ravo napisał(a):czym ? uzywali do tego komputer ?
ravo – mylisz odrobine pojecia jesli pozwolisz to troszke cie naprostuję.
Komputer o którym mówisz służy do pomiaru punktów geometrycznych pojazdu na specjalnej płycie pomiarowej . Pomiar ten nie ma absolutnie nic wspólnego z ustawieniem geometrii zawieszenia pojazdu. Mierzy przesuniecie określonych punktów karoserii, podłogi, podłużnic itp itd wzgledem zapamietanych danych fabrycznych. Natomiast to o czym mówi bucz to laserowy instrument do pomiaru kontroli i ustawienia geometrii zawieszenia. blokuje sie kierownice w punkcie "zero" tym tajemniczym wichajstrempo czym zakłada się na koła wskaźniki laserowe które dają punkt na specjalnych listwach pomiarowych. wskazania tych punktów określają zbieżność lub rozbieżność układu kierowniczego., dodatkowo w niektórych modelach aut należy zmierzyć kąt wychylenia zwrotnicy potocznie nazywane przez niektórych zbieżnościa pionową. Tutaj juz komputer ma zastosowanie tylko jako bank danych. Nie ma nic wspólnego z pomiarem. Najpopularniejszym urządzeniem do ustawiania geometrii u nas jest zestaw GTO Colt laser..
Ok koniec wymadrzania się.
proponuje w temacie – ustawić punkt zero, ustawić zbieżność zero , i ustawić na koniec dopiero zbieżnośc połówkowo . Może być tak że ogólna wartość zbieżności jest OK natomiast nie jest symetryczna to częsty błąd niedbaluchów ze stacji kontroli. Dla przykładu jest OK jeśli pojazd ma zbieżnoś c1'20'' ale niech to będzie po 60'' na stronę a nie np z prawej 1'00" a z lewej 0'20". Poza tym warto sprawdzić geometrię tyłu.