Kontrolka hamulca ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez konrados23 » 14 wrz 2005, 13:39

Bardzo proszę o radę. Mam Mazde 626 Cronos 94r 2,5 v6. Od pewnego czasu przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca zapala się kontrolka (ta sama co od ręcznego) i świeci do póki samochód sie nie zatrzyma albo jak puszcze pedał hamulca. Wydaje mi się że układ działa poprawnie, nie działa Abs( ale to już od dawna). Przy delikatnym hamowaniu kontrolka się nie zapala ...
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez Paweł » 14 wrz 2005, 14:42

Poziom plynu? Cienkie okladziny klockow?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez konrados23 » 14 wrz 2005, 14:47

To nie to, sprawdzałem klocki są ok (mają ok 10 tys km)– zarówno przód jak i tył, a płynu jest po środku pomiędzy min a maksimum
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez konrados23 » 14 wrz 2005, 14:51

Gdyby było mało płyny to chyba by kontrolka pulsowała, a ona zapala się światłem ciągłym podczas mocniejszego hamowania... A co to może być innego..może być jakieś zwarcie? jak tak to gdzie?albo jakiś czujnik się zablokował?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez DOSIAAS » 14 wrz 2005, 16:25

u mnie plyn gdzies spier........... i kontrolka sie wtedy pali caly czas jak malo plynu jest.ogólnie to mam wikse i musze ojsc gdzie ten plyn ucieka....
pozdro
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Paweł » 14 wrz 2005, 16:59

W pierwszej kolejnosci dolalbym plynu do gornej kreski.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez konrados23 » 15 wrz 2005, 07:26

Sprawdzałem po przejechaniu ok 15 km to ilość płynu się zwiększa i jest pod górna kreskę. Dziwna sprawa z tą kontrolką bo jak rano jechałem do pracy to na łuku drogi w lewo przychamowałem, puściłem pedał hamulca a kontrolka nadal się świeciła(aż wyjechałem na prosta) i tak mi się zdarzyło dwa razy. Wczoraj jeszcze się zastanawiałem czy to aby nie płyn nadaje się do wymiany ale już sam nie wiem, bardziej bym się skłaniał na jakieś zwazcie...ale gdzie?a może są jakieś czujniki na klockach jeśli tak to gdzie i jak wyglądają?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez Bokciu » 15 wrz 2005, 09:06

Dolej płynu do maxa.Tez tak miałem.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez konrados23 » 15 wrz 2005, 09:21

Ok doleję do max, ale nie wiem jaki mam płyn bo jeszcze nie zmieniałem. co mam dolać(dot4?)?nie widać nawet jakiego koloru jest płyn..
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez sołtys » 15 wrz 2005, 09:31

chłopie najpier dolej płynu a nie myśl o zwarciach ja też tak miałem i jak widze nie tylko ja. jak nie widać koloru płynu tzn że nadaje sie do wymiany dolrj co masz te płyny z reguły są mieszalne przynajmniej ja nie słyszałem o przypadku ścięcia się płynów.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez konrados23 » 15 wrz 2005, 09:34

ok doleję po pracy i zobacze co się bedzie działo...mam nadzieje ze pomoże..
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez konrados23 » 16 wrz 2005, 07:33

Faktycznie pomogło.... <jupi> wielkie dzieki za radę. Ale jak dla mnie to bardzo dziwne bo przecież było płynu prawie max... ale jeszcze raz dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie, dolałem płynu dot4 choć nie wiem jaki miałem, teraz pasowałoby go wymienić na nowy... no właśnie ale na jaki? zadałem takie pytanie na forum i dostałem już trzy opcje dot4 dot3 dot5 i nadal jestem w punkcie wyjścia..
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez sołtys » 16 wrz 2005, 08:19

dot to specyfikacja jakościowa generalnie wlej coś o specyfikacji dot 3,4,5 to klasy teoretycznie wystarcz 3 ale jak wlejesz 5 ot też bedzie ok chodzi o odporność na przegrzanie (zagotowanie) łapanie wody z otoczenia im bardziej wyczynowa mszyna tym wyższa zalecana specyfikacja np5). bo jest jeszcze specyfikacja R torchę inna norma.

A odnośnie kontrolki to to dobrze świadczy konstrukcji mazdy bo czujnik jest w stanie wyłapać nawet chwilowy brak płynu a mówisz że miałeś duży stan to pomyśl gwałtowne hamowanie płyn do tłoczków czyli go ubywa do tego siła bezwładności i już masz pozim poniżej min i wtedy świeci generalnie trzymaj max a problem nie wróci.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez konrados23 » 16 wrz 2005, 09:09

Jeszcze raz dzięki za radę.. Wleję chyba dot4..
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6