Strona 1 z 1

Zbieżność dobra, jedzie gorzej

PostNapisane: 25 maja 2006, 12:03
przez osstryga
mazda 626 ge 1,8 sedan 97 r,
przed kilkoma dniami ustawiłem zbieżność w warsztacie – koła były ustawione rozbieżnie. Od tamtej pory zauważyłem dziwne zachowanie samochodu, zwłaszcza przy prędkościach pow 80/h. Przy dodawaniu gazu lekko ściąga go na jedną stronę, po zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu w drugą. Jednocześnie odczuwalne jest także lekkie pociąganie za kierownicę, tak jakkby koła ustawiały się same do jazdy. Przed ustawieniem zbieżności nie odczuwałem takich sensacji.
jakieś pomysły? z góry dziękuję

PostNapisane: 25 maja 2006, 12:31
przez Hazu
Masz luzy na wachaczu dolnym tzn. wybitą (może tylko lekko) tuleje metalowo gumowa wachacza.

Domyślam się że nie słychać żadnych stuków z zawieszenia bo jeśli zawieszenie się tłucze to nie trzeba było ustawiać zbieżnosci tylko sprawdzić zawieszenie i naprawić<lol>

Poza tym zbieżność sama się nie przestawi jeśli z zawieszeniem wszystko jest OK.

PostNapisane: 25 maja 2006, 12:36
przez Marcin ( Pycia )
osstryga napisał(a):Przy dodawaniu gazu lekko ściąga go na jedną stronę, po zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu w drugą. Jednocześnie odczuwalne jest także lekkie pociąganie za kierownicę, tak jakkby koła ustawiały się same do jazdy.


a oto odpowiedz


emmarek napisał(a):Masz luzy na wachaczu dolnym tzn. wybitą (może tylko lekko) tuleje metalowo gumowa wachacza.


Mialem to samo i teraz jest oki ...

PostNapisane: 25 maja 2006, 13:28
przez cimoch
ja tez tak miałem, przy dodawaniu gazu w jedną a przy zdejmowaniu nogi w drugą. Po wymianie tuleji przedniej wahacza było dobrze. Luzy na tulejach najlepiej sprawdzic na szarpakach, jakims łomikiem mozna przeoczyć.

PostNapisane: 26 maja 2006, 13:21
przez xANDy
Polecam zamiast szarpaków to najpierw podnieść go na podnośniku do góry i szarpnąć za koło na boki. W zależności od rodzaju wyrobienia – na szarpakach może pokazać "zupełne nic". Ja tak miałem, ale szrpnąłem za koło, gdy madzia wisiała w powietrzu – to luzy były ok 2cm.
PS. ten objaw to na pewno tuleja wahacza, zapewne przednia...

PostNapisane: 26 maja 2006, 23:17
przez mayer
na pewno, jeśli byłoby jeszcze szarpanie silnikiem zastanowiłbym się nad poduszką silnika