Słabe hamulce na tylnej osi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dgolf » 27 sie 2015, 21:40

Witam. Od kupna auta 6 lat i 180.000km i zawsze na przeglądzie słyszę uwagi, że tylny hamulec roboczy słaby. Pedał hamulca już stawia opór, na zegarach siła hamowania równa ale auto nie "wyskakuje" z rolek. To też da się odczuć przy gwałtownym hamowaniu, gdyż szybciej włącza się ABS nawet na suchym w porównaniu do innych aut.
Co było robione:
Wymiana tłoczków i uszczelniaczy, smarowanie prowadników, przewody elastyczne wymienione. Wszystko działa lekko łącznie z ręcznym. W międzyczasie wstawiałem jeden inny zacisk i to samo.
Mam wrażenie, że pedał zaczyna "łapać" za głęboko i tak jakby dochodził do pewnego miejsca i dalej nie można go wcisnąć (ale nie dochodzi do podłogi).
Mam pytanie, co może być jeszcze przyczyną i czy regulacja tłoczka poprzez jego kręcenie może na to wpłynąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez zadra » 27 wrz 2015, 22:19

Regulacja tłoczka zmniejszy odległość klocków hamulcowych do tarczy. Może pomóc, ale jeśli chodzi o ręczny, to może warto kiedyś przy okazji otworzyć zacisk i wyczyścić/przesmarować zaciski od wewnątrz.
Za siłę hamowania ręcznym odpowiedzialny jest również "mimośród" który znajduje się wewnątrz zacisku i przekazuje 'rozkaz' z osi dźwigni ręcznego zamieniając go w ruch posuwisty tłoczka.
Może coś tam jest już wygliglane i nie działa jak trzeba?
Z drugiej strony, to jesli hamulec ręczny potrafi zablokować koła na suchej nawierzchni to jest wszystko ok.
To jest tylko hamulec pomocniczy a dodatkowo POSTOJOWY a jego zadaniem jest zabezpieczenie auta po zatrzymaniu, a nie wytracanie prędkości w czasie ruchu pojazdu.
Najważniejsze jest,żeby hamował równo na obu kołach.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dgolf » 28 wrz 2015, 11:36

Ręczny swoja droga, chodzi mi o normalny nożny tylny. Jade starym Punto na przegląd i dupa wyskoczy z rolek po hamowaniu, a Mazda ni cholerki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez zadra » 28 wrz 2015, 16:16

dlaczego się tym przejmujesz?
Ile waży punto i analogicznie ile waży GE FS?
Tył uczestniczy w hamowaniu jednocześnie stabilizując tor jazdy auta. jeśli autem nie zarzuca przy hamowaniu, to czym się przejmujesz?
Czy 24tonowa ciężarówka również powinna wyskoczyć z rolek?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dgolf » 7 paź 2015, 09:04

No też wiem jak się zachowuje takie punto bez ABS zimą, kiedy 4 koła się zblokują ;) Hamują równo więc nie będę się tym przejmował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez zadra » 9 paź 2015, 15:17

"Lepsze wrogiem DOBREGO" – pamiętaj :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez InI_Beard » 20 lip 2019, 17:16

Witam.
Ostatnio miałem problem z hamulcem ręcznym. Mianowicie nie odbijał tłok i tak sobie jeździłem na ręcznym mimo "puszczonego" lewarka.
Nie chcąc bawić się w zestawy naprawcze kupiłem zacisk hamulca NTY MZ 006. Dodam, że wymieniłem tarcze jak i klocki na tylnej osi.
Problem z nie odbijającym tłokiem pojawił się po lewej stronie także wymieniłem zacisk tylko dla lewej strony.
Po wymianie, odpowietrzeniu układu i pospinaniu wszystkiego w całość ręcznego brak. Tłok w nowym zacisku podczas zaciągnięcia wyszedł maksymalnie 1mm. Przez przypadek tłok całkowicie wypadł z zacisku. Po sprawdzeniu wnętrza okazało się, że jest to inny mechanizm niż w "oryginalnym" zacisku.
Po złożeniu ponownie wszystkiego do kupy ręczny coś tam trzyma (przy prędkości 20-30 km/h jak zaciągnę lewar pod pachę to koło szura po asfalcie, znaczy że trzyma).
Dodam, że na nowym zacisku sprężyna obraca się o 50% swoich możliwości, dochodzi do połowy a dalej już coś ją blokuje.
Ktoś miał podobny problem? Czy to problem z samym zaciskiem czy może gdzieś indziej to wszystko leży?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2019, 17:07
Posty: 1
Auto: Mazda 626 GE 97 1.8 Benzyna

Postprzez futrzak1966 » 22 sty 2020, 19:56

InI_Beard napisał(a):Nie chcąc bawić się w zestawy naprawcze kupiłem zacisk hamulca NTY MZ 006. Dodam, że wymieniłem tarcze jak i klocki na tylnej osi.
Problem z nie odbijającym tłokiem pojawił się po lewej stronie także wymieniłem zacisk tylko dla lewej strony.


Napiszę tak – łaaaadnych kilka lata temu regenerowano u mnie prawy zacisk tylny, ale od tamtej pory ręczny ciągle łapał luz i regularnie był podciągany – co kilka kkm. Przed tą akcją nie było problemów z ręcznym. Parę lat z tym żyłem i pojawił się wyciek z tłoka. Szukałem zacisku do regeneracji, ale nic mi w ręce sensownego nie wpadło. Kupiłem na szybko ten NTY i tak – nie cieknie, ręczny wolniej się luzuje, ale nie tak jak wcześniej. Pierwszej zimy przy mrozie zablokował koło i rano było potrzebnych kilka młotów, by puścił. Stary zacisk nie nadaje się do regeneracji – w warsztacie tak z nim walczyli, że uszkodzili mechanizm samoregulacji i dodatkowo połamali Segera wewnątrz zacisku – nie wiem jak to wyjąć. Trafiłem później na zacisk, który zregenerowałem i czeka w kolejce. No nic, wyboru nie było.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 130 (28/7)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6