Strona 1 z 3

Ciężko wchodzące biegi (626 GE G25M-R)

PostNapisane: 19 mar 2004, 11:27
przez ADi
bry dzień...

mam takiego problema jak w temacie biegi wchodzą ciężko wydając przy tym dzwny do opisania dźwięk (taki dzięk słyszałem u znajomych w CC) ten dźwięk dotyczy samego przesuwania lewarka a nie wskoczenia biegu...co najdziwniejsze nie jest tak zawsze...przykład: wczoraj przez pół miasta walczyłem z biegami w końcu dojechałem do domu, zostawiłem autko na jakieś 4 godzinki potem wsiadłem i wyruszyłem dalej...co się okazało biegi wchodziły idealnie bezproblemowo i bezdźwiękowo :)

tak więc pytam...ale o so chosi???

PostNapisane: 19 mar 2004, 12:16
przez Morder
W pierwszej kolejności sprawdziłbym poziom oleju w skrzyni, u mnie też biegi ciężko właziły i po dolaniu oleju (wlazł litr) usterka zniknęła.

PostNapisane: 19 mar 2004, 18:40
przez Jaksa
Witaj Na lewarku zmiany biegów ( pod spodem a nad tłumikiem ) są cięgna i masz śrubę łączacą górną cześć z dolną musisz wyjąć te śrubkę oraz tulejki ( 2 szt ) teflonowe następnie oczyścić śrubę z rdzy. Przy składaniu dobrze posmaruj śrubkę . Biegi powinny wchodzić jak w masełko. Druga śruba jest przy wybieraku przy samej już skrzyni tam też możesz zrobić to samo . A co do oleju w skrzyni to pewnie jest ful. Pozdrawiam i życzę milej pracy .

PostNapisane: 19 mar 2004, 19:19
przez Waluś
W pierwszej kolejności sprawdziłbym poziom oleju w skrzyni

A kturędy sprawdzić w 626 GD ?? Wykręcić linkę od prędkościomierza ??

PostNapisane: 19 mar 2004, 20:21
przez Jaksa
YES ! a dokładnie musisz odkręcić śrubkę na klucz 10 która jest przy lince. Reduktor wyciągasz do góry on jest na takim oringu ( prosta operacja )możesz to wydłubać razem z linką do góry.

PostNapisane: 19 mar 2004, 21:00
przez Waluś
I skolko powinno go tam być ?? 5, 10 cm na patyku ?? Aha i co ewentualnie dolać, bo nie sądzę żeby przedemną ktoś tam zaglądał hihihi

PostNapisane: 19 mar 2004, 21:07
przez Jaksa
Na reduktorze jest takie kółeczko zębate – musi być zatopione w oleju po zamknięciu ( a co do oleju to GD no to yyyyy..... ATF ) a co masz ?

PostNapisane: 19 mar 2004, 21:21
przez Waluś
a co masz ?

Jaki olej to nie mam pojęcia, nie zaglądałęm i nikt mnie nie informował, A mazda 2,0 gaźniczek '90 roku

PostNapisane: 19 mar 2004, 21:44
przez Jaksa
Powinien być ATF taki czerwony ! wymiana co 80 tyś

PostNapisane: 19 mar 2004, 21:50
przez JACU626
walus1 mozesz wlać dowolny syntetyczny, osobiście wlałem ostatnio fiatowska selenię taka w blaszanych pyszkach. Rewelacja biegi zima lato lekko wchodza i przy poprzednim oleju czyłem jak sie synchronizatory III i IV załączają a teraz jest cisza. Moje autko ma juz nakręcone 798 tkm tak ze coś tam juz sie sypac musi – ale nie chce.

PostNapisane: 19 mar 2004, 23:10
przez xXx
Moje autko ma juz nakręcone 798 tkm tak ze coś tam juz sie sypac musi – ale nie chce.


Czy ja dobrze widzę ???? Imponujący przebieg.

PostNapisane: 19 mar 2004, 23:13
przez JACU626
Nio jest troszke ale motorek wytrzymalrowne 700 i góre z głowica zrobic musiałem.

PostNapisane: 19 mar 2004, 23:49
przez Waluś
Jutro biore sie doroboty. Poinformuje o efektach ...

PostNapisane: 20 mar 2004, 00:46
przez ADi
Jaksa napisał(a):Witaj Na lewarku zmiany biegów ( pod spodem a nad tłumikiem ) są cięgna i masz śrubę łączacą górną cześć z dolną musisz wyjąć te śrubkę oraz tulejki ( 2 szt ) teflonowe następnie oczyścić śrubę z rdzy. Przy składaniu dobrze posmaruj śrubkę . Biegi powinny wchodzić jak w masełko. Druga śruba jest przy wybieraku przy samej już skrzyni tam też możesz zrobić to samo . A co do oleju w skrzyni to pewnie jest ful. Pozdrawiam i życzę milej pracy .



dzięks...zajmę się tym, a co do oleju to sprawdzałem jakiś czas temu i było full...zresztą jak już mówiłem jak jest nie rozgrzany to wchodzą ok...dopiero po przejażdżce po mieście... :|

PostNapisane: 20 mar 2004, 00:51
przez Jaksa
Zrób ten lewarek i będzie OK ! Po twoim opisie to na 100% jest lewarek

PostNapisane: 20 mar 2004, 01:20
przez ADi
Jaksa napisał(a):Zrób ten lewarek i będzie OK ! Po twoim opisie to na 100% jest lewarek


cool w poniedziałek pojade na kanał...pisałeś że jak odkręce śruby to bedą dwie tulejki...co mam z nimi zrobić wymieniać czy cuś czy poprostu oczyscić tylko śrube i koniec... :)

PostNapisane: 20 mar 2004, 01:46
przez Jaksa
powinno się wymienić ale sam ocenisz czy są ok-po wyjęciu tulejek ten środek też oczyść z rdzy

PostNapisane: 20 mar 2004, 01:55
przez ADi
Jaksa napisał(a):powinno się wymienić ale sam ocenisz czy są ok-po wyjęciu tulejek ten środek też oczyść z rdzy


ok danke szyn... :)

PostNapisane: 20 mar 2004, 14:06
przez Waluś
Zrobione. Wymontowałęm całe jabłko z dzwigniami, bo nie mogłem wybić śrub z tulei. Wyczyściłem, nasmarowałem i jest git. Chodzi jak nuwex. Olej w normie. Dzięki JAKSA !!!!

PostNapisane: 20 mar 2004, 14:21
przez Jaksa
Cała przyjemność po mojej stronie. Może jedna osoba mnie doceni ! :(