Strona 1 z 1

Szarpanie kierownicą przy większych prędkościach/ EPC do Maz

PostNapisane: 15 mar 2006, 00:12
przez marcin_79
Witam wszystkich.
Niedawno dolaczylem do szczesliwych posiadaczy madzi 626 2literki z 16zaworami z 1992 hb (model 92-97) :D .Auto sprawuje sie niezle,narazie wiekszosc tras to raczej po miescie ale pare razy zrobilem krotki wypad na autostrade i mam maly problem: przy predkosciach powyzej 110, 120km/h zaczyna szarpac kierownica.Auto jedzie prosto, nie sciaga go na zadna strone ale te wibracje sa dosc mocno odczuwalne.NIewiem gdzie szukac przyczyny czy w zawieszeniu czy moze raczej w ukladzie kierowniczym. Dodam tylko ze auto ma wazny przeglad (przynajmniej na papierze :| ).Jezeli ktos moglby mi udzielic jakis wskazowek to bede wdzieczny.Pozdrawiam :)

PostNapisane: 15 mar 2006, 00:22
przez Bartek1986
Z tym szarpaniem kierownicą jeśli go nie ściąga to stawiałbym na pogięte lub źle wyważone koła.

PS. Witamy :)

PostNapisane: 15 mar 2006, 00:23
przez Riki
Mozliwe ze koła.
A moze opony sa nierówno zużyte?? stad te wibracje. Jesli tak to masz zle ustawiona zbierznosc. A czy przy hamowaniu z wiekszych predkosci tez tak jest?
Witamy witamy ;)

PostNapisane: 15 mar 2006, 00:52
przez marcin_79
Nie przy hamowaniu jest ok.Ale moze to byc wina opon bo poprzedni wlasciciel wymienial pojedynczo i teraz kazda jest roznie zjechana <killer> Mogl chociaz parami po 2 <glupek2> .
A tak prz okazji mam EPC do mazdy na 2 plytkach jakby ktos byl zainteresowany
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... _Stores_IT
tak to wyglada.Wprawdzie nazewnicto czesci angielskie ale caly interfejs jest po polsku.

PostNapisane: 15 mar 2006, 07:22
przez sołtys
Zacznij od opon i felg spradz czy są proste czy nie biją. Proponuje na początek wizytę u dobrego wulkanizatora jeżeli to problem w kołach to go znajdzie.

PostNapisane: 15 mar 2006, 09:38
przez pawelc
zgredek a mógłbyś wrzucic jakiegoś skana tego EPC żeby mozna było zobaczyc jak to wygląda a co do Twojego problemu przyczyn może być wiele ale należy zacząć od tych najprostszych do usunięcia zamień sobie tył na przód koła i zobacz co będzie się działo ewentualnie tak jak napisał sołtys podjedz gdzieś gdzie sprawdzą koła

PostNapisane: 15 mar 2006, 12:05
przez ADi
no najważniejsze ze ma ważny przegląd...to teraz takie niespotykane <lol> a poważnie to stawiam na niewyważone koła...

PostNapisane: 15 mar 2006, 18:52
przez marek63hd
Przyczyn moze byc wiele: krzywa tarcza felgi, brud miedzy piasta a felga, zle wywazenie kola,opona moze byc walnieta.Wszystko to sprawdzisz w dobrym warsztacie oponiarskim ktory nie jest nastawiony na masowke tylko na jakosc.

PostNapisane: 15 mar 2006, 20:26
przez marcin_79
ADi mozesz mi wierzyc lub nie ale w Irlandii z przegladami jest roznie <głaszcze>
a co do EPC to nie ma sprawy zrobie pare zrzutow ekranu i wrzuce na forum

PostNapisane: 16 mar 2006, 10:05
przez ADi
zgredek napisał(a):ADi mozesz mi wierzyc lub nie ale w Irlandii z przegladami jest roznie <głaszcze>
a co do EPC to nie ma sprawy zrobie pare zrzutow ekranu i wrzuce na forum


nie wiem jak w Irlandii ale wiem jak w Walii...co i tak nie zmienia faktu że nadal w Polsce jesteśmy :D

PostNapisane: 17 mar 2006, 00:55
przez marcin_79
Ja obecnie mieszkam w Dublinie (z takich lub innych przyczyn – wszyscy sa dorosli tlumaczyc nie trzeba) i wierz mi TU przeglad to nie jest sprawa oczywista (dopiero w 90-tych latach Irlandia wprowadzila obowiazkowe przeglady pojazdow tzw. NCT).ale to inna bajka.
Jezeli chodzi o auto to w sobote jade na wymiane opon i mam nadzieje, ze to pomoze. <jupi>