626 GE twardniejący pedał hamulca itd.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez futrzak1966 » 25 lut 2015, 18:30

Witam :)
Mam problem z twardniejącym pedałem hamulca (GE 1.8 95'). Początek zabawy wyglądał chyba tak, że zacząłem odczuwać ciągnięcie hamulców po przyhamowaniu przed światłami. Myślałem, że może to tylny zacisk, który "oczekiwał" interwencji, ponieważ nie zawsze odpuszczał do końca i czasem słyszałem, jak klocki o tarczę z tyłu ocierały. Oddałem do warsztatu, zacisk zrobili, wymienili płyn (przy okazji amortyzatory tył itd., ponieważ jeden wylał) i niby fajnie. Wyjechałem – objaw z ciągnięciem hamulców pozostał, pedał zaczął twardnieć bardziej. Następnego dnia doszło do tego, że po kilku hamowaniach złapało zdrowo lewy przód. Podobno wina przewodu hamulcowego (zawór się zrobił) – zmienili, sprawdzili, tłok podobno idealnie. Hamulec nadal twardnieje, lewe koło przestało się grzać (po wymianie przewodu), ale mam wrażenie, że teraz prawe przednie jest cieplejsze, a hamulce nadal trochę trzymają i hamulec robi się twardy. Jak depnę mocniej to hamuje dobrze i ABS się włącza poprawnie, ale znowu po tym coś "trzyma". Warsztat sugeruje teraz serwo – test serwo przechodzi, czyli napompowanie do oporu, uruchomienie silnika i wciągnięcie pedału :) Skoro to serwo, to w związku z tym jest pytanie – zgodnie z katalogiem powinno być GA5V-43-800A , a większość to GA5R-43-800A (przynajmniej z tego co widziałem na alledrogo, czy innych przybytkach). Jaka jest różnica między tymi serwami, a może coś z GF by podeszło?
Przejrzałem już sporo, ale odpowiedzi nie znalazłem.
Z góry dziękuję za pomoc <spoko>

Ktoś się pośpieszył ze zmianą tytułu oraz kwalifikacją – o rozwiązaniu będzie można mówić jeżeli wymiana serwa problem rozwiąże, a nie przed czasem.

Ciąg dalszy – serwo wymienione, wymieniony prawy przedni przewód hamulcowy, odpowietrzenie, nadal hamulce coś przytrzymują po hamowaniu, znaczy tak naprawdę poprawy brak. W czasie oczekiwania na serwo zaobserwowałem objaw w postaci coraz częstszego zapalania się kontrolki hamulców na desce (brak płynu, fakt, poziom jakby się obniżał, teraz dolany do max, zobaczymy co będzie dalej). Teraz pytanie, czego dalej szukać, może ktoś ma jakiś pomysł <faja>

Cóż, sprawa się wyjaśniła – winne były zaciski z przodu, które w jakiś sposób coś złapało wewnątrz (obydwa) i dopiero po wyciągnięciu całych tłoków było to widoczne. Rewitalizacja temat rozwiązało skutecznie (a nie serwo, które było i jest dobre). Ten wyciek o którym pisałem, to się okazało, że wadliwa była reperaturka zacisku (tego naprawianego z tyłu). Tu warsztat się zachował poprawnie, przeprosił i grosza nie wziął za naprawę dwóch przednich i powtórną tylnego (przy okazji zmienili tarcze i klocki, które im dołożyłem) <spoko>
Ostatnio edytowano 1 kwi 2015, 15:02 przez futrzak1966, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 137 (41/9)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995
Mazda 626 GE FP 1994

Postprzez noxes » 26 lut 2015, 00:50

Objaw podobny do nieszczelnego serwa

To jest automat czy manual? Mam dwa serwa jak coś.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez futrzak1966 » 26 lut 2015, 08:55

Manual, poszło na priv :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 137 (41/9)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995
Mazda 626 GE FP 1994

Postprzez Piotr89 » 26 lut 2015, 12:26

Serwo ma za zadanie utrzymanie podciśnienia i tym samym ułatwienie wciskania pedału hamulca.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6