Strona 1 z 2

Zaciski tylne – awaria ręcznego

PostNapisane: 26 lip 2005, 22:13
przez mayer
Miałem zapieczone zaciski hamulcowe tylne – ręczny – temat znany niestety chyba każdemu. Zdjąłem zaciski, wymyłem wyczyściłem zdjąłem sprężyny z dźwigienek rozruszałem w miarę delikatnie mechanizm zamontowałem – ręcznego nie ma nic. Zdjąłem ponownie zaciski – naciągam dźwigienkę – żadnej reakcji tłoczek ani drgnie. Wykreciłem śrubke z tyłu zacisku kręce imbusem w prawo – nic w lewo nic.. Co jest grane? Zaciski do bani? Czy po prostu czegoś nie rozumiem? Jak można je rozebrać na "atomy"??

PostNapisane: 26 lip 2005, 22:33
przez Waluś
Jeśli raz zakręcisz imbusem to zapierwszym razem tłoczek się powinien minimalnie wysunąć. W przypadku ręcznego to jest niewielki skok. Mogłeś to przeoczyć. Ale po odpuszczeniu tej że tak powiem dźwigienki tłoczek samnie powróci na swoje miejsce. Musiałby być na tarczy. Naciągnij linke i zobacz czy sie coś zmieni, albo wkręć tłoczek do końca i jeszcze raz rusz dźwigienką i bacznie obserwój czy sie ruszy.

PostNapisane: 26 lip 2005, 22:35
przez mayer
jest tylko minimalne drgnięcie – nie mylić z wysunięciem.

PostNapisane: 26 lip 2005, 22:41
przez Waluś
ni i więcej nie pójdzie. Ręczny to nie hydraulika hihi
podciągnij linke i sprawdź, tylko przed zaciągnięciem ręcvznego po założeniu zacisków depnij pare razy w hamulec a potem podciągnij linke przy dzwigni ręcznego i sprawdź

PostNapisane: 26 lip 2005, 23:09
przez mayer
dzięki. Jutro się pobawię.

PostNapisane: 26 lip 2005, 23:44
przez Jaksa
mayer napisał(a): Jutro się pobawię.
Nie jest to takie "siup" i zrobione.....Widziałem juz zaciski gdzie klient ( szybki serwis ) po 6 godzinach pracy poddał się ......No ale zycze szczęscia i cierpliwosci przy takich naprawach.

P.S. Aby zrobic dobrze ( nie zawsze dany zacisk nadaje sie juz do reanimacji ) musisz wszystkie bebechy wymontowac i oczyścic w przeciwnym razie zapomnij o poprawnym działaniu.

PostNapisane: 27 lip 2005, 15:07
przez mayer
dlatego pytam jak go rozłozyć bo nijak mi nie wychodzi..

PostNapisane: 27 lip 2005, 15:48
przez Waluś
wykręcić od przewodu i od koła, wylać płyn i na warsztat. Najpierw zdejmujesz zabezpieczenie od osłony kużowej (coś jak druciany seger) zdejmujesz tą osłonke i wykręceasz tłoczek (tył) lub wyciągasz (przód) Potem kolejny seger głęboko przy "popychaczu" od ręcznego i wyciągasz ten bolec z gwintem co trzyma tłoczek. rozbierasz tą dźwigienke od ręcznego i wyciągasz wszystko (tam jest łożysko igiełkowe więc ostrożnie z wyciąganiem, nie wiem czy to tak łatwo da sie zdemontować, bo w książce pisze że potrzeba ściągacz)) acha, zdaje sie że powinien być jeszcze taki popychacz podobny do pastylki Tic Tac <lol>.
Zanim sie zabierzesz do roboty zaopatrz się w komplet naprawczy (są tam wszystkie gumki) inaczej szkoda twojej pracy.
Potem czyszczenie i składanie. Popatrz jak siedzi ten tictac i o nim nie zapomnij bo ja raz zapomniałem <glupek2>
tak wygląda zacisk w GD, myśle że w innych sie wiele nie różni. Jeśli o czymś zapomniałem i coś pokręciłem to poprawcie mnie :D

PostNapisane: 27 lip 2005, 16:39
przez Xavier
Kurcze...jakie by to było szczęście od boga jak by się komuś chciało przy okazji zrobić foto-reportaż z takiej naprawy...Ech....pomażyć.
Szkoda Waluś, że masz już zrobione te zaciski... ;)

PostNapisane: 27 lip 2005, 19:07
przez Jaksa
Waluś napisał(a): Najpierw zdejmujesz zabezpieczenie od osłony kużowej (coś jak druciany seger)
Waluś,to GE a nie GD <lol> :P
Waluś napisał(a):(tam jest łożysko igiełkowe więc ostrożnie z wyciąganiem,
W GE nie ma ( po 97 roku mają te łozyska )
Xavier napisał(a):Kurcze...jakie by to było szczęście od boga jak by się komuś chciało przy okazji zrobić foto-reportaż z takiej naprawy..
Xavier, jak tylko trafi sie auto na zaciski będziesz miał wszystkie fotki od A do Z.

P.S. Czy ma to być GF czy GE ?

PostNapisane: 27 lip 2005, 22:37
przez Xavier
Jaksa napisał(a):
Xavier napisał(a):Kurcze...jakie by to było szczęście od boga jak by się komuś chciało przy okazji zrobić foto-reportaż z takiej naprawy..
Xavier, jak tylko trafi sie auto na zaciski będziesz miał wszystkie fotki od A do Z.

P.S. Czy ma to być GF czy GE ?

GF- oczywiście! Jaksa jak Ci się uda, to chyba znajdę Ci tę ..."Macę"! ;)

PostNapisane: 27 lip 2005, 23:16
przez Jaksa
Xavier napisał(a):GF- oczywiście
Dobra ,zabieram sie do wymiany gumek i łozysk w moim(hm...żonki ) Bj- ocie ( ten sam zacisk co w naszych modelach ) wiec zrobię fotki i poinformuję Ciebie na PW . Jest tylko jeden problem ..... brak czasu na swoje auta <lol>
Xavier napisał(a):Jaksa jak Ci się uda, to chyba znajdę Ci tę ..."Macę"!
A chodziło o kawę z McDonalds <lol> :P

PostNapisane: 29 lip 2005, 10:55
przez Gustaw
Też mam identyczny problem, a przegląd tuż, tuż.
Byłbym bardzo wdzięczny za ewentualne fotki. Z góry dziękuję.

PostNapisane: 29 lip 2005, 20:40
przez Jaksa
Xavier napisał(a):Za ewentualne foty , z góry dziękuję!
Moze w poniedziałek cos zrobie ( mam Xeda na tylne zaciski )

P.S. Xavier , podaj mi w wolnej chwili do siebie maila , fotki gdzies musze wysłac
:D

PostNapisane: 1 sie 2005, 10:15
przez hazell
Czy mogę się podłączyć po fotki?

PostNapisane: 1 sie 2005, 21:27
przez Jaksa
hazell napisał(a):Czy mogę się podłączyć po fotki
Jasne , tylko musisz poczekac az zrobię w GE ..... Troche fotek poszło do Xavier'a tylko to fotki z GF....

PostNapisane: 1 sie 2005, 22:35
przez Xavier
Serdeczne dzięki Jaksa, za to co już jest! Jeśli możesz i znajdziesz odrobinę czasu, to daj jakiś krótki opis- co w jakiej kolejności demontować, bo jestem zielony <glupek2> .
Znowu bardzo mi pomogłeś. Dzięki! <uklon>

PostNapisane: 1 sie 2005, 22:48
przez Jaksa
Postaram się opisac to wszystko na spokojnie jutro , moze sie uda ;)

P.S. Xavier, moze łatwiej i szybciej będzie jak przyjedziesz do nas , wszystkiego sie nauczysz :P ( mozesz sie zatrudnic na parę dni hahaha )

PostNapisane: 2 sie 2005, 14:10
przez Xavier
Jaksa napisał(a):P.S. Xavier, moze łatwiej i szybciej będzie jak przyjedziesz do nas , wszystkiego sie nauczysz :P ( mozesz sie zatrudnic na parę dni hahaha )

:D
A...nie boisz się, że wyszkolisz konkurencję i nie tylko zaciski będę umiał zrobić? Już wiem jak się zmienia filtr kabiny, przykleja listwę na drzwi, olej dolewa (dość często) i naprawia brak wstecznych świateł...więc uważaj! ;)

PostNapisane: 8 sie 2005, 11:19
przez Xavier
Mam pytanko (może ktoś wie ;) ): czy zestaw naprawczy zacisku z modelu GE pasuje do GF?