Strona 1 z 5

Problem z przednim hamulcem

PostNapisane: 24 sty 2005, 20:19
przez robaszki
Dzisiaj podczas jazdy fajera zaczęła mi delikatnie drgać...zatrzymałem....felga gorąca...?hamulec zaciśnięty.Podjechałem do mechaniora ściągnelismy koło ale klocki jeszcze nie w takim najgorszym stanie za to zacisk zapieczony zaciśnięty. ściągnęliśmy wyczyściliśmy szczególnie ten sworzeń "pływający" bo brakuje tam chyba jakieś uszczelki i brud się dostawał pod gumę. Ale niestety po przejechaniu kolejnych parunastu kilometrów felga znowu gorąca... :( zaczynam się zastanawiać co może być problemem bo teraz hamulec nie jest zaciśnięty a wszystko grzeje się :( jutro poszukam w sklepach zestawów naprawczych jeżeli w ogóle istnieją ale czy to aby jest problemem grzania się tych elementów.

PostNapisane: 24 sty 2005, 21:16
przez Jaksa
robaszki napisał(a):zaczynam się zastanawiać co może być problemem bo teraz hamulec nie jest zaciśnięty a wszystko grzeje się
No własnie,tulejki tulejkami a tłok został wyjęty i oczyszczony?

PostNapisane: 24 sty 2005, 21:25
przez robaszki
no znaczy się nie .... <bicz> ale przyznam iż celowo nie kazałem mu pieścić tego dziś bo zamierzam kupić zestawik naprawczy i zrobić to raz a porządnie , ale tłoczek tłoczkiem a skąd to ciepło ? przedtem było definitywnie słychać że jest zaciśnięta szczęka a teraz nie . Czyżby minimalnie dalej obcierało...
No ale to bez znaczenia obciera nie obciera zestawik zakupiony musi być. Dzięki Jaksa <uklon>

PostNapisane: 24 sty 2005, 22:42
przez Jaksa
robaszki napisał(a): zestawik zakupiony musi być.
Tak jest.... Wiesz ze te gumki w zamienniku starczają na pol roku ( słaby material )

PostNapisane: 24 sty 2005, 22:52
przez robaszki
na pół? <szok> hmmm...całkowicie podważasz sens zakupu tego zestawu <lol> masz jakąs alternatywę dla tej sytuacji?

PostNapisane: 24 sty 2005, 23:53
przez Jaksa
robaszki napisał(a):masz jakąs alternatywę dla tej sytuacji?
Mam ale drogą ( 200 zł oryginał na 2 koła )

PostNapisane: 25 sty 2005, 00:05
przez robaszki
Biorąc pod uwagę żywotnosć tego "drogiego"zestawu w przełożeniu na cenę to nie najgorsza alternatywa <oczy> sprawa wymaga głębszej analizy <lol> w końcu to hamulce!

PostNapisane: 25 sty 2005, 00:07
przez Jaksa
robaszki napisał(a):sprawa wymaga głębszej analizy
Jak zdecydujesz się na oryginały to na dole masz telefon.

PostNapisane: 29 sty 2005, 19:59
przez robaszki
Jeżeli kogoś interesi ten temat to spieszę z wyjaśnieniami. Naprawione...działa...
Wystarczyło zakupić zestaw naprawczy ( UWAGA! nieoryginalny zamiennik zestawu naprawczego nie obejmuje gumek do zacisku , w zestawie są wyłącznie gumki do tłoczka , niestety sprzedawcy w sklepach mot. zaklinali się że to występuje w kompletach tylko akurat w hurtowni w której zamawiają nie ma <lol> z błędu wyprowadził mnie <prosze> JAKSA) . Rozebrać w drobny mak , porządnie wyczyścić, nie ograniczać się do papieru ściernego! wiertareczką rozwiercić zardzewiałe otworki , napakować odpowiedniego smarowidła , wymienić gumasy na tłoczku i JAZDA! . <cfaniak>

PostNapisane: 29 sty 2005, 21:04
przez Jaksa
Brawo <spoko>

Objawy zapieczonych zacisków – grzejaca sie felaga, smród, opór podczas jazdy

PostNapisane: 27 kwi 2006, 23:38
przez Gość
Witam! Przeczytałem wszystkie wcześniejsze posty(proszę o nieodsyłanie do archiwum). Jestem użytkownikiem Mazdy 626 1.8 16v. od kilku lat. Od 1,5 roku mam non-stop problem z zaciskami przednimi(kilku mechaników, wymiana gumek itp...)Z biegiem czasu nowe tarcze i klocki. Po każdej naprawie krótszy lub dłuższy okres i problem powraca. Obiawy są następujące: -Silne wibracje przy ostrym hamowaniu-Gorące felgi-Brak ruchu w tył(np: jak stanę na muldzie przed skrzyżowaniem, gdzie pojazd powinien z jej szczytu cofnąć się parę centymetrów do tyłu, czuję wyraźny opór i nagłe zatrzymanie).
Bardzo proszę o poradę co mam z tym zrobić bo w swojej desperacji już zaczynam myśleć o wymianie pompy i zakupie nowych zacisków(może to przekroczyć wartość auta). Mam już serdecznie dość kłopotów z tymi zaciskami, ale o Mazdę bardzo dbam i szanuję "staruszkę".
Pozdrowienia!

PostNapisane: 28 kwi 2006, 08:35
przez burtg
Dołączam się do prośby kolegi :) ps. gdzie kupiłeś gumki do przednich zacisków ?
pozdrawiam

PostNapisane: 28 kwi 2006, 08:40
przez Hazu
gowin napisał(a):kilku mechaników, wymiana gumek itp...)

złóż reklamację niech matołki troche się wysilą a nie tylko kasiorę brać.
jeżeli masz dobre nowe tarcze + prawidłowo zregenerowany zacisk + trochę czyszcenia przed składaniem = zero problemów z hamulcami.

PostNapisane: 28 kwi 2006, 22:02
przez radost
Mam podobny problem z tylnimi zaciskami. Oba zaciski zapieczone na dolnych prowadnicach. Na razie prysłem pod gumki troche odrdzewiacza ale bez rezultatu. Przymierzam się do regeneracji.

PostNapisane: 28 kwi 2006, 23:24
przez Jaksa
radost napisał(a):Przymierzam się do regeneracji.
Pamiętaj ze regeneracja tylko na oryginalnych zestawach......zamienniki są lipne -szkoda Twojej pracy.

PostNapisane: 29 kwi 2006, 09:56
przez marek63hd
Moge cos na ten temat powiedziec zamienniki to lipa. Mam te same klopoty,dlatego bede teraz dawal reparaturki w ori. Mazde mam ponad 2 lata i stwierdzilem jedno:wiecej wydalem kasy na zamienniki niz bym wydal na ori. Dlatego ostatnio jesli cos kupuje to ori. Nie ma co podcierac d..... szklem <lol>

PostNapisane: 29 kwi 2006, 12:56
przez Heniek
Miałem to samo z przodem, od razu regenerować, szkoda kasy na czeste wymiane tarczy i klocków.
Podjechałem do Jaksy wymontował je całe rozebrał na części pierwsze wyczyścił dokładnie i złorzył.
Żadna amatorszczyzna, trzeba wyjąć cały tłoczek.

PostNapisane: 29 kwi 2006, 22:02
przez Koval
Heniek napisał(a):Żadna amatorszczyzna, trzeba wyjąć cały tłoczek.

Dokładnie, chcąc aby naprawa/regeneracja była warta zachodu, trzeba wymienić osłonę i uszczelniacz tłoka , który trzeba wyczyścić i przepolerować np. papierem wodnym, trzeba też zwrócić uwagę na komorę tłoka, tak samo należy potraktować ślizgi zacisku. Wszystko należy posmarować odpowiednimi smarami przy składaniu (ślizgi smaruję smarem grafitowym, tłok smarami przeznaczonymi do tego, np. z dodatkiem teflonu). Należy pamiętać o wyczyszczeniu siedzisk klocków, i o kompletnym zestawie blaszek i sprężyn do montażu klocków. Jeżeli wszystko zrobi się dobrze i na dobrych uszczelnieniach to wszystko powinno być dobrze.

PostNapisane: 5 lip 2006, 22:12
przez Mielcar80
Mam pytanko zwiazane właśnie z zaciskami. Czy pasują: tarcza ,piasta i zacisk czyli cała zwrotnica od 626 GF do mazdy 626 GE?

PostNapisane: 5 lip 2006, 22:33
przez Jaksa
Wydaje mi się ze mozesz miec problem z zamocowaniem czujnika ABS ( GF ma inne mocowanie – to jedyny problem, chyba ze w Twojej GE nie ma ABS-u )