Zacisk tylnego hamulca nie odskakuje do końca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yaroozo » 9 paź 2005, 14:10

Witam!

Czy macie jakiś sposób na to żeby zacisk hamulca odskakiwal do końca?
Mam taki problem w lewym [jakim?] kole tarczowka of course..
Bylem juz 2 razy u magika i odblokowal mi ten zacisk za 20 zeta..
Ale po tygodniu znowu piszczenie, tarcie.....
hamulec nie jest na maxa zablokowany ale delikatnie trze i piszczy, wiejsko troche to brzmi z zewnatrz i zal mi klockow !

jest na to lekarstwo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez Mav » 9 paź 2005, 14:34

Mysle ze najlepiej rozebrac, wyczyscic, wymienic zuzyte badz zepsute elementy, nasmarowac i zlozyc. Byla nawet jakos niedawno cala foto porada o usprawnianiu zaciskow w 626 na tym forum.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez SHY » 10 paź 2005, 00:06

Jak mowi Mav. Zadne psikanie z zewnatrz na dlugo nie starczy. Trzeba rozebrac na czesci pierwsze. Jesli masz zacisk jak w 626 to bedziesz potrzebowal sciagacz do sagerow, bo inaczej nie wyjmiesz z zacisku dzwigni hamulca recznego. Zaopatrz sie tylko w smar miedziowy a nie byle jaki bo sie zapiecze i wyrzucisz caly zacisk.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Yaroozo » 12 paź 2005, 14:05

Dzięki ludzie,biore sie w takim razie do roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez Maverick » 13 paź 2005, 11:44

SHY napisał(a):Zaopatrz sie tylko w smar miedziowy

SHY miedziowy ? ;> mozesz cos wiecej powiedziec o nim bo ja slyszalem ze grafitowy jest dobry do takich rzeczy ale moze to tylko przeslyszenie sie :D wsumie sam sie musze zabrac za przsmarowanie zaciskow bot ez mi cos nie odbija tak jak trzeba....
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez mayer » 13 paź 2005, 12:13

w żadnym wypadku nie grafitowy!!!!
nie wolno stosować smaru grafitowego na elementach współpracujących pod wysoką temperaturą bo odniesiesz odwrotny skutek – wszystko ci się zapiecze w cholerę. Tylko i wyłącznie smar miedziowy odporny na temp do 1500stopni. Najlepiej kupić w inter carsie puszkę miedziowego w areozolu – ułatwia nakładanie a koszt coś około 12 -14 zeta. Tylko przed smarowaniem proponuje wszystkie szpindle (prowadnice) dokładnie wyczyścić np p200. a tłoczek nasmarować wazeliną. i bedzie smigało jak nówka
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez SHY » 13 paź 2005, 19:10

mayer napisał(a):w żadnym wypadku nie grafitowy!!

Potwierdzam. Jesli robisz sam to uzyj miedziowego a jesli dajesz komus to patrz na rece jaki kladzie bo ja swoj zacisk uratowalem w ostatnim momencie. Na zwrocona uwage uslyszalem ze on (mechanik) zawsze wciska zwykly i nic sie nie dzieje. Jak widac nie kazdy mechanik slyszal o czyms takim wiec w razie co uswiadom swojego.

Pzdr
Ostatnio edytowano 13 paź 2005, 20:45 przez SHY, łącznie edytowano 1 raz
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Maverick » 13 paź 2005, 20:41

Oki to juz wiem ze musze zakupic tez smar miedziowy... :]
A mam jeszcze jedno pytanie do was, bo czeka mnie wymiana oslon przegubów (gumy) i bede musial przesmarowac przeguby... w sklepie sprzedali mi taki smar i mam pytanie czy sie nadaje i co o nim sadzicie, a jak nie to co polecacie.
Smar ktory mi wcisneli to Mobil – Mobilgrease XHP 222 NLGI 2
<center>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
</center>
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez mayer » 13 paź 2005, 20:44

może byc . mozesz go śmiało ładować
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Maverick » 13 paź 2005, 21:26

Oki to fajnie... a mam pytanie gdzies jeszcze mozna uzyc ten smar czy tylko do przegubow itd... bo wsumie na nim pisze uniwersalny...
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez mayer » 14 paź 2005, 08:05

do wszystkiego co nie jest narażone na temperaturę większą niż 150 stopni a nie wymaga smaru łożyskowego – (twardego) generalnie w mazdzie przeguby, sworznie itp..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6