Strona 1 z 6

Czy mogę wyciąć katalizator?

PostNapisane: 26 cze 2005, 14:50
przez DOSIAAS
Witam
Chce wyciac katalizator tylko niewiem czy czasem niemam sondy za katalizatorem???
jak wytne kata to sonda nie zwariuje ???
pozdro

PostNapisane: 26 cze 2005, 15:42
przez Bimbak
hmm z tego co widziałem pod spodem swojego auta to sonda jest przed katem, ale pewności nie mam bo jakoś się tym tematem nie przejmowałem.

PostNapisane: 26 cze 2005, 15:45
przez DOSIAAS
kibel napisał(a):hmm z tego co widziałem pod spodem swojego auta to sonda jest przed katem, ale pewności nie mam bo jakoś się tym tematem nie przejmowałem.

z tego co tez patrzylem to jest przed :D ale lepiej sie upewnic:]
pozdro

PostNapisane: 27 cze 2005, 08:31
przez tomekrvf
V6 bez katalizatora bardzo ladnie brzmi. Mam jedna GE z katem a druga bez(ale wszystkie tlumiki nowe oryginalne z mazdy). No i fajniej brzmi ta bez kata. Tyle ze ja nie mam wycietego(zamiast puszki rura) ale tylko wykruszony wklad katalityczny. Fajnie "zasysya" jak sie puszcza gwaltownie gaz i agresywnie brzmi jak sie dodaje gazu. Auto jest minimalnie, przyjamnie glosniejsze.
Sonda nie zwariuje. Jej dzialanie nie jest uzaleznione do obecnosci katalizatora. Nawet gdybys mial uklad OBD-II to i tak poza palacym sie check engine nic by sie nie dzialo

Wyciecie katalizatora w GE KL jakie skutki, objawy ?

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:10
przez LoB
Siada mi katalizator... i tak se mysle czy go nie usunac... (podobno mozna go nie miec w autach wypr. przed 95r)

czy ktos to juz robil, badz wie czy istnieja jakies przeciwskazania zeby zastapic kata rura w GE KL ...?

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:13
przez Jaksa
LoB napisał(a): zeby zastapic kata rura w GE KL
Rurą nie, niech tłumikarz zrobi z niego tłumik przelotowy , zrobiłem tak w 323 BJ i jest bajka.( bo katalizator wydmuchał się do ostatniego tłumika <lol> tak dostał w palnik )

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:21
przez waldii
Ja ostatnio tez wyciagnalem kata i wstawilem strumiennice.Dodaje tyle samo mocy co magnetyzer lub choinka zapachowa <lol> .Roznice w tym rozwiazaniu sa dwie.Troche glosniejsza praca silnika,kat strasznie tlumi a druga to finansowa.Kat kosztuje 470zl a strumiennica 150(troche po znajomosci stad te ceny) Ale nie wiem jak to wyglada na analizatorze.Byle do przodu!POZDRO

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:31
przez LoB
nie licze na zaden wzrost mocy....zastanawialem sie tylko czy zadna sonda lub inna machineria nie stoi na przeszkodzie :]

martwi mnie tylko ten wzrost halasu bo z moja koncowka Ultera jest juz baaardzo glosno :)

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:41
przez Jaksa
Jaksa napisał(a):niech tłumikarz zrobi z niego tłumik przelotowy

<czytaj> <czytaj> będzie cicho.

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:43
przez LoB
dzieki wielkie :)

PostNapisane: 18 lip 2005, 21:49
przez Jaksa
Jaksa napisał(a):będzie cicho
musi wysypać resztę kata i wspawać rurę w srodek, o sondach zapomnij ,są przed katem. ( to nie Toyota :P )

PostNapisane: 18 lip 2005, 23:21
przez JimmyK
Jaksa napisał(a):o sondach zapomnij ,są przed katem. ( to nie Toyota :P )

czy tyczy się to też FS'a?

PostNapisane: 18 lip 2005, 23:35
przez Jaksa
JimmyK napisał(a):czy tyczy się to też FS'a?
Oczywista :D Wszystkie mi znane mazdy mają sondę przed katalizatorem. ( chyba ze coś przespałem <lol> )

PostNapisane: 19 lip 2005, 09:16
przez newbie
Jaksa napisał(a):Oczywista :D Wszystkie mi znane mazdy mają sondę przed katalizatorem. ( chyba ze coś przespałem <lol> )


To sen niedźwiedzia chyba, bo przespałeś prawie 10 lat istnienia normy OBD2 (CARB w US) i 4 lata EOBD, w których obowiązuje monitoring efektywności katalizatora (sonda za katem)...czas się obudzić...

PostNapisane: 19 lip 2005, 10:33
przez tomekrvf
Jesli nie ma OBD II czyli min nadzoru pracy katalizatora to mozna usunac katalizator. Ja w jednej KL mam wybity wklad i auto bardzo ladnie brzmi, nie za glosno nie za cicho mimo nowych oryginalnych tlumikow

PostNapisane: 19 lip 2005, 11:05
przez toms
wyrzuciłem kata i wstawiłem struminice do FS-a w mx 6 .Być może sugeruję się czymś , ale moim zdaniem silnik ma lepszą sprawność????

PostNapisane: 19 lip 2005, 19:34
przez Jaksa
newbie napisał(a):)...czas się obudzić...
Wiem ze Twoja wypowiedz musi być na górze ( Ja nie jestem ASO Mistrzu )

P.S. Mozesz napisac ktore modele mają sondę za katalizatorem?

PostNapisane: 19 lip 2005, 20:22
przez newbie
Jaksa napisał(a):Wiem ze Twoja wypowiedz musi być na górze ( Ja nie jestem ASO Mistrzu )


ASO czy non-ASO nie ma tu żadnego znaczenia...sam dobrze wiesz, że większość personelu ASO/non-ASO ma wstręt do słowa pisanego...ponadto bariera językowa niczego nie ułatwia..."know how" znajduje się gdzie indziej...

P.S. Mozesz napisac ktore modele mają sondę za katalizatorem?


Produkcja amerykańska od 1996 roku, produkcja na rynek EU od 2001 roku (silniki benzynowe).

PostNapisane: 19 lip 2005, 20:50
przez Jaksa
newbie napisał(a):Produkcja amerykańska od 1996 roku
To wiem ze Amerykany mają ( myslałem ze coś mi umknęło )

Słuchaj , napewno masz racje ( dysponujecie literaturą i wiedzą na tego typu tematy ) obecnie mało obsługuję mazd z tamtego rynku więc sam rozumiesz..... ;) dlatego napisałem ze wszystkie mazdy mają sondę przed katalizatorem ( w tym BJ/GF do 2000 ) i wszystko jasne.....


P.S. Na kolegi pytanie i tak dobrze odpowiedziałem :P <lol>

PostNapisane: 20 lip 2005, 12:28
przez Pit
Jaksa napisał(a): musi wysypać resztę kata i wspawać rurę w srodek


...jaka jest różnica między wspawanie rurki w środek a wstawieniem zamiast katalizatora?

pozdrawiam