Amortyzator – uszkodzona osłona i odbój
1, 2
Właśnie zauważyłem, że na dwóch amortyzatorach mam rozdarte osłony, a na trzecim już się rozrywa. Ile kosztuje taka osłona i jakich producentów unikac (czy to wszystko jedno, bo to tylko osłona) i drugie pytanie – ile jest roboty z wymianą – trzeba odkręcać amortyzator? Czym grozi jazda z rozerwaną osłoną?
Ostatnio edytowano 21 mar 2006, 09:15 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Amor trzeba wykrecic. Ja placilem za 2 sztuki chyba 80zl (Sachs – jesli nie pomylilem czegos
) Z tego co mi wiadomo, to jazda z rozerwana oslona moze spowodowac zatarcie sie amorka, ale nie jestem wiarygodnym specem ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Piotrek napisał(a):oslona moze spowodowac zatarcie sie amorka
nie tyle zatarcie co uszkodzenie uszczelnień i szybką destrukcję. Jeżeli masz amory igła to warto to robić jeżeli natomiast, amory jeszcze są dobra ale kres ich się już zbliża to jeżdzij dalej aż padną a przygotuj sie na wymianę całości po co dwa razy robić, jeżeli np za 10000km i tak będą do wymiany.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):nie tyle zatarcie co uszkodzenie uszczelnień i szybką destrukcję. Jeżeli masz amory igła to warto to robić jeżeli natomiast, amory jeszcze są dobra ale kres ich się już zbliża to jeżdzij dalej aż padną a przygotuj sie na wymianę całości po co dwa razy robić, jeżeli np za 10000km i tak będą do wymiany
W marcu mam przegląd (pieczątka do wowodu rej.) więc się amory zbada jaką sprawność mają, czyli wtedy zadecyduję prawdopodobnie czy to robić. Auto się nie buja więc pewnie jeszcze ujdą...
Tak przy okazji – co może powodować, że z przodu mam większy prześwit nad oponą niż z tyłu, przy czym wydaje mi się, że to przód jest za wysoko, a tył ok. Wygląda to tak, jakby z przodu sprężyny za mocno podnosiły nadwozie... Co to może być???
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
sołtys napisał(a):siadły sprężyny z tyłu normalne zużycie ale to tylko moja opinia na szybko
Rozważałem to, biorąc pod uwagę gaz i hak z tyłu, ale cały czas mam wrażenie że tył jest ok, a to przód za wysoko....

Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Ja mam z przodem to samo... ale już niedługo wszystko pójdzie na dół


Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Można. Dwa wyjścia: albo amory gazowe i sportowe sprężyny, albo kompletne zawieszenie -35mm. Nie wiem jeszcze co będzie tańsze.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

W serwisie przy okazji wymiany oleju oglądnęli amorki i jako nowość powiedzieli mi, że są uszkodzone jakieś gumowe odboje przednich amortyzatorów – podobno jakas guma u góry amortyzatora.
Da się to dokupić i ile coś takiego może kosztować, bo jeśli amorki jeszcze ok to bym wymienił te osłony i te odboje. Może nawet okaże się, że to co mi stuka to właśnie jest to...
Da się to dokupić i ile coś takiego może kosztować, bo jeśli amorki jeszcze ok to bym wymienił te osłony i te odboje. Może nawet okaże się, że to co mi stuka to właśnie jest to...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Da się to dokupić
bez problemu
stuk napisał(a):ile coś takiego może kosztować
grosze
Czasem możesz kupić takie uniwersalne osłony razem z odbojami.
stuk napisał(a):Może nawet okaże się, że to co mi stuka to właśnie jest to.
wątpie. Odbój ma za zadanie nie dopuścić do udeżenia obudowy amortyzatora w górę nadkola (mocowania amora np) i ma tomiejsce przy pełnym wychyleniu amorka czyli w momęcie wjazdu w dużą dziurę

No tak, a w dziure solidną to wpadłem nie raz, co zresztą nie jest trudne, kiedy dziury stanowią ponad połowe powierzchni przeciętnej drogi, a co trzecia ma głębokośc wykopu pod fundament...
Właśnie pytałem w JC, mają te uniwersjalne odboje z osoną o których piszesz po około 40zł, lub z IC może być osłona+odbój za 38zł.
Dużo roboty z wymianą? Całego mcpersona trzeba odkręcic...
Właśnie pytałem w JC, mają te uniwersjalne odboje z osoną o których piszesz po około 40zł, lub z IC może być osłona+odbój za 38zł.
Dużo roboty z wymianą? Całego mcpersona trzeba odkręcic...

Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Całego mcpersona trzeba odkręcic
tak, inaczej sie nie da
Zamiast kupować te z JC idź tam gdzie KYB sprzedają i zapytaj czy nie mają > są lepsze od jC
stuk napisał(a):Dużo roboty z wymianą? Całego mcpersona trzeba odkręcic...
ja wymieniałem sprężynę
nie wykręcałem amortyzatora
musiałem tylko pokombinować by scisnąć nową sprężynę (ty musisz tylko ścisnąć ją na samochodzi)
ja zwiazałem ją sznurkami (trzeba to zrobić bardzo dobrze bo inaczej stracisz palce)
nastepnie odkręcasz nakretke mocującą amortyzator i podnosisz samochód do góry
demontujesz wszystko (nie zgub łożyska)
zakładasz nowe, montujesz resztę
opuszczasz trochę samochód przykrecasz amortyzator
opuszczasz samochód rozcinasz sznurki
zakręcasz koło
i odjazd
mnie wymiana sprężyny zajeła niecała godzinę
lepiej będzie chyba jednak wykrecić całą kolumnę ze ściśniętą sprężyną (lepszy dostep)
powinno się zastosowac specjalne przyrządy do ściskania sprężyn (ze względów bezpieczeń stwa chociażby) ale trzeba takie mieć

emmarek napisał(a):nie wykręcałem amortyzatora
hehe

emmarek napisał(a):opuszczasz samochód rozcinasz sznurki


emmarek napisał(a):lepiej będzie chyba jednak wykrecić całą kolumnę ze ściśniętą sprężyną
powinno się zastosowac specjalne przyrządy do ściskania sprężyn
no i niech tak pozostanie. Nie kombinujcie ze sprężynami metodami drutowymi. To niebezpieczne.
Znałem gościa co zakładał resor dopoloneza i chciał sobie ramieniem podeprześbo mu lewarka zbrakło. Złamało mu obojczyk i 3 miesiące w gipcie

Waluś napisał(a): no bracie to musze powiedzieć że miałeś farta



Waluś napisał(a):Jak by te sznurki niedajborze pękły to by ci łapy połamało
Nie miały prawa się rozerwać, nie pierwszy raz to robiłem
zdecydowanie trudniej wymienić sprezynę w polonezie (a wyglada bardziej prosto)



emmarek napisał(a):Nie miały prawa się rozerwać, nie pierwszy raz to robiłem

mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6