Strona 1 z 1

Regulator siły hamowania

PostNapisane: 5 kwi 2013, 15:18
przez tomi-ex
Czy mozna zmienic siłę hamulca poprzez regulator . Z tyłu mam nowe zaciski ,tarcze i klocki ok , siłą hamowania wychodzi ponizej 1 ( 0.8) z przodu jest 3.

Re: Regulator siły hamowania

PostNapisane: 5 kwi 2013, 18:29
przez mark.87
Watpie zeby to cos dalo bo i tak sila idzie prze pompe ABS w stosunku 70/30 wiec raczej wymiana na inna pompe dala by jakies efekty, ele niech wypowie sie ktos inny tez
a czemu chcesz zwiekszyc sile hamulca tyl???

PostNapisane: 5 kwi 2013, 18:32
przez noxes
Tak tam ma być. Inaczej będzie blokować Ci tył skutków nie muszę tłumaczyć. Możesz sobie go wywalić, ale skutki jak wyżej...

Re: Regulator siły hamowania

PostNapisane: 5 kwi 2013, 18:47
przez mark.87
A wymiana pompy na inna dala by np lepszy efekt??

PostNapisane: 5 kwi 2013, 19:43
przez szumki44
tutaj teroria z artykulu :P
""Korektor siły hamowania

Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.

W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki.

Nowy korektor na sucho jest całkowicie wciśniety i nie da sie go sprawdzić bez podania ciśnienia płynu hamulcowego.""

Wiec jak masz nowe tarcze i chesz je docierac to wloz 50-100 kg do bagaznika :) i zobaczysz ze tyl bierze mocniej wtedy :)


wymiana pompy na mocinejsza :) nie ma sensu :) przy seryjnych hamulcach :)
sile zwiekszyc mozna srednica tarcz im wieksza srednica tym lepiej hamuja ale cos za cos :P waga itp....

wezyki w stalowym oplocie przy czestym uzywaniu hamulcow tak przy jedzie codziennej mija sie z celem.

wieksze cisnienie nic nie da jak ma sie zwykle tarcze i klocki bo przy ostrym hamowaniu sa wytwarzane gazy ktore i tak ci klocek odepchna :) wiec tu drylowane i nacinane tarcze :) tyle ze one musza byc gorace by dzialaly dobrze:)

Jak zrobisz modyfikacje kolektora sil hamowania to bedziesz mial tak jak Noxes mowi :P

Re: Regulator siły hamowania

PostNapisane: 5 kwi 2013, 21:04
przez tomi-ex
Czyli jeżeli jest taki stosunek 70/30 to jest ok przód 3 tył 0.8 . Myślałem ze z tyłu powinno być nieco więcej , tak mi na diagnostyce powiedzieli .

PostNapisane: 5 kwi 2013, 21:20
przez kamilspider
Powiedz mi gdzie w naszych autach jest jakaś dźwignia w tylnym zawieszeniu, która odpowiada za regulację siły hamowania? Raczej jest to podzielone po ileś tam procent przód/tył i jest to wartość stała.

PostNapisane: 5 kwi 2013, 21:41
przez noxes
Dokładnie tak jak piszesz. Nie ma żadnej dźwigni regulacyjnej.
Szumki po co ten cały artykuł skoro to samo napisałem w skrócie?

PostNapisane: 5 kwi 2013, 21:46
przez szumki44
Doedukowac pytajacego :) o szczegoly pozatym

kamilspider napisał(a):Powiedz mi gdzie w naszych autach jest jakaś dźwignia w tylnym zawieszeniu

Obrazek

PostNapisane: 5 kwi 2013, 21:48
przez kamilspider
To co jest na foto to znam, ale dźwigni nie ma :P Więc nic nie da obciążenie tyłu bo mocniej nie będzie hamował.

PostNapisane: 5 kwi 2013, 22:14
przez noxes
Szumki to na zdjęciu to jest własnie regulator siły hamowania :D

Dopisano 05 kwi 2013 22:14:

Szumki to na zdjęciu to jest własnie regulator siły hamowania :D

PostNapisane: 5 kwi 2013, 22:38
przez szumki44
no tak ale dzwignie nie mamy ale dziala podobnie ;p a artykul byl w celu wyjasnienia OMG <rotfl> sie czepiacie :)

PostNapisane: 5 kwi 2013, 23:03
przez noxes
szumki44 napisał(a):ale dziala podobnie

niestety nie...

PostNapisane: 6 kwi 2013, 10:48
przez szumki44
no co nie rozklada sil hamowania ?

PostNapisane: 6 kwi 2013, 11:56
przez noxes
istota działania jest taka sama. Nic po za tym.

PostNapisane: 6 kwi 2013, 12:05
przez kamilspider
Jak już się tak lubicie kłócić o pierdoły to ja też coś dopowiem :D
Jeden układ od drugiego różni się bardzo dlatego, że w naszych M podział siły hamowania jest ustalony odgórnie i się nie zmienia, a w tym drugim jest zależny od obciążenia tylnej osi co się przenosi na ugięcie wahacza czy czegoś :P i ten drugi sposób jest lepszy, ale bardziej skomplikowany i awaryjny.