Brak płynu wspomagania w zbiorniczku
Strona 1 z 1
Mam mały problem. Sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku wspomagania a tam bagnecik suchy. Coś widać na dnie że jest ale mało.
Znalazłem w garażu płyn a właściwie olej ELF 75W90 do skrzyń automatycznych gdzie jest napisane że można go stosować do układów wspomagania.
Jest tak rzeczywiście że płyn do wspomagania to olej o wspomnianej powyżej lepkości?
Jeżeli nie, to jaki płyn się zalewa? Coś znalazłem że to jest jakiś Dextron – tylko jaki?
Czy mogą być jakieś konsekwencje braku płynu w układzie?
Znalazłem w garażu płyn a właściwie olej ELF 75W90 do skrzyń automatycznych gdzie jest napisane że można go stosować do układów wspomagania.
Jest tak rzeczywiście że płyn do wspomagania to olej o wspomnianej powyżej lepkości?
Jeżeli nie, to jaki płyn się zalewa? Coś znalazłem że to jest jakiś Dextron – tylko jaki?
Czy mogą być jakieś konsekwencje braku płynu w układzie?
zGrzes
- Od: 9 maja 2005, 14:39
- Posty: 119
- Skąd: Rzeszów
- Auto: CX-30
Zawsze mi sie wydawalo ze generalnie plyn we wspomaganiu to nic innnego jak olej do automatow. WIec wydaje mi sie ze mozesz. Ale odchodzac od tego problemu to ja bym sie najpierw dowiedzial gdzie sie konkretnie podzial ten plyn ktorego nie ma. Uklad wspomagania jest ukladem szczelnym (przynajmniej w zalozeniu) plyn nie powinien odparowywac (przynajmniej w tak znaczacej ilosci) wiec jesli go ubywa to musi gdzies znikac. Najprawdopodobniej cieknie gdzies kolo maglownicy.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Ale ten plyn to od nowosci tam byl czy go czasem zmieniasz? No bo jak go ubywa to pewnie gdzies wycieka. Takim najczestszym miejscem w ktorych wycieka plyn w samochodach sa takie wezyki doprowadzajace plyn do maglownicy i tam na uszczelkach cieknie.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Wejdź do sklepu z częściami samochodowymi i poproś o płyn do wspomagania układu kierowniczego (różowy-czerwony). W każdym sklepie podadzą Ci od razu to, co trzeba (rozpoznają po kolorze).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Wejdź do sklepu z częściami samochodowymi i poproś o płyn do wspomagania układu kierowniczego (różowy-czerwony). W każdym sklepie podadzą Ci od razu to, co trzeba (rozpoznają po kolorze).
Jak kupilem moja 626 to tez ledwo widzialem dno zbiorniczka, pojechalem do sklepu, a tu na polkach 40 rodzajow plynow. poprosilem (kaleczac po angielsku) o plyn do wspomagania, mily pan zapytal o marke i rocznik i zaraz dal mi plyn. Pamietam tylko, ze HONDA ma odzielne plyny do wspomagania ktorych nie mozna stosowac w innych markach. Ciekawe...
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
DEXRON III (przynajmniej taki był do mnie). Śmierdzi rybami, kolor czerwono/buraczkowy... Kosztuje kilkanaście groszy za pojemnik – spokojnie wystarcza. Podpytaj Walusia bo ma podobny temat – powie Ci co wlewa do siebie.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Jeśli nie chrobotało przy korzystaniu ze wspomagania, to raczej nie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ogolnie i czesto powtarzana na tym forum zasada jest taka, zeby nie mieszac olejow do wspomagania (przekladni automatycznych) kolorow rozowego i zoltego. Okreslasz wiec kolor tego co masz w ukladzie i dolewasz taki sam.
the right man in the wrong place...
Jako że do Porad mało kto zagląda więc mam pytanie:
Noo więc jakieś sugestie
Jak wymienić płyn w układzie wspomagania
szukałem szukałem i nic ciekawego nie mogem znaleźć, wiem że było,bo nawet zdaje się Adam626 opisywał, ale nie znalazłem. więc jeszcze raz
Doczytałem się że trzeba odkręcić przewód powrotny do zbiornika i nim zleć. Ale który to, co bym za dużo nie rozkręcił pytajnik
No i jak potem zalać i odpowietrzyć bez stresu
Noo więc jakieś sugestie
Witam, niedawno kupiłem CX-9. Mam mało płynu w zbiorniczku (minimum). Nie wiem dokładnie, co tam jest wlane, poza tym, że ma kolor czerwonawo-brązowiejący. Najlepiej zlać i wlać nowy, ale czy przy tej okazji nie trzeba też wymienić jakiegoś filtra?
-
EmielRegis
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6