Strona 1 z 3

Swap skrzyni automat na manual GE – potrzebne elementy, pytania

PostNapisane: 30 mar 2006, 09:45
przez no_name
mam w planach zmiane skrzynie a/t na m/t i teraz pytanie co trzeba miec bo chyba nie tylko sama skrzynie i czy skrzynia od xeda6 bedzie pasowala do 626 ?
pozdrawiam

PostNapisane: 30 mar 2006, 17:18
przez Puhcio
1) Co to ma wspólnego z tuningiem ?
2) Nie rzeźbij w qwnie – lepiej kup auto z M/T
3) Po co chcesz się automatu pozbywać ? :|

Koszt profesjonalnej zamiany skrzyni to ~ 3000 zł. IMO – nie opłacalne.

PostNapisane: 30 mar 2006, 19:01
przez no_name
1. co z tuningiem ma wspolnego zmiana silnika ?? wszystko to wplywa na auto wkoncu to znaczna zmiana w samochodzie czyz nie ??
2. a gdzie znajde 2 cronosa V6 m/t, ktorego znam od nowosci ??
3. umiem jezdzic manualem a nie jak baba w automacie a pozatym wieksza frajda no i mniej pali, ale to najmniejsza zaleta

a kto pisal, ze to bedzie jakas profesjonalna firma ?? mam znajomego co sie bawil pare razy w to, ale chce wiedziec co mam jeszcze kupic i bede wiedzial jakie koszta czesci a co do robocizny to sie dogadam ;)

Puhcio napisał(a):nie opłacalne

auto znane mi od fabryki jest oplacalne bo wiem w jakim jest stanie moze miec awarie a i tak wiem co gdzie i ile moge przejechac. jedyne co trzeba zrobic w silniku to uszczelka mazdowska nie zamiennik bo to lipa i koniec. wszystko miala wymieniane latem. blachy prawe tylne nadkole jest lekko wgniecione wystarczy dobrze wypchnac bo nawet lakier nie jest pekniety, naprawic antene, hmmmmm no i umyc ja i bedzie super a to co wymienilem to nie wielkie koszta a wole wiedziec co mam a nie dowiadywac sie na nowo.
Puhcio mazda w posiadaniu od nowosci BEZCENNE

PostNapisane: 30 mar 2006, 20:11
przez bajer0
no_name napisał(a):3. umiem jezdzic manualem a nie jak baba w automacie a pozatym wieksza frajda no i mniej pali, ale to najmniejsza zaleta

hahaha

No_name Ja Ci tylko podpowiem o rzeczach oczywistych – srzynia, wajha. el. plastikowe, zegary, pedaly, no i chyba polosie. Ja bym Ci radzil szukac takiego cronoska (lub zwykle GE) z manualem i zakatowanym silnikiem, lub bitym (ale lepiej nie z przodu) i swapowal sam pod domem :)

PostNapisane: 30 mar 2006, 21:09
przez no_name
bajer0 napisał(a):el. plastikowe, zegary

a na co mi to ?? chyba nie widziesz, ze to wyglada identycznie w a/t i m/t
a skrzynie znalazlem do tego pedaly i polosie jak tak wiec wyniesie mnie to taniej niz rozbite 626
a sprzeglo ?? pytam sie bo nie mam pojecia niby jest, ale jak co i gdzie to jestem zielony

PostNapisane: 30 mar 2006, 21:31
przez Puhcio
Ja bym jeździł do czasu, gdy automat sypnie, a potem myślał o zamianie.

PostNapisane: 30 mar 2006, 21:53
przez XsiX
Puhcio napisał(a):Ja bym jeździł do czasu, gdy automat sypnie, a potem myślał o zamianie.

niektórzy potrzebują sprawnego auta przez cały czas
i nie stać ich na kilkutygodniowe życie bez 4 kółek :P <glupek2>

PostNapisane: 30 mar 2006, 21:57
przez Puhcio
Ale dalej nic to nie zmienia.

Przy swpaie teraz i tak bedzie musiał obyć się bez samochodu przez chwilę :D

PostNapisane: 30 mar 2006, 22:09
przez bajer0
no_name napisał(a):a na co mi to chyba nie widziesz, ze to wyglada identycznie w a/t i m/t

plastiki moze i tak, ale nie wiem czy tam, gdzie sama dzwinia wystaje nie powinno byc wielkiej dziury :P
a deska ? Nie jest inaczej poprowadzony sygnal predkosci + polozenie biegu ? Sprawdzales, czy to bedzie dzialac ?
no_name napisał(a):a sprzeglo pytam sie bo nie mam pojecia niby jest, ale jak co i gdzie to jestem zielony

co to znaczy niby jest ? Razem ze skrzynia ktora chcesz kupic masz sprzeglo ?

PostNapisane: 30 mar 2006, 22:11
przez Puhcio
Nie rzeźbij jak nie musisz ;)

PostNapisane: 31 mar 2006, 00:31
przez no_name
bajer0 o galke do biegow sie nie martw jest wszystko wyciecie jest dobre XsiX powinien wiedziec o co chodzi :] a co dp ;oczmola wszystko jest to samo. mi tam wisza obroty nawet gdyby kiedys nie dzialaly przez iles lat i bylo dobrze ma dzialas wskaznik paliwa i predkosci a tak czy siak decha jest ta sama. pisalem z gosciem co sie w to bawil w probe i cali. wcale nie jest tak zle tylko widze, ze sceptycy jestescie i to straszni. ja narazie chce sie dowiedziec co i jak a dopiero kupic co mi sie przyda i wymiana.
Puhcio po co mam czekac az padnie skoro sprawna moge sprzedac a zlom nikomu sie nie przyda

PostNapisane: 31 mar 2006, 07:15
przez XsiX
Puhcio napisał(a):Ale dalej nic to nie zmienia.
Przy swpaie teraz i tak bedzie musiał obyć się bez samochodu przez chwilę


tyle że ta chwila skróci się o czas potrzebny na znalezienie wszystkich elementów do swapa
a czas ten może iść w tygodnie

nie sądzisz ? <glupek2>

PostNapisane: 31 mar 2006, 08:13
przez no_name
XsiX chyba jako jedyny wiesz o co chodzi z przejsciem z a/t na m/t tylko u Ciebie bylo lepiej zamienic auto. wylicze sobie koszta i jak beda mi odpowiadaly to sie tym zajme.
a wlasnie skrzynia od xeda6 bedzie pasowala czy szukac od 626 ??

PostNapisane: 31 mar 2006, 09:00
przez XsiX
no_name u mnie skrzynia chodziła ok, ale mimo wszystko wolałem poszukać auta z manualem. Po zamianie od razu lepiej/spokojniej mi się spało hahaha

PostNapisane: 31 mar 2006, 09:00
przez Paweł
Dla swietego spokoju zdecydowanie rozejrzyj sie za front-cut'em lub podobnym zrodlem do przekladki.

– zegary
– lewarek
– pedaly hamulca i sprzegla
– czujnik polozenia pedalu sprzegla
– wiazka wstecznego
– skrzynia
– sprzeglo, docisk i lozysko
– kolo zamachowe
– rozrusznik
– ciegna lewarka
– cylinderki sprzegla
– linia sprzegla
– zbiornik ukladu hamulcowego
– poduszki skrzyni (na pewno gorna i dolna, ale byc moze wszystkie cztery)
– uchwyt gornej poduszki
– polosie, najprawdopodobniej z przegubami
– podpora polosi
– troche innej drobnicy
– schemat elektryczny

PostNapisane: 31 mar 2006, 09:06
przez no_name
tco_tm napisał(a):– zegary
– lewarek
– pedaly hamulca i sprzegla
– czujnik polozenia pedalu sprzegla
– wiazka wstecznego
– skrzynia
– sprzeglo, docisk i lozysko
– kolo zamachowe
– rozrusznik
– ciegna lewarka
– cylinderki sprzegla
– linia sprzegla
– zbiornik ukladu hamulcowego
– poduszki skrzyni (na pewno gorna i dolna, ale byc moze wszystkie cztery)
– uchwyt gornej poduszki
– polosie, najprawdopodobniej z przegubami
– podpora polosi
– troche innej drobnicy
– schemat elektryczny


dzieki za konkretna odpowiedz a teraz zobacze jakie beda tego koszta, ale nie spodziewalem sie ze az tyle tego bedzie.

PostNapisane: 31 mar 2006, 10:30
przez Puhcio
no_name napisał(a):dzieki za konkretna odpowiedz a teraz zobacze jakie beda tego koszta, ale nie spodziewalem sie ze az tyle tego bedzie.


Puhcio napisał(a):Koszt profesjonalnej zamiany skrzyni to ~ 3000 zł. IMO – nie opłacalne.


Rozmawiałem na ten temat kiedyś z Pawłem (tco) i podawał taką właśnie cene – 3 k zł. :)

PostNapisane: 7 maja 2006, 17:15
przez yaaro
swego czasu też zastanawiałem się nad taką przeróbką ale w Xedosie. Rozmawiałem z różnymi ludźmi, handlującymi gratami do japońców i dowiedziałem się, że za wszystkie potrzebne do SWAPA elementy (używane) musiałbym zapłacić 1200-1500 pln. Z tego co wiem automatyczna skrzynia ma swój własny sterownik elektroniczny i potrzebny byłby dobry elektryk, który odpowiednio pospinałby elektrykę po wyrzuceniu tego sterownika.

PostNapisane: 7 maja 2006, 23:04
przez xANDy
nie zapomnij, że komp od manuala jest inny jak od automatu....
Tak przynajmniej "drzewiej" gadali, że nie da się go przeprogramować...

PostNapisane: 26 maja 2006, 15:30
przez Adam626GD
Czy wymienione elementy to pewne jeśli chodzi o przekłądkę?

Rozmawiałem z mechanikiem i nie wspominał o zegarach , zbiorniku ukł hamulc.

zastanawiam sie nad tym
http://allegro.pl/item104583248_mazda_6 ... kazja.html