Regeneracja przedniego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dirtracer » 19 sie 2011, 17:42

Witam. Zabieram sie powoli do regeneracji przednich zacisków. Gumki i inne duperele mam. Potrzebuje jeszcze troszkę chęci (bez piwka się nie obejdzie) oraz schemat jak sa zbudowane owe zaciski. Ma może ktoś pod ręką taki schemacik?? będę wdzięczny :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez Piotr » 19 sie 2011, 17:47

przypuszczam że całkiem podobnie jak z tyłu.. :) a taki temat już chyba był... hm ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez dirtracer » 19 sie 2011, 18:01

wyczytałem że w budowa przedniego jest mniej skomplikowana, tyle że tyłu też jeszcze nie rozbierałem a nie chcę za długo stawiać madzi na "cegłach" i uczyć sie krok po kroku na własnych błędach bo ona wtedy źle się prezentuje :D Wiec jak bedzie ktoś tak dobry i podrzuci mi schemacik.... <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez Siw-y » 19 sie 2011, 19:42

Z przodu masz tylko tłoczek i dwie uszczelki, żadna filozofia ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez dirtracer » 19 sie 2011, 20:39

czyli tłoczek jest tylko wciśniety i trzyma sie tylko na uszczelkach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez johny2007 » 19 sie 2011, 21:21

wcisniesz pare razy pedał hamulca i sam wyjdzie ;D tylko potem zacisnij przewód hamulcowy i ok ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez dirtracer » 19 sie 2011, 21:26

johny2007 napisał(a):wcisniesz pare razy pedał hamulca i sam wyjdzie ;D tylko potem zacisnij przewód hamulcowy i ok ;D

no i trzeba było tak na poczatku :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez yaro626 » 20 sie 2011, 09:41

Tylko sprawdz uszczelke na tłoczek bo ta z autofren jest troche inna,ja u siebie zostawilem starą bo byla w dobrym stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez dirtracer » 20 sie 2011, 10:18

ok . a mam jeszcze takie pytanko. jak zakłada się te sprężynki na klocki ponieważ u mnie nie ma i nie za bardzo wiem gdzie je umiejscowić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez yaro626 » 20 sie 2011, 12:42

Masz tu fotke,wkładasz w ten wpust klocka w zacisk
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Bartosz_ » 20 sie 2011, 13:30

viewtopic.php?f=126&t=64160
tu masz opis regeneracji tylnego zacisku...... to samo tylko brak ręcznego.......
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez -=Simon=- » 6 sty 2013, 14:21

Trochę odgrzeję temat z jednym pytaniem.
Ściągnąłem do regeneracji prawy przedni zacisk. Czy po nałożeniu trzeba odpowietrzać cały układ czy przód? Z góry dziękuję za odpowiedz.
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez Szyna » 6 sty 2013, 14:25

Jeżeli zacisnąłeś wężyk przed wypływem płynu to wystarczy odpowietrzyć tylko ten jeden zacisk.
Gorzej jak płyn wyleci z całości, wtedy trzeba odpowietrzać wszystkie zgadnie z tym:
viewtopic.php?f=126&t=77809
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez -=Simon=- » 6 sty 2013, 14:42

I. Nie nie zaciskałem bo trochę w tą pogodę twardy i nie chciałem go zaginać ani niczym ściskać. Ok w takim razie całość odpowietrzę;) Po regeneracji kompletnej tyłu, przód się zbuntował. Chyba pozazdrościł. Dziękuję za odpowiedz szybką;)

II. Jeszcze jedno pytanie. Jestem przy wkładaniu tłoczka i uszczelki tłoczka. Ktoś mógłby doradzić jak uszczelkę w miarę prosty sposób założyć?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez kamilspider » 6 sty 2013, 15:13

Ale którą? Tą uszczelniającą czy osłaniającą tłoczek przed kurzem?
To wszystko powinno bez problemu dać się założyć...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez -=Simon=- » 6 sty 2013, 15:20

Ta osłaniającą tłoczek. No właśnie powinno ;) Chodzi o to że ciężko wcisnąć jedno i drugie i zastanawiam się nad kolejnością. Czy ułożyć uszczelkę i później tłoczek wpychać czy najpierw wcisnąć tłoczek a później jakoś spróbować ułożyć uszczelkę?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez Szyna » 6 sty 2013, 15:23

Pierwsza uszczelka, potem uszczelkę naciągasz na dol tłoczka, a jak już wejdzie to wciskasz go ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kamilspider » 6 sty 2013, 16:14

Dokładnie. Będzie łatwiej szło jak będziesz miał smar do tłoczków hamulcowych lub wazelinę techniczną bezkwasową. Nie wpychaj z wielką siłą bo możesz przyszczypnąć uszczelkę i będzie lipa. Trzeba to robić z umiarem i np delikatnie ruszać tłoczkiem na boki, żeby łatwiej wskoczył na swoje miejsce.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez -=Simon=- » 6 sty 2013, 17:53

Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Po lekkich bojach wszystko elegancko weszło. I czeka do założenia;]
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2012, 23:08
Posty: 13
Auto: Mazda 626GE 1.8B

Postprzez noxes » 6 sty 2013, 23:37

Szyna napisał(a):Jeżeli zacisnąłeś wężyk przed wypływem płynu to wystarczy odpowietrzyć tylko ten jeden zacisk.

–=Simon=– napisał(a):Nie nie zaciskałem bo trochę w tą pogodę twardy i nie chciałem go zaginać ani niczym ściskać.

A wystarczyło było wcisnąć pedał hamulca odkręcić przewód i wyprzeć pedał żeby się nie cofnał :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6