az płyn wypchnie go na zewnątrz.
Teraz musisz odkrecic srubę z przewodem hamulcowym i mozesz zrobic resztę na stole ( aby plyn nie wyciekał z przwodu zacisnij na nim jakąs "żabke" )
Kristoph17 napisał(a):Jak odpowietrzyć układ hamulcowy od którego koła zacząć?
Odpowietrzasz tylko to koło ktore robiles chyba ze chcesz wymienic cały plyn to zaczynaj od prawego tyłu )

PostNapisane: 19 sie 2006, 00:33
przez Pajko
Jaksa a powiedz mi jak wyglada sprawa z regeneracja tylnych zaciskow ?? a dokladnie chodzi mi o reczny , da sie to zrobic ?? oczywiscie mowa o 626 GE

PostNapisane: 19 sie 2006, 00:36
przez Jaksa
Wszystko zalezy od stanu zacisku , jak jest tragiczny to raczej nic z nim nie zrobisz ( wyjdzie to przy rozbieraniu )

PostNapisane: 19 sie 2006, 10:32
przez Pajko
a poczym to poznac ?? tak na oko laika ??

PostNapisane: 19 sie 2006, 10:40
przez nor
Jaksa napisał(a):
Kristoph17 napisał(a):Jak odpowietrzyć układ hamulcowy od którego koła zacząć?
Odpowietrzasz tylko to koło ktore robiles chyba ze chcesz wymienic cały plyn to zaczynaj od prawego tyłu )


Ja z tym stwierdzeniem sie nie zgodzę jak robiłem zaciski z tylu to musialem odpowietrzyć również przód. Ale może można i tak, nie jestem w temacie na bieżąco, a przód to nie tył.

PostNapisane: 19 sie 2006, 14:50
przez Jaksa
nor napisał(a):Ja z tym stwierdzeniem sie nie zgodzę jak robiłem zaciski z tylu to musialem odpowietrzyć również przód
Tył i przod jest na innej sekcji .....

PostNapisane: 19 sie 2006, 21:45
przez waldii
Jaksa,ja mialem zapieczone zaciski(autko stalo pol roku po wypadku)Przod zrobilem cacy a tyl mnie wkurzyl.Wkrecilem tloczek niepotrzebnie do konca i mi teraz reczny nie lapie.Czy przy hamowaniu tloczek sie sam podreguluje??Nie chce mi sie jeszcze raz tego rozbierac.Zostawic??

PostNapisane: 20 sie 2006, 00:01
przez Jaksa
waldii napisał(a):Czy przy hamowaniu tloczek sie sam podreguluje
Nie a recznego nie bedzie. Czeka Ciebię rozebranie zaciskow raz jeszcze.

PostNapisane: 20 sie 2006, 08:00
przez waldii
Jaksa napisał(a):Nie a recznego nie bedzie. Czeka Ciebię rozebranie zaciskow raz jeszcze.

:( :( Ale dobrze,ze tylko jedna strona,bo drugiej nie wkrecalem.Damy rade,i tak autko stanie na nogi dopiero w pazdzierniku :| :( POZDRO

PostNapisane: 20 sie 2006, 10:00
przez Kristoph17
Poradźcie mi jeszcze czy przy wymianie całego płynu hamulcowego trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy to wiem, ale czy trzeaba też odpowietrzyć sprzęgło? niby to ma coś wspólnego z tym płynem jeżeli trzeba to jak się to robi w GE 1,8 16v? gdzie jest ten odpowietrznik ? pozdro

PostNapisane: 20 sie 2006, 12:32
przez Jaksa
O ile nie zapowietrzysz układu ( poziom płynu w zbiorniczku hamulcowym ) nic się nie stanie – sprzęgło bedzie działac jak przed wymianą płynu ale myslę ze powinno się ten płyn w sprzęgle tez wymienic. ( zasada taka sama jak przy zaciskach )

PostNapisane: 20 sie 2006, 13:24
przez Kristoph17
Wiem że zasada taka sama tylko że mojej Mazdzie 626GE nie ma zbiorniczka osobno z płynem na sprzęgło, w instrukcji wyczytałem że jest to razem w jednym zbiorniczku hamulcowym!i Dlatego też chodzi mi o to jak odpowierzyć sprzęgło gdzie się znajduje ten odpowietrznik? Jak zmienie płyn i nic się nie będze działo to ok ale jeżeli zajdzie potrzeba odpowietrzenia sprzęgła to właśnie nie wiem gdzie!

PostNapisane: 20 sie 2006, 14:48
przez pawelc
odpowietrznik masz przy wysprzęgliku ,po rurce do "kłębka" ;)

PostNapisane: 20 sie 2006, 14:58
przez Kristoph17
Dzięki wielkie będe szukał jutro więc po wszytskim napisze czy sie udało w 100%

PostNapisane: 27 sie 2006, 14:00
przez Kristoph17
Witam jestem zaskoczony wyremontowałem zaciski, do tego wymieniłem płyn DOT-4 odpowietrzyłem układ hamulcowy i sprzęgło, dodam że lekciej chodzą pedały poprawiły mi się hamulce i sprzęglo, działają jak mercedesie klasy S , uważam temat za zamknięty , widze że niema co czekać lepiej wymienić pare groszy kosztuje a pomaga 100% pozdrawiam

PostNapisane: 6 lut 2007, 13:00
przez marcin-o
Witajcie

Mam pytanie – czy przyczyną bicia w kierownicę i drżenia pedału hamulca przy chamowaniu może być zapieczone przednie zaciski – stanęły prowadnice czy jednak tarcze ?

Jeśli ręczny działa bez problemu czy warto wsadzać palce w tylne zaciski?

Marcin-o

PostNapisane: 6 lut 2007, 18:10
przez COPS
czesc a ja mam taki problem ze prawy zacisk caly czas lekko hamuje tzn. tak jakby tloczek sie nie wracal co moze byc powodem? wysuwac sie musi bo jak zahamuje porzadnie to oba kola staja lecz pozniej tak jakby on nie puszczal co proponujecie zrobic?

PostNapisane: 6 lut 2007, 18:38
przez marcin-o
Może jest to problem stojacych prowadnic – miałem tak w nubirze – pewnego dnia jechałem sobie z Wawy do Lublina i nagle przy mocnieszym wciśnięciu pedału wszystko staneło , mało nie wjechałem do rowu bo własnie zablokowała się jedna prowadnica i akurat po wciśnięciu pedału. Jakoś zjechałem do pierwszego leprzego warsztatu i nazęście trafiłem na kompetentnych ludzi pomimo że mieli warszta w szopie – rozebrali wszystki i przez godzine walczyli z zablokowaną prowadnicą, grzejąc ją palnikiem obracając w imadle i stosując różne preparaty i w końcu się udało. To byli prawdziwi mechanicy a nie wymieniacze bo w końcu mogli by powiedzie że z tym nic nieda się zrobić i trzeba kupić nowe zaciski i po balu.

PostNapisane: 6 lut 2007, 20:14
przez Bimbak
marcin-o napisał(a):jednak tarcze

:D
COPS napisał(a):prawy zacisk caly czas lekko hamuje

a jak to sprawdzałeś? podnosiłeś koła i próbowałeś nimi kręcić?