Strona 1 z 1

Jaki płyn hamulcowy ?

PostNapisane: 15 wrz 2005, 07:28
przez konrados23
Wie ktoś jaki płyn hamulcowy wlewa się do 626 cronos 94r?

PostNapisane: 15 wrz 2005, 14:41
przez Marcin L
Podejrzewam że o specyfikacji DOT 5, marka ma tu drugorzedne znaczenie.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 14:45
przez konrados23
w sklepie powiedzieli mi że chyba (dot4) ale nie są pewni, to jest wersja 2,5v6-jeśli to ma jakieś znaczenie...

PostNapisane: 15 wrz 2005, 16:21
przez nemi
Coś mi się zdaje, że u mnie jest napisane na korku zbiornika płynu. Przeczytaj tam – chyba najpewniesze źródło informacji :]
/Nie pamiętam dobrze, ale wymagany jest DOT3 – głowy nie daję/

EDIT: Nie znam holenderskiego, ale napisane jest takie coś w instrukcji:
Rem/Koppelingsvloeistof: SAE J1703 of FMVSS1 16 DOT-3

PostNapisane: 15 wrz 2005, 18:16
przez Italiano
nemi napisał(a): SAE J1703 of FMVSS1 16 DOT-3

U mnie to samo pisze. Czyli pewnie DOT-3.

PostNapisane: 15 wrz 2005, 20:47
przez mayer
DOT 3???? toż to epoka wymarała z limuzyna por. Borewicza...

PostNapisane: 17 wrz 2005, 23:03
przez tomekrvf
DOT 3 tak mówi mazda(nawet jest to napisane na zbiorniczku) ale mozna zastapic DOT 4

PostNapisane: 26 wrz 2005, 15:43
przez Marcin L
Mazda poleca DOT 3 ale wyższa klasa na pewno nie zaszkodzi :–) DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury pracy a DOT 3 to snandard ale dla lat 80tych

PostNapisane: 26 wrz 2005, 16:15
przez bajer0
Marcin L napisał(a):Mazda poleca DOT 3 ale wyższa klasa na pewno nie zaszkodzi :–) DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury pracy a DOT 3 to snandard ale dla lat 80tych


Hmmmm u mnie na korku jest "DOT 3, or DOT 4".... czyli w latach 80tych zalecano albo 3, albo 4.... niby dlaczego dziesiec lat pozniej proponuje sie juz tylko starszy DOT 3 ??

PostNapisane: 26 wrz 2005, 20:33
przez Briareos
Widać hamulce się tak nie grzeją. Każdy "nowszy" DOT ma wyższą dopuszczalną temperaturę, w której nie straci jeszcze swoich właściwości.

Marcin L napisał(a):DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury

Owszem, ma, ale jest na bazie silikonu a nie glikolu. W żadnym wypadku nie wolno nalewać takiego płynu do instalacji która tego nie przewiduje! Pomijając inną ściśliwość, to ryzykujesz poważne rozszelnienie układu.
DOT 5.1 to jest następca DOT 4 i ew. taki można zastosować, ale skoro producent nie wymaga... Teoretycznie 5.1 ma niższą lepkość i lepiej służy w nowoczesnych układach ABS.

Tak więc zanim sobie wlejecie w układ (choćby dolewkę!) płynu DOT 5 to się upewnijcie że właśnie taki ma tam trafić.

PostNapisane: 28 wrz 2005, 11:45
przez mayer
cokolwiek by nie było jeśli nie masz pewności wywal wszystko i zalej na nowo. Żadnego z nich nie wolno bowiem mieszać ze sobą. DOT3 ma jedną przewagę – jak ci braknie możesz piwa dolać:D – sprawdzone jeszcze na df.

PostNapisane: 28 wrz 2005, 13:44
przez brii
DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach <czytaj>
Różnią się tylko temperaturą w jakiej są w stanie jeszcze pracować.

Za to DOT5 to już zupełnie inna bajka :| Nie wolno do naszych Madź wlewać DOT5!!

W moim MX zmieniłem DOT3 na DOT4 jakieś pół roku temu i jest git :] Zaraz po zmianie miałem wrażenie, że hamulce lepiej działają :D

PostNapisane: 28 wrz 2005, 14:47
przez mayer
brii napisał(a):DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach

możesz dolać DOT4 do Dot3 ale odwrotnie to nie bardzo zawsze wychodził z tego syf kiepsko znosiły to uszczelki w zaciskach.

PostNapisane: 28 wrz 2005, 19:59
przez Briareos
brii napisał(a):DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach

Oj, zdecydowanie poczytajcie. Są teraz dostępne także syntetyki i zdaje się że mieszanie ich z mineralnymi płynami hamulcowymi nie jest dobrym pomysłem.
Najbezpieczniej jest dolewać ten sam albo wymieniać w całości.

PostNapisane: 7 gru 2006, 11:48
przez hubizx
Witam'
Mam 626 z 97r. i muszę dolać płynu hamulcowego, auto z niemiec, więc możliwe że był już wymieniany. W sklepie widziałem 2 rodzaje płynów DOT4, jeden Castrola syntetyczny i drugi z Boryszewa, nie napisali jaki jest więc pewnie mineralny. Który byłby lepszy ?

W instrukcji mam DOT3, ale chyba DOT4 nie zaszkodzi.

--
Pozdr
Hubi

PostNapisane: 7 gru 2006, 14:26
przez regiz
A u mnie na korku na zbiorniczku plynu hamulcowego napisane jest "DOT4 only".

PostNapisane: 7 wrz 2007, 08:40
przez brii
Uwaga – cofam moją poprzednią wypowiedź o mieszaniu płynów DOT3 i DOT4 – mogą pojawić się schody – sprawdzałem :(