Porblem z przednim zawieszeniem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez miazga » 15 cze 2005, 10:43

Witam,

Moje Mazda (GE 93') podczas przejazdu przez ostre nierownosci typu tory kolejowe, dziury w asfalcie (takie duze ;) ) wydaje dziwne dzwieki. Dochodza one z przodu (taki gwaltowny i dosc mocny stuk-puk). Mam wymienione drazki wraz z koncowkami, nowy przegub – prawy, mechanior mowil ze tuleje na wahaczu OK, amorki po 70% (na tescie
nic nie stukalo). Czy ktos ma jakis pomysl co to moze byc.

Dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2005, 15:48
Posty: 67
Skąd: Kielce-Toruń
Auto: MAZDA 6 2.0D 143KM 06'

Postprzez nemi » 15 cze 2005, 11:04

miazga napisał(a):tuleje na wahaczu

mogą nie wyglądać tragicznie, a mogą stukać... (ja wczoraj wymieniłem jedną)
nic nie wspominasz o łącznikach stabilizatora... W jakim są stanie?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez miazga » 15 cze 2005, 11:25

hmmm,

z tymi tulejami mozesz miec racje – tylko troche ich jest – wiec wymina wszystkich bylaby najleprza

Jezli chodzi o laczniki z przodu wczoraj ogladalem jeden i raczej OK, nie weim jak drugi.

Najchetniej sprawdzilbym lozyska na kolumnie amorka tylko ze kupa roboty :(

A jak zachowuje sie uszkodzona maglownica, u mnie na ukladzie kierowniczym luzow nie ma ale na postoju
podczas krecenia kierownica slychac delikatne rownomierne stuki (nie wiem czy to normalne)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2005, 15:48
Posty: 67
Skąd: Kielce-Toruń
Auto: MAZDA 6 2.0D 143KM 06'

Postprzez Paweł » 15 cze 2005, 11:41

miazga napisał(a):podczas krecenia kierownica slychac delikatne rownomierne stuki

To moze byc wlasnie gorne lozysko kolumny.

miazga napisał(a):A jak zachowuje sie uszkodzona maglownica

Cieknie, ma luzy na przekladni, ciezko chodzi, etc.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nemi » 15 cze 2005, 11:42

miazga napisał(a):A jak zachowuje sie uszkodzona maglownica

hmmm... u nas jest maglownica ?? (nie bardzo się znam)
miazga napisał(a):podczas krecenia kierownica slychac delikatne rownomierne stuki (nie wiem czy to normalne)

normalne – byłem z tym u mechanika nawet, na forum też było i wyszło na to, że to nie jest zły objaw.


miazga napisał(a):z tymi tulejami mozesz miec racje – tylko troche ich jest – wiec wymina wszystkich bylaby najleprza

4 szt – 2 mniejsze chyba od 15 zł, 2 większe chyba od 40 zł, wymiana 40-50 zł/stronę (w moim miasteczku w normalnym warsztacie).
Ja wymieniłem wczoraj tylko tą mniejszą tuleję (przednią) prawego wahacza, która w sumie nie wyglądała źle i już nie wali na poprzecznych nierównościach (kupiłem lepszą, za 35 zł). Trzeba wymieniać od razu dwie na stronę (ja nie wiedziałem, ale zapłaciłem za to tylko 10 zł, więc nawet jak będzie trzeba jeszcze raz – to trudno)
jest tam chyba jeszcze jakiś sworzeń wahacza (przy tarczy hamulcowej), ale nie umiem powiedzieć, czy on może powodować te stuki – niech wypowie się ktoś mądrzejszy.

I mam jeszcze pytanie ze swojej strony: czy aby wymienić tylną tuleję wahacza, trzeba całość (wahacz) wyciągać z samochodu, czy można to odkręcić i przykręcić nową ??
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nemi » 15 cze 2005, 11:48

tco_tm napisał(a):miazga napisał:
podczas krecenia kierownica slychac delikatne rownomierne stuki

To moze byc wlasnie gorne lozysko kolumny.

no to muisz tam postawić kogoś nasłuchującego :) i samemu kręcić
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 15 cze 2005, 13:00

Nemi, wystarczy podnośnik. Podnosisz, odkręcasz, przykręcasz nową, opuszczasz i jeżdzisz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adam626 » 15 cze 2005, 15:14

u mnie wszystko było dobre a jednak stukało
brakowało jakoś pomysłu
okazało się że to mocowanie drażka stabilizatora
guma wyglądała solidnie jednak wewnątrz drążek i obejma były podpuchniete rdzą i się stykały
co na nierównosciach powodowało stuki pomimo dobrego wyglądu samych gum
dopiero po zdjęciu okazało się że pod obejmą już jej nie było
koszt takiej gumy w JC to 5-20zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez SHY » 15 cze 2005, 18:47

mariusz.grzyb napisał(a):Podnosisz, odkręcasz, przykręcasz nową, opuszczasz i jeżdzisz


No i tu sie nie zgodze kolejnosc jest raczej taka:
– odkręcasz
– zakladasz nowa lekko zalapujac srubami
– opuszczasz
– i tu dokrecasz na opuszczonym samochodzie.

To ostanie wazne bo jak przykrecisz na podniesionym samochodzie to guma bedzie juz naprezona pod ciezarem wlasnym Madzi co grozi szybkim zuzyciem. Ogolnie nie jestem fachowcem ale widzialem jak mi to wymieniali i logicznie myslac tak chyba powinno byc.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez robaszki » 15 cze 2005, 21:30

Jeżeli chodzi o to stukanie na postoju to musisz wysłuchać czy to bardziej stukanie czy trzeszczenie jeżeli to pierwsze to łożysko górne na kolumnie mcp. jeżeli trzeszczenie to sworzeń na wahaczu. jeżni idzie o stuki to nie daj się zwieść pochopnym oględzinom ...u mnie szarpanie ciąganie i inne standardowe techniki nic nie wykazały :| i wkońcu zaryzykowałem na chybił trafił na jedną z tulej prawego wahacza i trafiłem po wymianie cisza....( tylna tuleja) a jeżeli idzie o amorki to moje miały po kolei przód 84 i 82% tył 72 i 70% ...nagle coś zaczęło stukać i co się okazało jeden z amorków podczas dłuższej trasy wykopyrtął się tak że zostało z tyłu 21 % :P wylał się łobuz ....
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Bokciu » 15 cze 2005, 22:12

Stawiam na przekładnie.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez nemi » 15 cze 2005, 22:16

miazga opisz dokładnie to stukanie przy kręceniu kierownicą
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez nemi » 15 cze 2005, 22:18

Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Paweł » 15 cze 2005, 23:20

Jesli bardziej trzeszczy i jeczy niz strzela, to moze byc jeszcze brak plynu wspomagania lub uszkodzona pompa.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nemi » 16 cze 2005, 08:13

miazga – powodzenia, bo niestety czeka Cię chyba remont silnika i zawieszenia – przy okazji polakieruj auto hahaha

tco_tm napisał(a):brak plynu wspomagania

tco_tm napisał(a):uszkodzona pompa.

robaszki napisał(a): łożysko górne na kolumnie mcp

robaszki napisał(a):sworzeń na wahaczu

adam626 napisał(a):mocowanie drażka stabilizatora

Bokciu napisał(a):Stawiam na przekładnie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez miazga » 16 cze 2005, 10:18

Łoooo ku....wa...
<killer>

Cos mi sie wydaje ze pomysle o nowych tulejach na wahaczu, sprawdze lozyska na mcp, sworznie oraz drazech stabilizatora....hmmm....pol samochodu :|

Apropo stukow to wczoraj zauwazylem podjezdzajac na skreconych kolach (powoli) pod kraweznik najpierw stuknelo w jednym kole a potem w drugim (ja bym postawil na drazki, tyle ze nowe i odpada)

Jak widze po odpowiedziach to najleprza metoda bedzie wymina pokolei od najtanszych do najdrozszych czesci...a noz sie cus trafi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2005, 15:48
Posty: 67
Skąd: Kielce-Toruń
Auto: MAZDA 6 2.0D 143KM 06'

Postprzez nemi » 16 cze 2005, 12:24

miazga napisał(a):pod kraweznik najpierw stuknelo w jednym kole a potem w drugim

to tak jakby łączniki – przy zjeżdżaniu z krawężnika bardzo walą tuleje (takie zdrowe łomotnięcie), a przy wjeżdżaniu chyba częściej można usłyszeć łączniki


miazga napisał(a):bedzie wymina pokolei od najtanszych do najdrozszych czesci

chyba dobra filozofia ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tomekrvf » 16 cze 2005, 18:02

Stukanie mozna usunac(przynajmniej tak mówi biluletyn serwisowy Mazdy) w manualu jest blad na stronie N-21(?) chodzi o kąt odkręcenia podpory listwy maglownicy zamiast 45 stopni powinno byc 20
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bokciu » 16 cze 2005, 23:18

tomekrvf napisał(a):Stukanie mozna usunac(przynajmniej tak mówi biluletyn serwisowy Mazdy) w manualu jest blad na stronie N-21(?) chodzi o kąt odkręcenia podpory listwy maglownicy zamiast 45 stopni powinno byc 20

Ciekawe to co mowisz.Moze by tak sprobowac........?
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez mtaranti » 16 cze 2005, 23:49

Miazga a patrzyłeś na zawieszenie tłumika?
Moze to sie wydawać dziwne ale ja tuż po zrobieniu zawieszenia z przodu zaczałem słyszeć stuki wydawało mi sie ze przodu.
było to głównie podczas skretu w lewo i przyśpieszania. stawiałe na przegub, to na sworzeń itp.
A okazało sie ze zaczep tłumika ten przy środkowym tłumiku sie gdzies kiedyś zgiął, guma na której tłumik wisi sie przesuneła i tłumik też i mi stukał ten zaczep w podłużnice ale taki dźwięk wydawał jakby z przodu coś, ze to było ostatnią rzeczą o której pomyślałem. Podgiołem zaczep poprawiłem tłumik i jest OK cisza
Moze to dziwne i śmieszne sam nie wierze do tej pory że to tylko to było.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6